Corona igjen!

Krølle88

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Juliknøttene 2022
Flere som har vært smittet i det siste?

Kjekt med positiv test 38+5 :arghh:
Andre runde denne graviditeten.

Får baby ekstra antistoffer?
Hittil er kroppen sliten, muskelverk, øm i hals og rennende nese. Håper det ikke blir verre. Men følt meg så slapp de siste dagene, man tror jo alt er pga graviditet. Men tydeligvis ikke alltid :facepalm:
Litt spennende nå for min samboer har aldri testet positiv. Så håper han blir det nå i god tid før fødsel :joyful::hilarious:

God bedring! Regner med at antistoffer går over til babyen uten at jeg er noen ekspert på området. Synes du forresten det er lettere symptomer denne gangen? Selv hadde jeg korona i november. Nå er jo smittetallene på vei opp igjen, så bare venter på å få det igjen. Livredd for å bli syk nå for skal ha KS neste uke:hungover:

Hittil er kroppen sliten, muskelverk, øm i hals og rennende nese. Håper det ikke blir verre. Men følt meg så slapp de siste dagene, man tror jo alt er pga graviditet. Men tydeligvis ikke alltid :facepalm:
Litt spennende nå for min samboer har aldri testet positiv. Så håper han blir det nå i god tid før fødsel :joyful::hilarious:

Jeg hadde corona for noen uker siden, var 37+5 ved positiv test tror jeg. Var en dag der jeg var ganske dårlig; hodeverk, vond i kroppen og feberfølelse. Etter det var jeg litt sliten og redusert noen dager med litt forkjølelse. Så det gikk veldig bra for min del.
Har også hørt at baby får antistoffer, så tenker at hvis det stemmer er det bare bra å ha det nå når smitten øker igjen.
God bedring,håper du blir i fin form til fødsel :) :Heartred

God bedring! Regner med at antistoffer går over til babyen uten at jeg er noen ekspert på området. Synes du forresten det er lettere symptomer denne gangen? Selv hadde jeg korona i november. Nå er jo smittetallene på vei opp igjen, så bare venter på å få det igjen. Livredd for å bli syk nå for skal ha KS neste uke:hungover:
Definitivt verre utover dagen idag. Men verste er muskelverket, feber følelse (ingen feber) og ør i hodet. Men kan jo våkne opp enten mye bedre imorgen, eller verre evt samme form. Er litt spent på det :happy: Ellers er ikke dette så mye annerledes enn en forkjølelse, det som gjør det hardt er at man er så jækla gravid itillegg!

Jeg hadde corona for noen uker siden, var 37+5 ved positiv test tror jeg. Var en dag der jeg var ganske dårlig; hodeverk, vond i kroppen og feberfølelse. Etter det var jeg litt sliten og redusert noen dager med litt forkjølelse. Så det gikk veldig bra for min del.
Har også hørt at baby får antistoffer, så tenker at hvis det stemmer er det bare bra å ha det nå når smitten øker igjen.
God bedring,håper du blir i fin form til fødsel :) :Heartred
Håper det blir det samme som deg :Heartpink:happy:

Hadde vært fint å våknet opp i bedre form imorgen :happy:

Babyen får ikke antistoffer av infeksjon fordi det gjør i praksis ikke du heller. Ikke med omicron. Har du vaksinert deg i svangerskapet, derimot, kan baby få opp til 6 mnd verd av antistoffer fra det.

God bedring uansett.

Babyen får ikke antistoffer av infeksjon fordi det gjør i praksis ikke du heller. Ikke med omicron. Har du vaksinert deg i svangerskapet, derimot, kan baby få opp til 6 mnd verd av antistoffer fra det.

God bedring uansett.
Jeg ble vaksinert to ganger før svangerskapet. Så hadde jeg Delta i Desember. Men interessant det med at man ikke får antistoffer. :happy:

Ille form igår kveld og på Lørdag. Etter en god natt søvn føler jeg meg litt bedre idag, men veldig plagsomt med hosten og ørheten i hodet. Har plutselig gått ned 2 kilo, så skal være flink å drikke nok. Nå har eldstemann på 11 blitt smittet og, så kjenner at denne oppkjøringen før fødsel trengte jeg ikke nå.

39+0 idag :happy:

God bedring uansett.
Dette stemmer vel ikke helt? Man vil jo utvikle antistoffer ved gjennomgått infeksjon, omikron eller ei.

Dette stemmer vel ikke helt? Man vil jo utvikle antistoffer ved gjennomgått infeksjon, omikron eller ei.
Man gjorde det på alfa og delta, men omikron reduserer immuniteten mot andre versjoner av omikron eller samme en gang til. Vaksinasjon beskytter mot alvorlig sykdom og død, mens omikroninfeksjon tuller med immunsystemet uten å gi beskyttelse mot andre omikron-versjoner etterpå. Omikron er noe dritt.

Man gjorde det på alfa og delta, men omikron reduserer immuniteten mot andre versjoner av omikron eller samme en gang til. Vaksinasjon beskytter mot alvorlig sykdom og død, mens omikroninfeksjon tuller med immunsystemet uten å gi beskyttelse mot andre omikron-versjoner etterpå. Omikron er noe dritt.

Takk for link, dette er jo veldig interessant! Håper andre finner andre resultater, hvis ikke føler jeg meg veldig snytt her haha.

Takk for link, dette er jo veldig interessant! Håper andre finner andre resultater, hvis ikke føler jeg meg veldig snytt her haha.
Ja, vi vil jo egentlig ikke ha god kunnskap om dette før mange flere forsøk er gjort og det tar jo tid.

Hvordan gikk det med dere som fikk korona tett opptil fødsel? Termin 4. September og testet positivt for første gang 35+0. Har vært skikkelig dårlig, men føler meg litt bedre i dag heldigvis.

Hvordan gikk det med dere som fikk korona tett opptil fødsel? Termin 4. September og testet positivt for første gang 35+0. Har vært skikkelig dårlig, men føler meg litt bedre i dag heldigvis
Var to tøffe uker vil jeg si. For trøttheten og tiltaksløsheten hang lenge i. Håper du kommer litt lettere fra det :Heartpink
Jeg ble heldigvis frisk igjen før fødsel. God bedring :happy:

Var to tøffe uker vil jeg si. For trøttheten og tiltaksløsheten hang lenge i. Håper du kommer litt lettere fra det :Heartpink
Jeg ble heldigvis frisk igjen før fødsel. God bedring :happy:
Takk for svar! Er heldigvis mye bedre, men fortsatt slapp og sliten! Men føler det er bedring for hver dag som går! :joyful:

Back
Topp