COLOSKOPI!!!

ung@mor

Betatt av forumet
Imorgo skal jeg på sykehuset, for coloskopi undersøkelse, så i kveld må jeg drikke 3 l. md. laxabon.

men klarer ikke drikke det, spyr det oppigjen med en gang [&:]

men hva skal jeg gjøre da?? noen som vet om jeg i det hele tatt får tatt undersøkelsen???

det smaker så ekkelt.. blæææ!! måtte drikke det når jeg skulle ta det også! det som er er at tarmen skal være helt tømt slik at de ser alt![:'(]

ja man må drikke det for tarmen er nødt til å være tømt ellers så klarer de ikke å gjennomføre undersøkelsen desverre.

STAKKARS deg!

Jeg har hatt slike undersøkelser. HELT forderdelig!
Ikke selve undersøkelsen da.. Jeg fikk masse bedøvelse så jeg var heeelt borte.
Men laxabon er FORFERDELIG! [:'(]
Ring til legevakten. Jeg fikk noe annet som jeg skulle drikke istedet. Som bare var 2 dl. eller noe..

Lykke til!
Klem

huff,regna med d [:(]

men klarer d rett og slett ikke!!! brekker meg med en gang.. ringte legevakta, men der viste de ikke hva jeg kunne gjøre, anent enn å ringe sykehuset i morgotidlig å høre der....

bare håper at jeg kanskje kan få noe i morgotidlig, som jeg klarer å drikke og at jeg får tatt undersøkelsen!!!

Om den virker så får du kanskje tatt den, har du fått diare av den? Men jeg skjønner ikke hvorfor så mange får denne tre liters greiene, jeg fikk to små flasker på 180 ml eller noe jeg skulle drikke. Det var i allefall overkommelig, til tross for den jævlige smaken

Jeg klarte ikke å drikke alt og i ren desperasjon blanda jeg det meste ut med juice uten fruktkjøtt. På undersøkelsesdagen sa jeg at jeg ikke fikk i meg alt og da sa de at de skulle prøve å se. Heldigvis var tarmen heeelt ren.

nope, null diare her[:@]

klarte nesten en liter, men har jo spydd opp en del også...

d står at d ikke må blandes med noe (???) 
ja,3 liter på ca. 3 timer går jo ikke!!! + 1 liter i morgo!!

blæææh!!!

Phosphoral heter det dere mener som er to små flasker.

ORIGINAL: ung@mor

blæææh!!!

Ja det står at den ikke kan blandes med noe, men man kan skylle ned med annen drikke etterpå var det ikke så? Jeg var desperat og tenkte tilslutt at det var bedre å få det i meg ved å blande det ut enn å måtte ha hoppet over undersøkelsen og ha brukt sååå mye penger på den hersens drikken forgjeves. Det gikk jo bra.

ORIGINAL: ung@mor

blæææh!!!

Ja, det er virkelig umenneskelig. Legene som skriver ut det der burde fått smakt det selv.

Jeg måtte bare drikke 2 liter laxabon.

syns ikke det var så ille jeg, smaker mest såpevann.

Men om du ikke klarer så kan de kanskje gi deg klyster idag når du kommer så de får tatt nederste del av tarmen ihvertfall.
syns selv selve undersøkelsen var 100 ganger verre enn å drikke den vesken[;)]

Stakars...det det smaker jæ*** [:'(] Om jeg ikke husker feil så blanda jeg det ut[8|] Holdt meg forran nesa og satt på høy musikk for å gire meg opp...hehe,klarte til slutt å drikke det...men fytti sier jeg bare[:'(]

kjøp klyx da..
hos oss ber vi pasientene kjøpe klyx når de skal skjekkes

Jeg ser ikke om du har små barn eller ikke, men ammer du? Jeg skulle ta coloskopi ved juletider 09, jeg fikk sånn pospohral, sambo skulle få i det på apoteket.. Men jeg ringte sykehuset og lurte på om det gikk over i morsmelka, siden jeg ammet... JA, fikk jeg til svar... Snuppa har kunnet blitt kjempe dårlig hun også, hvis jeg drakk det..[:(]
Så bra jeg undersøkte først...
Hun sa også hun dama i telefonen, at hun kunne ikke se noen andre sånn drikke greier som kunne egne seg for meg heller....
Så måtte tilbake når amminga var ferdig...
Ferdig for 2 måneder siden, men gruer meg til å ringe[8|]

ORIGINAL: LisasVerden

Du kan ikke vente til i morgen med å ringe sykehuset om det er i morgen du har time... Da er det for sent. Du kan ringe dit i dag, si at du absolutt ikke klarer å drikke det og at det ikke er noe håp.
Spør om de eventuelt kan legge inn sonde i dag/kveld. Kansje de legger deg inn over natten slik at de får gjordt det.
Det er litt ekkelt i det de stikker den inn, men ikke noe farlig, og det varer jo bare i sekunder det som er ekkelt.

Får du ikke tømt deg er undersøkelsen verdiløs, og umulig å gjennomføre. Så da er du nødt til å få sagt fra i dag.
Noen får det bare ikke ned, sånn er det bare. MEN RING I DAG!!

er jo i dag hun skal ha undersøkelsen....

phosphoral

ja, da va' undersøkelsen over[&:]

fikk ikke sjeka hele tarmen, siden jeg ikke klarte å drikke den driten!!!!![:@]

men fikk tatt noen prøver, og d va' ubehagelig, +ekkelt å se d på skjerm!!!

men må tilbake for å sjekke hele tarmen, da skal jeg få d i sonde, for å drikke d e jo helt umulig!

men tusen takk for svar jenter[:D]

Back
Topp