Coockie's Dagbok

Coockie

Andre møte med forumet
Ble så inspirert av alle de fine dagbøkene, så da vil jeg også skrive litt. Jeg lider jo av skrivekløe, så det passer bra

Litt presentasjon er kanskje på sin plass. Jeg er 34 år (35 i januar), og har PP 1 denne måneden. Vi kjøpte oss hus i Oktober, og har holdt på med oppussing i noen uker før vi endelig ble ferdig med de første rommene. Nå skal vi bare kose oss frem til over nyttår. Da er det på'n igjen. Vi har ikke vært sammen mer enn rundt 8 måneder, men visste ganske tidlig at vi var ment for hverandre. Helt perfekt egentlig. Så ting har skjedd veldig fort med både huskjøp, samboerskap, og nå babyplanlegging. Så her går det unna .

Ifølge kalender så hadde jeg EL rundt den 19. Vi hadde masse kos i dagene før og den dagen, så jeg håpet jo på det beste.... MEN; jeg tok en G-test på mandag for å sjekke, for vi skal ha rakfisklag på lørdag og gravide skal ikke spise mat som ikke er varmebehandlet, især ikke rakfisk. Jeg tok ingen sjangser selv om det kanskje ikke hadde betydd noe så tidlig i et evt svangerskap, så jeg sjekket for sikkerthets skyld. Den var negativ Men ifølge kalkulator så er det visstnok for tidlig å ta en test ennå, så jeg må nesten vente til over helgen for å se om TR kommer. Jeg sluttet på Zeracet for litt over etpar måneder siden, så ting er ikke helt stabilt ennå. Men det kan virke som at dette blir den første stabile måneden, og jeg endelig kan måle min syklus. Bare det er jo helt fantastisk!! Så får vi bare se over helgen hva som skjer. Det skal jo ganske mye til at vi får det til på PP1 da. Men jeg er evig optimist og sterk i trua, så jeg håper i det lengste.

Må prøve å lage plan/kalender på dette her med EL, fruktbare perioder osv. Har printet ut diverse skjemaer som jeg skal sette meg inn i, også er det bare å jobbe etter alle kunstens regler så lenge man orker.

Tusen takk for velkomstmeldinger. Hyggelig å noen i samme båt altså.  Ønsker alle andre også lykke til, og velkommen til alle nye!

Dagen i dag altså....
Har vært konstant oppblåst i magen. Klarer liksom ikke å holde den inne. Må slippe luft hele tiden. Ganske vanlig til meg å være, men litt ekstremt i dag synes jeg. Pleier å bli litt mer oppblåst enn vanlig rett før TR kommer, og den skal komme ila helgen. Men jeg kjenner ingen andre symptomer på TR enn at jeg er litt øm i brystene. Til og med PMS'en har ikke dukket opp slik den pleier. Eller så er det for tidlig. Vanskelig å si. Jeg har jo fortsatt et håp om at den G-testen jeg tok på mandag viste feil resultat siden det var for tidlig å ta den, men jeg tror ikke det.
Nå om dagen så er jeg helt paranoid!!!! Tyder alle tegn i kroppen, og hauser opp meg selv. Ser gravide overalt, og skuler misunnelig bort på høygravid kollega sin fine mage. Hodet har bare plass til en tanke om dagen; BABY!!!! Har tilogmed gjort to feil på jobben denne uken pga dette! Kan jo ikke holde på sånn. Må jo kunne klare å fokusere på litt andre ting også, ikke bare graviditeter? Eller....
Vel, vel. Alt til sin tid heter det, men jeg er jo ikke akkurat født med god porsjon tålmodighet da. Alt skal helst ha skjedd i går, ikkesant? Jeg har aldri vært den som klarer å vente med noe. Men noen ganger så er det faktisk ikke opp til meg, og helt ute av min kontroll.

Får prøve å tenke på julebakst, julepynt, julegaver og andre hyggelige ting... Men ser da ikke magen min litt annerledes ut i dag???..... Hmmmm... Kanskje bare luft?

Sukk....

God morgen til seg selv.

I dag kjenner jeg litt tegn på TR kommer.... Kjipt Var hos en venninne i går som har termin i slutten av Januar, og hun ser så utrolig godt ut. Hun har aldri sett så flott ut som hun gjør nå. Kjente at jeg ble litt misunnelig. Men hun har hatt en lang vei mot svangerskapet, så hun fortjener virkelig dette her. Men det er jo lov å være litt misunnelig når man er i prøvefasen selv synes jeg.

Jeg tenker at "tenk om vi må prøve i mange måneder"? Tenk om vi ikke får det til? Jeg blir jo tross alt 35 nå, og eggene blir færre og færre. Tenk om jeg har hatt mine sjangser tidligere i livet? Jeg har jo vært gravid to ganger før, og valgte da å ta det bort. Omstendighetene var ikke de beste for å sette barn til verden da. Jeg håper ikke jeg har ødelagt for meg selv. Kan jo ikke gå rundt å tenke sånn, men allikevel så gjør jeg det. Samtidig så er samboeren min veldig optimistisk, og det smitter selvsagt litt over på meg, men jeg klarer ikke å kvitte meg med tanken.

Jeg trodde jeg ville ta denne prosessen veldig lett, og ikke tenke så mye på det, men der tok jeg feil gitt! Jeg gjør jo ikke annet enn å tenke på dette. Dag og natt svirrer tankene rundt egg og spirer

Men det hjelper veldig å være her inne å lese det dere andre skriver. Man føler seg ikke fullt så alene. Det er jo begrenset hvor mye omgivelsene orker å høre på om disse tankene. Kan jo ikke bruke opp venner og kjæresten heller. Da er det godt å kunne ta en titt inn her hvor det er flere i samme båt. Særlig av de som ikke har barn fra før.

Vi får håpe at 2008 blir året for oss alle. At julenissen vet hva vi ønsker oss til jul og er raus med gavelista.  

I mellomtiden så er det bare å prøve å kose seg med førjulen og alle dens goder. Jeg skal for min del ha rakfisklag i helgen, samboer har fått det for seg at han skal bake pepperkakehus fra bunn av.... Kremt... Nå har dette huset ekskalert til nærmest et helt tun, så vi får se hva det blir til. Jeg gleder meg uansett til resultatet . Også skal vi lage julegodterier, bake litt, pynte litt, ha besøk, shoppe julepresanger (pust, pes...) og pakke de inn sammen med katten. Har du noen gang prøvd å pakke inn pakker når du har en katt i huset??? Ikke lett.... Ender vel opp med at gaven ligger igjen under bordet, og katta ligger ferdig innpakket under treet.

Da ønsker jeg alle snupies en god dag og en god helg. Og lykke til til alle som skal ta en G-test i helgen. Håper den viser masse blå streker! Og hvis ikke; prøv igjen! Gi aldri opp, mist ikke motet, gå ut å shop! Det hjelper litt ihvertfall...

Tudelu!

Huskeliste til seg selv; Ny pakke EL-test, ny pakke G-test, øretermometer, og rødvin...

MÅ bare få det ut!!!

Det snør, det snør, tiddelibom. Det er deeeet det gjør, tiddelibom. Nå snør det mye mer enn før, og tiddelibom og huttemegtu!

MANDAG!!!! Og TR kom på lørdag 1 des. Så nå har jeg ihvertfall en 26 dagers syklus (denne gangen), og EL skal være på den 13 des. Selve Luciadagen Altså skal jeg ha sex mandag og onsdag, og begynne med EL-test på mandag siden den fruktbare perioden begynner da. HUSK TIL SEG SELV; KJØP EL-TEST!!!!

Også er jeg forvirret av noe. Har lest at de som drikker 5 alkoholenheter eller mer minsker sjangsen for graviditet med opp til 40%!!! Er det mulig da? Så mye? Og er det 5 alk enheter pr uke hver uke, eller er det hvis jeg drikker to flasker vin ila en helg i måneden? Hvordan skal jeg regne ut dette? I helgen hadde vi rakfisklag, og jeg telte rett og slett antall alk enheter jeg drakk den kvelden. Ganske slitsomt spør du meg. Kremt... Det ble litt over fem den kvelden, men det var halve glass med rødvin da..... Det teller strengt tatt bare som et halvt, og alle vet jo at to halve blir ett så da ble det ikke fem. Den tråden skjønte kanskje bare jeg.

Men nå er det bare en uke til TR har dratt hjem, og da kan vi begynne på nytt. Runde 2 med hekking i alle stillinger som kan gi dyp penetrering rett i sekret dammen. Lurer på hvordan denne dammen med sekret ser ut.... Fordelen nå er at jeg kommer til å bli så godt kjent med kroppen min at jeg faktisk vet hvordan den fungerer. Den har nemlig vært litt av et mysterium. Ihvertfall når det gjelder slike ting som dette her. Ganske deilig å skjønne hvordan ting fungerer egentlig. Nå har jeg printet ut masse om EL, tips og råd, og diverse andre ting fra sidene her som jeg kan lese på. Greit å ha en liten huskeliste synes jeg. Det er jo ganske omfattende informasjon dette her.

Nuvel. Nå må jeg jobbe litt. Kan ikke bare sitte her å skrive heller.

Fin dag til seg selv, og fin dag til alle andre som evt skulle droppe innom her .

Åhhhh!!!! Føler meg så sur og irritabel om dagen. Lunta er mindre enn kort, og alle er teite. Pleier ikke å bli så veldig irritabel når mensen først har kommet, men denne gangen er jeg som ei mare altså.
Dessuten har jeg skjønt at jeg ikke kan være her inne hele dagen å lese alle innleggene og dagbøkene til folk. Jeg blir engstelig, bekymret, paranoid og det som værre er. Jeg hauser opp meg selv littegrann. Dessuten tror jeg ikke det er sunt, for det blir slik at man hele tiden leter etter tegn, og tror man er gravid hver måned. Og man blir så skuffet hver gang. Kanskje det også gjør noe med tankegangen slik at man bruker lenger tid enn nødvendig på befruktningen. Så jeg tror jeg skal begrense bruken av BV litt. Lese litt innimellom, og holde dagboken oppdatert. Også legge inn syklusen i kalenderen selvsagt. Det kan jo hende at den vil variere litt fra måned til måned. Kanskje en dag eller to hver gang. Uansett så er den kjekk å ha mtp el og fruktbare dager.

Men jeg synes jo det er hyggelig å være her inne å lese innleggene. Dessuten er vi flere i samme båt, og spørsmålene er mange. Men jeg tror en fornuftig bruk av BV er det beste. Litt hver dag .

Uansett så gleder jeg meg til neste uke. Da begynner pp 2, og vi starter friskt ut på mandag!!!  Jippiiii!!!!

Ellers er jeg glad for alle kuldegrader som kommer så det er en liten sjangse for snø på julaften. Jeg håper på fint skiføre og kalde friske dager i desember. Krysse fingrene for det så de (forhåpentligvis) nye skiene mine som (forhåpentligvis) kommer på julaften får en god start på sesongen. Er litt tungvint å dra til fjells hver gang en skitur frister. Noe som stort sett er hver helg. Men jeg får heller sette piggdekk på sykkelen min så jeg kan forlenge sesongen med etpar måneder. Hadde ikke det i fjor, og da avsluttet jeg sesongen i november. I år kan jeg forsåvidt sykle hele året så lenge jeg har pigger. Men det er ganske dyrt, så jeg får se hva jeg prioriterer. Må kanskje ha nye dekk før sykkelrittene til sommeren også, og de er heller ikke billige. Det er jaggu dyrt å trene altså. For ikke å snakke om deltagelse på ritt. Hvis jeg er heldig og har blitt gravid før sommeren, så blir det bare et ritt på meg. Kan helt sikkert sykle Grenserittet med liten mage. Er magen stor blir det litt for strabasiøst tror jeg. Kommer an på formen....

Jaja. Nei, nå må jeg jobbe litt. Når jeg ser på det fine været som er ute nå ønsker jeg at jeg kunne sette meg på sykkelen og ta en deilig langkjøring i marka....Sukk....

Fin dag til seg selv, og fin dag til alle andre.

Nei og nei og nei og nei!!!!!!!!!!!! Nå var det så fint i går med hvitt overalt, og snø i natt. Og hva skjer??? Jo!! Det begynner å regne igjen!!! Pokker'n! Filler'n! Jeg som var så oppstemt i går... Sukk. Så mye for den hvite fine jula. Jeg stikker å knabber snø fra slalombakken jeg altså hvis det ikke kommer noe snø til jul. Hvorfor skal det være sånn da????

Ellers er alt bra altså. Bare litt frustrert over at det aldri kommer noe snø. Også har jeg bestemt meg for å prøve å trappe litt ned på trening nå frem mot jul. Må nyte tiden og kose meg med førjulen. Det blir prioritert til helgene, men ukedagene kan jo også benyttes. Det er bare det at jeg vil så gjerne trene hele tiden. Jeg blir jo sur hvis jeg ikke får trent. Som i går. Da valgte jeg å sove i steden. Var sliten, og hadde litt syre i bena etter en ganske hard langkjøring på mandag og litt trening på dagen på jobb. Når jeg våknet var jeg litt muggen. Men det gikk fort over da. Begynte å pakke inn julegaver :-)))) Det er såååå koselig da..

Ellers er TR helt på slutten nå ser det ut til. Håper den blir borte ila helgen siden fruktbar periode begynner på mandag og jeg har EL på torsdag. Har nemlig planer om å hoppe i høyet mandag og onsdag, så da bør det være klar bane

Da får jeg jobbe litt igjen. Fin dag til seg selv, og fin dag til alle andre!

Tata!

Ny dag, og flere tanker. Er på dag seks av syklusen, og det er syv dager igjen til eggløsning. Fikk mensen på lørdag, men den stoppet liksom litt opp i går. Har ikke hatt symptomer til mens i natt eller hittil i dag. Mulig jeg er ferdig så tidlig? Hmmm. Rart. Det var ganske lite mens i går også. Sist måned varte den en hel uke, mens nå er jeg liksom ferdig tre dager før tiden. Snodig. Men jeg skal ikke klage. Da er det håp om kos i dag og hele helgen 

Ellers har jeg fått meg et øretermometer som jeg ikke skjønner særlig mye av. I følge termometeret så ligger jeg i gjennomsnitt på rundt 35-36 grader. Testet i dag morges, og da var det 35, et eller annet. Tok tempen på vanlig måte, og den var 36,67 grader. Så heretter stoler jeg kun på tempen tatt rektalt!

Gleder meg til neste uke når ny prøveperiode begynner :-)))))))

Orker ikke skrive så mye nå. Må jobbe.

Fin dag til seg selv og alle andre!

Ny uke, og ny prøveperiode. Fruktbare dager er 10-14 med el den 13. Har hatt kos både 8,9 og 10. Tar en pause i dag, og ny runde i morgen og evt torsdag kveld. Har nå sluttet å kose meg med et glass rødvin om kvelden på ukedagene siden jeg leste et sted at gjennomsnittlig 5 alkoholenheter pr uke (?) reduserer sjangsen med opptil 40%!!!!! Da er det ikke så koselig med et rødvinsglass foran tv'n om kvelden altså. Så det var den julekosen....

Noen som har synspunkter eller annen infom om dette eller? Er nemlig glad i rødvin...

Ellers kjenner jeg at jeg har roet meg litt ned denne måneden her. Tenker ikke helt besatt på at spiren skal sitte. Kjenner jeg slapper litt mer av nå. Regner med at vi må prøve noen runder før den evt sitter. Har sagt at jeg gir tiden frem til Mars. Om ikke noe har skjedd da, så går vi til utredning. Jeg er jo 35 år da, og ting kan være litt vanskeligere enn det var for noen år siden. Vi får håpe den sitter innen den tid.

Ellers er det stress og mas på jobb. Begynner å komme i mål nå, og det er ganske deilig. Siste julegaveinnkjøp på lørdag, og da er jula i boks for vår del.

Har til og med laget pepperkakehus i Sveitserstil......

Nuvel. Fin kveld til seg selv, og fin kveld til alle andre.

Da er det siste dag på jobb før juleferien, og det skal bli så godt!!!! Nå trenger jeg virkelig en ferie altså.

Skal ha mens sånn ca i romjula hvis syklus er stabil. Kan teste 2. juledag.

Har hatt en ukes tid med menslignende smerter i magen, litt småkvalm. Ikke lyst på vin, og litt dårlig matlyst. Fort andpusten på trening, og generellt veldig trøtt og sliten. Kan bare være harde treningsøkter som gjør meg sliten, og det kan også ha innvirking på alt det andre. Men det er jo lov å håpe.... Har ikke vondt i brystene, men synes selv at vortene er litt rødere og større enn vanlig. Sikkert også bare synsbedrag.

Kjenner at jeg er så redd for å ikke klare dette her på egenhånd. Alderen tar meg igjen, og jeg bekymrer meg mye. Jeg får ikke påvist eggløsning med digital test, men tror jeg hadde el-slim dagen før og samme dagen som jeg skulle hatt eggløsning. Mulig det var feil, men håper ikke det. Har hørt at man kan ha el selv om det ikke slår ut på testen. Og det er mulig at jeg er fruktbar helt fra første mensfri dag siden jeg har en ganske kort syklus. Kanskje derfor det ikke slår ut. Jeg skal ihvertfall i neste syklus teste fra første mensfrie dag og utover i måneden. Koste hva det koste vil!!!!

Men nå skal jeg bare komme meg gjennom de siste dagene frem til mensen kommer eller jeg evt tar en test.

I mellomtiden er det jul, og det bringer jo med seg masse hyggelige aktiviteter. Så nå skal jeg kose meg i dagene fremover og prøve å ikke tenke så mye.

Kommer sikkert ikke til å være så mye her inne i jula, så jeg ønsker god jul til alle, og lykke til med alle tester. Håper vi alle får det vi ønsker oss i 2008

Lenge siden sist nå, men så har det vært jul og jeg har hatt andre ting å tenke på, samt at jeg har hatt en laaaang ferie, og da gidder jeg ikke være på nett.

Ikke noe nytt har skjedd siden sist. Syklusen bestemte seg for å være litt ustabil, så denne gangen fikk jeg en 29 dagers syklus i stedenfor 26.... Merkelig.

MEN; jeg har bestilt time til utredning i beg av feb for både sambo og meg, så det blir bra. Jeg gidder virkelig ikke å vente i 5-6 måneder med prøving før jeg tar utredningen. Like greit å gjøre med så fort som mulig så man vet at alt er i orden med begge. Jeg har problemer med å finne eggløsning på datoen, så det må være noe rart. Har tatt el-test hver måned på dagene rundt el, men den har vært negativ hver gang. Det kan jo være at jeg ikke har testet på rett tidspunkt siden jeg har litt ustabil syklus så jeg bestemte meg for å teste over flere dager denne måneden her. Har el i morgen, så jeg tar en test i kveld, i morgen tidlig og noen dager til fremover for sikkerhets skyld.

I mellomtiden har vi sex annenvher dag nå gjennom hele måneden. Blir litt sliten, og gjør det nesten i søvne, men det må til .

Nå er det helg og kun to timer til jeg skal hjem! Jippiiii! Deilig...

God helg til alle!

Får du utredning så fort altså?
God helg forresten[;)]

Back
Topp