cola ziro/pepsi max

Oida

Flørter med forumet
flere som er avhengig? drikker dere mye? planlagt å slutte igjen..men vet ikke om jeg klarer enda....uting å være avhengig av..liker ikke.

Jeg var avhengig av pepsi max, men før el så sluttet jeg å drikke det, og det tenker jeg fortsette med da det ikke er bra for den lille i magen med verken for mye koffein eller aspartam som er i cola zero og pepsi max. Så nå går det i vann her :)
Og i forhold til cola og lignende produkter er det vell ikke anbefalt mer en max 1 liter pr dag :)

Jeg liker ikke lettbrus , men er litt for glad i cola.. Drikker litt hver dag nesten, men det kan være bare et lite glass, eller mer. Kan det være skadelig..?

Jeg drikker ett til to glass vanlig cola hver dag :) Innbiller meg at det ikke skader lillebaby så veldig...

da jeg var gravid med forrigemann så drakk jeg 1/2 l pepsi max hver dag. hadde svangerskapsdiabetes å var en av få ting jeg kunne kose meg med....Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det egentlig. var verre å slutte med cola ziro enn med røyk....

jeg drikker ikke brus til vanlig men nå er jeg så dårlig så drikker litt cola med isbiter noen ganger i uken for det hjelper litt.

Jeg har vært avhengig av Cola i nesten 3 år faktisk ( flaut å innrømme) men i april sluttet jeg, og drikker bare hver fredag... 
Men nå har jeg vært en del kvalm, og da hjelper det utrolig mye med en 33cl boks.. Så det har blitt det noen dager..
Det er utrolig lett å skli tilbake, men jeg er streng og skal aldri bli sånn avhengig igjen. Er utrolig befriende og ikke være stresset for om det er cola i huset... Nå drikker jeg mye vann og litt tynn kald, saft istedet...

Cola er overhodet ikke bra for barnet, verken med tanke på sukker eller koffein. Koffein kan være en faktor i spontanabort.

Det gikk veldig bra med snuppa mi sist, hun er frisk og rask, og ikke tjukk, men det er jo en sjanse, på en måte som alkhol ( ikke helt det samme da) Men mange som drikker i svangerskapet før de vet, det går jo som regel bra, men så er det jo de tilfellene det ikke gjør det.. Samme som salami og andre ting vi ikke skal spise, det går som regel bra om du spiser det, men det er en grunn for at det ikke er anbefalt!

Jeg er glad jeg ikke er avhengig på samme måte lengre, kunne sikkert sluttet helt også, men det er litt fredagskos... 

Drakk cola z på søndag å ble enig med meg selv at nå var det nokk.. I går var jeg skikkelig uggen. Hodepine,slapp,sur,kaldsvettet i hele natt å sitter her enda med hodepine....Å har SÅ Lyst på brusen min....

Jeg drikker også egentlig pepsi max hver dag.. :S!!Blitt skikkelig avhengig siste året-- MEN harkjøptmeg fanta zero og farris, nå!Så daskal jeg gå over til det!Men helst bare farris! Føler faktisk at d på en måte er kun kullsyren jeg er avhengig av, se!

trokke du trenger stresse. bruk huet og evt drikk mindre for egen helse også. om du vil ha en halvliter om dagen hadde jeg tatt meg det, det er så viktig at mor har det minst like bra som det miljøet vi skaper for våre barn.

jeg sluttet å drikke cola før nyttår fordi jeg var veldig avhengig. drakk opptil 3 liter om dagen og det var ikke bra så sluttet på dagen.

drikker ett stort glass om dagen minimum...aspartam er ikke så bra har jeg forstått..liker ikke å være avhengig av ting...å så ødelegger det tennern...

jeg er avhengig av pepsi max :/ sist måtte jeg ha det før jeg fikk i meg mat på morgenen, og kjenner det blir lettere å spise nå, om jeg drikker litt først. Visste ikke at koffein kan føre til sa :/ får vel redusere litt på inntaket da! tror ikke jeg klarer å kutte ut helt når det er beste medisin mot kvalmen!

Godiva, om du må ha, så prøv å heller ta et lite glass vanlig cola og ikke de light produktene, for de kunstige søtningsmiddlene er ikke bra for den lille eller deg.

Vært cola avhengig i 22år..... prøvd å slutte utallige ganger.
Grensa for gravide er 1L cola eller 2 kopper kaffe for ikke å overskride max grense for koffin.

Back
Topp