Comeback-kvalmen...

VeJe

Betatt av forumet
Hadde i grunn feiret kvalmen sitt fravær og erklært at nå var jeg på tur inn i 2. trimester som bare skulle bli kos... Vel den gang ei. I går havnet jeg, til min store skuffelse og fortvilelse, over porselensskåla igjen. Spyr og spyr, selv om det ikke finnes noe å kaste opp. Dette er noe skikkelig drit. Tilbake på ingefærte og syrenøytraliserende...

Hadde i grunn feiret kvalmen sitt fravær og erklært at nå var jeg på tur inn i 2. trimester som bare skulle bli kos... Vel den gang ei. I går havnet jeg, til min store skuffelse og fortvilelse, over porselensskåla igjen. Spyr og spyr, selv om det ikke finnes noe å kaste opp. Dette er noe skikkelig drit. Tilbake på ingefærte og syrenøytraliserende...
Jeg har ikke slitt med samme kvalmen som jeg gjor i starten, nå blir det trigget av diverse matvarer og andre ting. For eksempel takler jeg ikke sånn steik os når man steker kjøtt eller annet :/ kan det være noe du også har?

Velkommen tilbake i "klubben". Sukk. Håper du bare var innom I dag og er bedre igjen I morgen.

Har du drukket nok?

Her holder jeg kvalmen i sjakk med å spise lite og ofte. Og da snakker jeg ofte. Kan ikke gå mer enn max 3 timer mellom måltidene, da kommer kvalmen tilbake. Trenger ikke være så mye om gangen, bare noe så jeg får fylt magesekken.
Jeg sliter mer de dagene jeg har hodepine, da går jeg hele dagen med hodepine, og spyr alt opp på kvelden. Det slår aldri feil. Men da er det hodepinen som har trigga det. Hjelper med frisk luft og iskaldt vann :)

Baahhh... Jeg sliter med en konstant klump i halsen, press i mellomgulvet og halsbrann, noe som bare blir verre utover dagen og som ofte resulterer i oppkast en eller flere ganger daglig. Har hatt kvalmen på den måten de siste ukene og det er meget plagsomt. Har forsøkt ulike preparater, men føler ikke de hjelper særlig, blir bare enda mer trett. Drikker greit, men burde nok fått i meg enda mer. Har ikke funnet noen taktikk som fungerer bedre enn noe annet... Skal til jordmor i morgen så håper å få noe tips og råd der.

Samme her.. :( ca hver dag siden uke 6.. Er 17+2.. Frykter det blir sånn gjennom hele graviditeten :(

Ååh nei så dumt;( håper det bare er et lite tilbakefall!!!

Back
Topp