cola/koffein

20082013

Betatt av forumet
Leste på en side at det er trygt å drikke 1 LITER cola. Er det faktisk slik av vi kan det??
Nå har ikke jeg fått positiv test enda, men har symptomer og uteblitt mens, så gambler ikke på noe liksom. Men jeg har så innmari lysst på cola, er avhengig av koffein (faktisk avhengig, blir syk uten), Kan jeg med god samvittighet ta meg ett par glass av dette i kveld?? Klarer faktisk å la være å drikke det ofte...

Er det ikke max 4 kopper/glass med koffeinholdig drikke pr dag? Kanskje mindre og. Drikk så lite du klarer, så er du trygg:-)

noen som vet hvor den tråden med mat og drikke for gravide ligger hen??

Fant dette på en dansk side:
Cola indeholder koffein, ligesom kaffe, te, kakao, chokolade og guarana også gør.
Det svarer til 4-6 kopper kaffe eller halvanden liter cola. En halv liter cola indeholder ca. 75 mg koffein og en almindelig kop kaffe indeholder gennemsnitligt ca. 65 mg koffein. Espresso en del mere.

Kan du undvære koffeinholdige produkter er det selvfølgelig bedst. Kan du ikke, så husk at du sammenlagt max bør have et koffeinindtag på 300 mg/døgn

Så stemmer dette??

Har hørt max to kopper kaffe ELLER fire kopper te. Ville ikke drukket mer enn to glass/halvliter cola. Men nå slipper jeg det problemet, liker plutselig ikke kaffe lenger samme hvor trøtt jeg er, og et glass brus gjør meg så oppblåst at jeg går opp en buksestørrelse. 

Det står inne på babyverden sin side, at 1-2kopper med te eller kaffe. Det som er med både te og kaffe, er at det er ekstremt vanndrivende, OG faktisk kan det være abortfremkalende. Med husker ikke helt hva det sto om cola men mente at det var 3-4kopper, men alt står inne på babyverden, under Gravid,og kosthold.

Nå har jeg sjekket ordentlig : 1-2 kopper kaffe, 3-4kopper te, 1liter med cola, og annen koffeinholdig drikker.

Poenget er at man ikke skal overgå 100-200 mg Koffein om dagen... Sto det på matportalen..

Back
Topp