Cocosa

Hvis dere googler det så står det masse om ekstra virgin oil... synes kokos smaker godt jeg[;)] den andre er vel mest til steking....

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

ORIGINAL: Lucci

Hvis dere googler det så står det masse om ekstra virgin oil... synes kokos smaker godt jeg[;)] den andre er vel mest til steking....

Var iverfall godt å steke med cocosa med smak,for smaken av kokos forsvinner jo også[8D] blir sykt god lukt og slikt når man steker med d da[:D]

Jeg drikker sånn double chocko mocka (eller hvordan det skrives)[8D] og blander i 2 skjeer i den.... en liten anelse av kokos, og det smaker veldig godt[:D]

Idag har jeg fått kjøpt det [:D] Og jeg spiste to t-skjeer istad [:D] *Nam,Nam*
Kan jeg blande den i kaffen?

ORIGINAL: dripdrop

Idag har jeg fått kjøpt det [:D] Og jeg spiste to t-skjeer istad [:D] *Nam,Nam*
Kan jeg blande den i kaffen?

Jeg gjorde det... eller i den mocha sjokolade kaffe`n min hehe... liker ikke kaffe... [8D]

Og det blandet seg fint ut? [:)] Må prøve det imorgen da...

Men dere, jeg fikk vite at min ikke skulle brukes til steking eller noe, om den skulle blandes i varm mat skulle det gjøres ETTER at det var kokt. For om jeg ikke er helt på bærtur nå, så blir mye av det gode fettet omgjort til dårlig fett når det varmes opp/kokes. Er det transfett det blir til? Det er det som er hele poenget med at det er ekstra virgin, at det er helt kaldpresset, så det er mest mulig sunt.

Jeg har det bare i drikke enda, så det tar jeg jo i til slutt, og rører det ut... Og kokende vann er det sjeldent, liker ikke for varmt drikke!

ORIGINAL: *Miss_G*

Hvordan oppbevarer dere den? Jeg har min stående på kjøkkenbenken/kjøkkenskapet. Jeg bruker den mest til smoothies. Men jeg synes det smaker for mye på en måte. Jeg kjenner konsistesen så godt. Vi har det ikke varmt i huset vårt, så ligger vel i underkant av 20 grader tenker jeg. Synes det blir litt gusjelig i smoothies'en...
Og jeg bruker bare en te-skje eller to, mens flere jeg kjenner bruker et par spise-skjeer gjerne. Skal den være varmere da eller? Sånn at man kjenner kokos-smaken, men at den flyter lettere inn i smoothiesen på en måte.
Skjønner ikke helt selv hvordan jeg skal forklare, men håper dere skjønner litt fordi =)

Leste at man skal blande den inn helt på slutten, ellers vil den skille seg ;)

Blir litt forvirra her jeg?!
Kan den blandes i varme drikker osv, eller kan den ikke det?? [8|] [&:]
Vil ikke ha i meg dårlig fett [:'(]

Back
Topp