Clearblue digital eggløsningstest?

Sommerduft

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg venter eggløsning iløpet av uka og har gått til innkjøp av clearblue digital eggløsningstester (+ vanlige strimler for å sammenligne).

Det jeg lurer på er om eggløsningstester generelt, - og da kanskje spesielt de digitale (siden de kun viser smilefjes 1-2 dager, ellers den tomme sirkelen) egentlig slår positivt ut litt for sent ift når man optimalt sett bør ha samleie for å treffe best mulig?

Vil naturligvis ha hyppige samleier fremover nå, men etter ha lest uttalelser fra gynekologer/jordmødre/leger, virker det som mange av de mener el tester egentlig slår ut litt sent? At man aller helst bør ha lagt inn aksjer. 1-2 døgn FØR positiv eltest?
På strimlene kan man ofte se at streken blir gradvis sterkere, og vite at det er få dager unna (så sant man har forholdsvis regelmessige sykluser), men på den digitale er det ingen mulighet for å se det.

Mange som har hatt god nytte av El-tester? :happy:

Har hatt god nytte av el-tester ja! Både for å bli kjent med syklus og for å se ift aksjer (noe som ikke alltid er lett). Jeg har kun brukt strimler og har god erfaring-MEN jeg er en av de som har nesten blanke tester før de skyter til værs en dag før/samme dag som el. Men etter en stund uten piller har jeg blitt mer kjent med kroppen min og har tydelige el-smerter, så jeg vet ganske når det inntreffer(har stemt overens med strimlene).

Var hos gynekolog for sjekk i dag tidlig, og da diskuterte vi dette om hvilket tidspunkt som er best. Han sa at det er viktig å huske på at vi er mest fruktbare 4-5 før eggløsning. Har lest at flere har skrevet at man bør begynne med samleie annenhver dag en god uke før antatt el.:)

Er fortsatt prøver, på 7 pp nå, men som gyn sa er det helt normalt med 1 års prøving.

Har hatt god nytte av el-tester ja! Både for å bli kjent med syklus og for å se ift aksjer (noe som ikke alltid er lett). Jeg har kun brukt strimler og har god erfaring-MEN jeg er en av de som har nesten blanke tester før de skyter til værs en dag før/samme dag som el. Men etter en stund uten piller har jeg blitt mer kjent med kroppen min og har tydelige el-smerter, så jeg vet ganske når det inntreffer(har stemt overens med strimlene).

Var hos gynekolog for sjekk i dag tidlig, og da diskuterte vi dette om hvilket tidspunkt som er best. Han sa at det er viktig å huske på at vi er mest fruktbare 4-5 før eggløsning. Har lest at flere har skrevet at man bør begynne med samleie annenhver dag en god uke før antatt el.:)

Er fortsatt prøver, på 7 pp nå, men som gyn sa er det helt normalt med 1 års prøving.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :happy:
Så kjekt med undersøkelse og samtale med gyn, alltid godt å få noen gode råd. Så han anbefalte dere å ha hyppige samleier fra 5 dager før forventet eggløsning? :)

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :happy:
Så kjekt med undersøkelse og samtale med gyn, alltid godt å få noen gode råd. Så han anbefalte dere å ha hyppige samleier fra 5 dager før forventet eggløsning? :)
Ja, han sa at vi er mest fruktbare de dagene før ja. Så f.eks ha sex 5 dager før el,så 3 dager før, 1 dag før og evt samme dag som el? Han sa også at mannen burde "spare seg" til dette fertile vinduet, altså ikke ha utløsning dagene før disse dagene man "kjører på":DDet er vel omdiskutert blant gynekologer hvor vidt disse påstandene stemmer, men han var i hvertfall erfaren og sikker i sin sak - så får vi tro på det. Lykke til:Heartredskriv gjerne pm om du har fler spørsmål :happy:

Back
Topp