Clusterhodepine?

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
Er det noen andre her som har det? hvor hart er dere rammet? og hvordan gjør dere det med barna i de periodene det er værst?
Og har dere surstoff hjemme? jeg har flere tanker (26liter) og lurer på hvordan dere oppbevarer de? syns det er skummelt med alt dette i huset..

Her har vi pussetopp huset, og dobbelt isolert soverommet. dette for at barna ikke skal høre meg når jeg har anfall og for at jeg ikke skal høre andre når jeg ligger av migrena..

Jeg er ikke så hardt rammet at jeg hverken trenger å dobbeltisolere soverommet eller å ha surstoff hjemme.

Ja, det er vondt, og jeg slår meg selv i hodet, og har den ene fingeren i nesa for å trykke på et punkt som gjør at det ikke føles så ille. Men det er litt tungt i lengden :P

Er det noen andre her som har det? hvor hart er dere rammet? og hvordan gjør dere det med barna i de periodene det er værst?
Og har dere surstoff hjemme? jeg har flere tanker (26liter) og lurer på hvordan dere oppbevarer de? syns det er skummelt med alt dette i huset..

Her har vi pussetopp huset, og dobbelt isolert soverommet. dette for at barna ikke skal høre meg når jeg har anfall og for at jeg ikke skal høre andre når jeg ligger av migrena..

Har aldri fått "diagnostisert" hodepinen min, men er (tør ikke si var enda) MYE plaget av hodepine/migrene/kall det hva du vil.
Jeg må bare legge meg. Mannen passer Lille og jeg prøver å sove det av. Men når hodepine med intens smerte varer i ukesvis er det lite å gjøre. Heldigvis er jeg stort sett bare dårlig 3 dager av gangen og etter at jeg sluttet i stressfylt jobb i fjor sommer har jeg bare hatt ett attack :)

Har forsøkt diverse smertelindrende, men kun paracet/ibux (ja jeg vet man ikke bør blande) døyver de verste smertene. Drikker også mere vann enn tidligere og det hjelper.

Jeg er ikke så hardt rammet at jeg hverken trenger å dobbeltisolere soverommet eller å ha surstoff hjemme.

Ja, det er vondt, og jeg slår meg selv i hodet, og har den ene fingeren i nesa for å trykke på et punkt som gjør at det ikke føles så ille. Men det er litt tungt i lengden :p

fniiis* finger i nesa var ny :P heldige du som ikke er så hart rammet da :)) har du det i perioder av året eller kronisk ?
ta

fniiis* finger i nesa var ny :p heldige du som ikke er så hart rammet da :)) har du det i perioder av året eller kronisk ?
ta

Det heter vel kronisk. Men ikke hver dag. Er i perioder sterkt plaget i flere uker. Og så går det toppen 2-3 mnd før det er påan igjen. Jeg får det mest i forbindelse med allergi. Og jeg er multiallergiker som er allergisk hele året. (Hurra).

Bruker som regel tuten på nesesprayen for å presse på det punktet. Den kommer bedre til, og mindre ekkelt enn fingeren. :P Har så skjøre slimhinner i nesa for tiden, at hvis jeg nyser omtrent så begynner jeg å fossblø. :P

Og hvordan jeg gjør det med datteren min. Jeg er sterkest plaget på ettermiddag/kveld/natt. På dagtid er hun i bhg. Og resten av døgnet er mannen hjemme. Som Fru Quorra skriver over, en blanding av paracet og ibux. Om det ikke hjelper direkte, så blir man i hvertfall smertefri i resten av kroppen (sånn til en viss grad). Drikker masse vann og legger seg på et mørkt og iskaldt rom. Gjerne med en kald klut i panna. Jeg blir også utrolig kvalm. Men det er mest pga smertene, og ikke et symptom i seg selv.

I tillegg MÅ jeg ha det KALDT når jeg har vondt eller er kvalm.

Ja, men drar på sykehuset for surstoff og kortison.
Foreløpig ingen barn da.

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, men drar på sykehuset for surstoff og kortison.
Foreløpig ingen barn da.

må du det hver gang? hvor ofte har du det?
blir innlagt og lagt i narkose /sovet ned på de værste anfalla.. men det hører skjeldenheten til.. hjemme har jeg surstoff og imigransprøyter som jeg behandler meg med.

Jeg har cluster. Har heldigvis ikke så ofte anfall, og har ikke hatt det siden jeg byttet stressende jobb etter jul. (Bank i bordet)

På meg funker imigran-pennen som jeg setter i låret kombinert med surstoff.

Jeg kan ikke ta vare på datteren min under anfall, men har til nå bare vært en gang alene med henne. Fikk gitt henne ipaden og sa at jeg var syk. Mine anfall varer toppen en halvtime heldigvis.

Jeg har cluster. Har heldigvis ikke så ofte anfall, og har ikke hatt det siden jeg byttet stressende jobb etter jul. (Bank i bordet)

På meg funker imigran-pennen som jeg setter i låret kombinert med surstoff.

Jeg kan ikke ta vare på datteren min under anfall, men har til nå bare vært en gang alene med henne. Fikk gitt henne ipaden og sa at jeg var syk. Mine anfall varer toppen en halvtime heldigvis.

huff! det må være tungt når du er alene og har anfall! jeg klarer ikke ta vare på meg selv en gang når jeg får de.. gubben som må hente surstoff og sette sprøyta.
men godt at det funker så godt med den behandlinga du har, og at det ikke er så ofte! :)

huff! det må være tungt når du er alene og har anfall! jeg klarer ikke ta vare på meg selv en gang når jeg får de.. gubben som må hente surstoff og sette sprøyta.
men godt at det funker så godt med den behandlinga du har, og at det ikke er så ofte! :)

Jeg får et lite forvarsel på anfallet, et slags "svart blink"'så da setter jeg sprøyta med det samme. Den tar liksom toppen, også hjelper surstoffet på resten. Så nå går det greiere. Har hørt om noen som har blitt kvitt det helt plutselig, så det er lov å håpe :-)

God bedring til deg!

Jeg får et lite forvarsel på anfallet, et slags "svart blink"'så da setter jeg sprøyta med det samme. Den tar liksom toppen, også hjelper surstoffet på resten. Så nå går det greiere. Har hørt om noen som har blitt kvitt det helt plutselig, så det er lov å håpe :)

God bedring til deg!
takk! håper på mirakel :) :) og håper det forsetter å holde seg langt unna for deg også! :)

må du det hver gang? hvor ofte har du det?
blir innlagt og lagt i narkose /sovet ned på de værste anfalla.. men det hører skjeldenheten til.. hjemme har jeg surstoff og imigransprøyter som jeg behandler meg med.

Ja, men er ikke ofte jeg trenger det (til vanlig, bruker da forebyggende tbl.)Har trengte det en gang nå i svangerskapet.
Jeg har vært ekstremt plaget i svangerskapet, behandlet med imigran, zomig, paraglin forte major og 1g paracet. God dopa unge mao :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, men er ikke ofte jeg trenger det (til vanlig, bruker da forebyggende tbl.)Har trengte det en gang nå i svangerskapet.
Jeg har vært ekstremt plaget i svangerskapet, behandlet med imigran, zomig, paraglin forte major og 1g paracet. God dopa unge mao :p

Sent from my iPhone using BV Forum

huffda :S ikke så heldig med så mye medisiner.. men skjønner behovet altså!

huffda :S ikke så heldig med så mye medisiner.. men skjønner behovet altså!
Å ikke medisinere meg var ikke et alternativ. Jeg var bevisstløs av smerte da jeg ble innlagt.

Jeg stoler på alle eksperter jeg har vært i kontakt med, resultatet (barnet) kommer forhåpentligvis snart. Det er i hvertfall ingen grunn til å være hysterisk for medisinering i svangerskapet så lenge man blir fulgt opp av leger nøye.

Back
Topp