Cola og salt lakris

Enirhtac

Andre møte med forumet
Hei. Er utrolig frustrert, jeg er gravid med nr 2.
Med mitt første barn var jeg ikke kvalm i det hele tatt, så jeg var lite forberedt på å bli det denne gangen.
Nå er jeg så kvalm at jeg er sykemeldt. Jeg har prøvd ingefær te, ingefærøl osv..., spise salt kjeks, småe hyppige måltider. Men alt dette gjør meg enda mer kvalm. Di siste fire dagene har jeg drukket cola og spist salt lakris og det hjelper. Men jeg får så dårlig samvittighet, hvis barnet og får i seg alt dette...? Noen som har noen gode råd? Er i uke 8, håper dette gir seg snart.

i forje svangerskap var jeg dårlig da hjalp det med sitron brus:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har du prøvd å ta kvalmestillende medisiner? Det er uansett ikke så mye du kan gjøre om ingenting hjelper. Ta den lille næringen du får i deg, og ikke tenk så mye på hva det består av. Du ødelegger ikke babyen din selv om du lever på cola og lakris en liten periode i løpet av et langt svangerskap. God bedring :)

Edit: kanskje du kan prøve næringsdrikk fra apoteket? En av dem som er juicebasert og ikke melkebasert. Velg Fresubin over Nutridrink, de smaker gjerne bedre. Du trenger ikke drikke hele på en gang, men kanskje prøve å lure i deg en slurk her og der, inneimellom slurkene med cola. Du kan også få elektrolyttpulver til å blande i colaen om du kaster opp mye. Næringsdrikke koster litt, men kan fåes på blå resept.

Har ikke prøvd kvalmestillende. Har hørt at man blir så døsig og trøtt av dem? Takk for fine tips :)

Her er det stort sett kun frukt som går ned. Blir jo litt bekymret for erta i magen, men foreløpig har det ikke vart så lenge, så jeg håper det går bra. Ekkelt å bare bli mer kvalm nesten uansett hva man spiser :/ Kan med andre ord dessverre ikke hjelpe så mye, men jeg føler med deg! Prøvde farris blandet med eplejuice etter tips her fra forumet, og det var mulig å få i seg :)

Men lakris er vel en av de tingene man ikke bør spise? :confused: Jeg har også lyst på lakris men har fått beskjed om å ikke spise det..

spira tar til seg næring av reservelagrene så en liten periode med lite sunt kosthold går nok bra :) Litt næring er bedre enn ingenting :)
Bare pass på så ikke kvalmen går over i ekstremkvalme og oppkast og du ikke får i deg noe mat. prøve med kvalmenedsettende før den tid. selv om man blir trøtt så er det bedre enn å være kvalm... synes jeg hvertfall :p
akupunktur kan funke, reisesykebånd, b6. God bedring! :)

Masse god bedring!! Må være slitsomt å ha det sånn!!

Siden i går har jeg pustet kunn med munnen når jeg er på kjøkkenet og håndterer mat osv... Og det hjelper, da slipper jeg å kjenne lukta av alt :D

kopierte den lista jeg ;)

Lakris og gravide
Undersøkelser viser at gravide ikke bør spise mer enn 500 mg glycyrrhizin per uke, da dette kan føre til skader på fosteret.

Dette tilsvarer følgende mengde av Nidars lakrisprodukter per uke:

• 10 stk (eller 415 g) Nero
  • 2,5 poser (eller 625 g) Skipper
  • 277 poser (eller 1665 g) Doc`original eller
  • Doc' honning lakris
  • 11 esker (eller 395 g) IFA
  • 16 poser (eller 495 g) store IFA sukkerfri
  • 138 esker Doc Stærk lakris
  • 2 poser (eller 400 g) Panda pose 200 gram
  • 18 stenger (eller 400g) Panda Pepe
  • 3 poser (eller 600 g) Panda lakrismix choko
Moderat inntak av lakrisprodukter er ikke farlig.

Her håper jeg å få kvalmestillende på mandag!

Vet nøyaktig hvordan du har det! Var ikke kvalm i det hele tatt med første, nå er jeg kvalm hele døgnet :/

Her går det i Sprite Zero og salat.

Hah! Flott, da kan jeg fremdeles spise Doc'ene mine med honnig og lakris, og kjøpe Kick og Nox :p

Her håper jeg å få kvalmestillende på mandag!

Vet nøyaktig hvordan du har det! Var ikke kvalm i det hele tatt med første, nå er jeg kvalm hele døgnet :/

Her går det i Sprite Zero og salat.

Det er så forfærdelig!!! Hver gang jeg spiser noe blir jeg sååå kvalm at jeg må legge meg i fosterstilling. Og spiser jeg ikke, blir jeg hvertfall kvalm..!! Du har min medfølelse :)

Det er så forfærdelig!!! Hver gang jeg spiser noe blir jeg sååå kvalm at jeg må legge meg i fosterstilling. Og spiser jeg ikke, blir jeg hvertfall kvalm..!! Du har min medfølelse :)

Her har jeg funnet ut at salt mat og proteinrik mat funker. Kan ikke spise mye om gangen, da ligger jeg i fosterstilling resten av dagen. På dagtid spiser jeg lette måltider som speltlomper med kremost, eller rett og slett bare smør. Salat funker og. Det er friskt og lett, og ikke kvalmende. Prøver å tvinge i meg et litt tyngre måltid på kveldstid. slik at natta ikke blir så altfor grusom.

bacon chips hjalp meg veldig i dag :) ikke sunt, men lørdag og gravid da er det lov :)
Men spiser eple i ukedager å det hjelper veldig.

Her har jeg funnet ut at salt mat og proteinrik mat funker. Kan ikke spise mye om gangen, da ligger jeg i fosterstilling resten av dagen. På dagtid spiser jeg lette måltider som speltlomper med kremost, eller rett og slett bare smør. Salat funker og. Det er friskt og lett, og ikke kvalmende. Prøver å tvinge i meg et litt tyngre måltid på kveldstid. slik at natta ikke blir så altfor grusom.

Spiser også lomper med smørost og kokt skinke. Det har virkelig vært redningen. :)

Back
Topp