Clusterhodepine

*josefine*

Elsker forumet
Kan den vare i flere dager?
Jeg har i perioder skjærende smerte bak øyet, sist jeg hadde det så hang øyelokket delvis igjen.
Men hos meg så kommer det ikke økter. Nå kjente jeg at den var på vei tirsdag ettermiddag,
tirsdag kveld gjorde det vondt bak høyre øye, våknet onsdag med ondt og hadde vondt hele dagen, men det hadde da forflyttet seg til venstre øye i løpet av natten, å nå våknet jeg i dag med samme skjærende smerte bak øyet. Fikk sendt barna på skolen, å hoppet til sengs igjen. Sov noen timer, å da jeg våknet igjen var den nesten helt borte.
Kan dette være clusterhodepine? Eller migrene kanskje? Jeg har disse anfallene min. 1 gang i mnd.
og de varer ofte over flere dager.

clusterhodepine er det ikke, men migrene kan det være.. jeg har begge deler..

clusterhodepine er så vondt at du går inn i en annen værden, slår hode i veggen, klarer ikke ligge stille..
rett og slett den mest intense smerten et menneske kan føle ( i følge overlegen på st.olavs)

clusterhodepine er det ikke, men migrene kan det være.. jeg har begge deler..

clusterhodepine er så vondt at du går inn i en annen værden, slår hode i veggen, klarer ikke ligge stille..
rett og slett den mest intense smerten et menneske kan føle ( i følge overlegen på st.olavs)

Åhh, da er det nok ikke det nei. Bare leste om clusterhodepine på NHI tidligere i dag, å før den tid har jeg hele tiden
tenkt at det er migrene.

Jeg har cluster, og det kan jo høres likt ut mtp smertene bak øyet. Men cluster er så intenst at jeg ikke kan gjøre noe, og ihvertfall ikke sove. Jeg har fått hjelp av nevrolog på Ullevål og bruker oksygen kombinert med imigran penn

Jeg har cluster, og det kan jo høres likt ut mtp smertene bak øyet. Men cluster er så intenst at jeg ikke kan gjøre noe, og ihvertfall ikke sove. Jeg har fått hjelp av nevrolog på Ullevål og bruker oksygen kombinert med imigran penn
samme bruker jeg for cluster, men også imigran sprøyter for migrena.
Det presserr også bak øye når jeg har migrene.. dog ikke i nærheten av smerten ved cluster.

ta en tur til legen, og be om henvisning til en nevrolog :)

Jeg fikk også beskjed om at jeg har clusterhodepine etter besøk hos en nevrolog.
Men mener at det alltid vil sitte på samme side om det er cluster, ikke flytte på seg.
Men det samme gjelder vel stort sett vanlig migrene også?

Hvor vondt det gjør er nok også litt varierende fra person til person. Sitter ogsåbak øyet hos meg så høres jo likt ut.
Jeg fungerer ikke når jeg får dette i det hele tatt, men jeg er også såpass "heldig" at anfallene mine er veldig korte. 15-20 min kanskje, så er det over, men så kommer de også daglig over flere uker når det står på.

Heldigvis lenge siden sist nå, og håper det holder seg unna leeeenge! *bank i bordet*

Dette er nok migrene ja. Det sliter jeg med. Min migrene kan sitte forskjellige steder, blir påvirket av forskjellig og har mange forskjellige nivåer hva angår smerte. Henger ofte i to-tre dager ;/

samme bruker jeg for cluster, men også imigran sprøyter for migrena.
Det presserr også bak øye når jeg har migrene.. dog ikke i nærheten av smerten ved cluster.

ta en tur til legen, og be om henvisning til en nevrolog :)

Er det cluster man lurer på at kan behandles med Botox nå?

Høres ut som migrene ja, den kan flytte på seg og vare i flere dager. Var mye plaget med dette tidligere, men jeg og legen min fant ut den ble ekstra trigget av hormonene i p pillene mine. Etter jeg slutta på de hadde jeg bare migrene ca. 1 gang i mnd og det var 1-3 dager før menstrasjon. Fikk da medisiner på resept som stort sett hjelper. Så gå å sjekk det ut hos legen, man kan få hjelp :)

Ikke meninga å kuppe noe tråd her altså, men Google og finner ikke noe.
I går fikk jeg så sykt vondt i øyehulene liksom, eller bak øynene. Har det enda. Hjelper ikke med smertestillende. Det er vondt å blinke liksom... Har hatt det tidligere også. Noen som vet hva det kan være?

I går fikk jeg så sykt vondt i øyehulene liksom, eller bak øynene. Har det enda. Hjelper ikke med smertestillende. Det er vondt å blinke liksom... Har hatt det tidligere også. Noen som vet hva det kan være?
Ville tatt meg en tur til optiker å sjekket synet:)

Ville tatt meg en tur til optiker å sjekket synet:)
Gjorde det sist gang jeg slet med forskjellige typer hodepiner som ikke blir bedre av smertestillende , ingen forandring.
Må vel til lege:confused:

Problemer med bihulene kanskje? Er du forkjølet?

Problemer med bihulene kanskje? Er du forkjølet?
Nei, det vet jeg godt hvordan er:) det går vel over. Tar jern, så er ikke det heller. Svulst kanskje, wæææææ ....
Som sagt, det bruker å gå over. Men lurer på hva som trigger det.
Forresten, tannpine kan det sikkert være:D da er det nok det ja.

Nei, det vet jeg godt hvordan er:) det går vel over. Tar jern, så er ikke det heller. Svulst kanskje, wæææææ ....

Hehe ^^

Min clusterhodepine varte i over 12 uker, ble til slutt innlagt på Ullevål.

Jeg har faktisk fått påvist en svulst på hjernen da det ble tatt bilder av meg fordi dem trodde jeg hadde bihulebetennelse. Har gått med ekstremt vondt i hodet hver deg siden mai spesielt i panna å bak øyet.

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Back
Topp