Cola Zero

msheart

Flørter med forumet
Hei,

Er det noen som har peiling på hvor mye Cola Zero man kan drikke som gravid daglig?
I forhold til vanlig Coca Cola og kaffe..

Aner ikke, men det er vel bare å sammenligne varedeklerasjonen i forhold til innhold av koffein.

Jeg holder meg unna lettprodukter, da jeg ikke tror de kunstige søtningsstoffene er noe særlig. Holder meg heller til ett glass vanlig cola når jeg først skal drikke det. Vet jo at en ikke skal proppe full kroppen av sukker, så da er det lettere å moderere mengden.

Ja er det samme som med hvor mye koffein man kan innta! Men store mengder kunstige søtningsmiddel er visst ikke bra

Aner ikke, men det er vel bare å sammenligne varedeklerasjonen i forhold til innhold av koffein.

Jeg holder meg unna lettprodukter, da jeg ikke tror de kunstige søtningsstoffene er noe særlig. Holder meg heller til ett glass vanlig cola når jeg først skal drikke det. Vet jo at en ikke skal proppe full kroppen av sukker, så da er det lettere å moderere mengden.

Enig i denne :)

Vært litt for glad i pepsi max! Det er det eneste som har frista når jeg har vært på det dårligste

Jeg drikker pepsi max i moderate mengder, maks 1 1/2 l i uken. Det er omtrent like mye koffein i den som i vanlig sukkerbrus, så du bør begrense det til 1/2 l om dagen (hvis du er skikkelig junkie:D) og da bør du i utgangspunktet ikke drikke mer enn en kopp kaffe eller to kopper te i tillegg.
Klarer du å begrense det til feks annenhver dag eller som kos i helgen er det veldig bra :)

Det at aspartam ikke er bra i store mengder kan jeg være enig i, men sånn er det vel med alt?
Alt med måte tenker jeg! Vann som tørstedrikk og til maten, brus til kos :)

Back
Topp