Clearblue digital 1-2

Pineapple_

Flørter med forumet
Tok digital test bare for gøy, så står det gravid 1-2? Jeg er 8 uker på vei, var på ultralyd på onsdagen å da slo hjertet. Nå er jeg skikkelig bekymra. Hva betyr dette??

Hvor konsentrert var urinen?

eller det skal vel kanskje ikke ha så mye å si når du er så langt på vei :smiley-ashamed004

jeg aner rett og slett ikke.. håper du får ett godt svar av noen andre...

Søk på hook effect. Jeg har skrevet et innlegg på bv for noen år siden;)

Da jeg var gravid første gangen, oppdaget jeg at strimmeltestene ble svakere. Googlet litt rundt, og fant ut at dette kunne skje når hcg-konsentrasjonen var blitt veldig høy. Kalles visst "prozone effect". Når jeg vannet ut urinen litt, ble streken sterkere!

Tok digital test bare for gøy, så står det gravid 1-2? Jeg er 8 uker på vei, var på ultralyd på onsdagen å da slo hjertet. Nå er jeg skikkelig bekymra. Hva betyr dette??
Sniker
Rundt uke 7-8 går produksjon av hcg ned og stabiliserer seg, så alt er nok helt fint :) var ei i augustgruppa som gjorde det samme i uke 9

Det vil jeg absolutt tro! Hvis du akkurat har vært på ul og bekreftet at du er så langt på vei, så tror jeg det ville tatt MYE lenger tid før hcg-nivået hadde sunket så mye, hvis du hadde mistet. Du kan jo prøve å vanne ut urinen litt hvis du har flere tester igjen :)

Anbefaler å ikke ta noen flere tester. Har du sett hjertet slå for to dager siden, er nok alt fint og du kan med sikkerhet slutte å teste ♥️ Dette gir deg jo bare masse ekstra, og mest sannsynlig unødvendige bekymringer..

I tilfelle du ikke fant noe på nettet: nå har jeg litt bedre tid.

Når du har VELDIG mye hCG i kroppen, så blir det litt for mye for testene. De blir "overveldet" og greier ikke lenger å gi riktig resultat.

Jeg var 4+6 da jeg fikk 3+ på CBd, tok da en rfsu test ved siden av og kontrollstreken var sterkere enn teststreken. Tenk deg så at hCG allerede rundt uke 5 er så høyt at testene blir SÅ sterke, også skal hCG fortsette å doble seg og øke før det stagnerer/synker litt. Du har sannsynligvis over 100.000 i hCG nå, og for en test som er laget for å fange opp hCG fra 25 og opp (3+ er vel 2000) kan nok fort få litt problemer når hCG er så høyt.

Det er mulig å få helt negativ test når man er "så langt på vei" som vi er nå, rett og slett fordi det er for mye til at testen klarer å bearbeide det.

Du har vært på tul, det så fint ut, hold deg til den du! Graviditetstest i uke 8 tror jeg ikke er så lurt egentlig, så ikke kjøp fler! ;)

Jeg er enig med svarene over. Siden alt var bra på TUL så antar jeg alt er bra og det kan neppe stemme med at hcg skulle synke så raskt på tre dager når den had halveringstid på 1 dag.

Ja ikke test hjemme mer ❤️❤️❤️

Tusen takk for svar alle :Heartred:Heartred dette er mitt første svangerskap, og er veldig redd for at noe går galt. Men har jo sett hjerte på ultralyd så må nesten bare stole på at alt er fint. Har heldigvis ikke flere tester og skal heller ikke kjøpe :love7

Tusen takk for svar alle :Heartred:Heartred dette er mitt første svangerskap, og er veldig redd for at noe går galt. Men har jo sett hjerte på ultralyd så må nesten bare stole på at alt er fint. Har heldigvis ikke flere tester og skal heller ikke kjøpe :love7

Sniker.

Kjenner så godt igjen det du driver med. Trenger en form for bekreftelse liksom. Jeg ser og hører såå mange som får 3+ når de er 4+ et eller annet. Selv fikk jeg ikke 3+ før 6+3, og enda da var jeg egentlig lenger på vei fordi jeg ble flytta frem senere. Så de er ikke helt til å stole på de testene:shifty: Lykke til ❤️

Sniker.

Kjenner så godt igjen det du driver med. Trenger en form for bekreftelse liksom. Jeg ser og hører såå mange som får 3+ når de er 4+ et eller annet. Selv fikk jeg ikke 3+ før 6+3, og enda da var jeg egentlig lenger på vei fordi jeg ble flytta frem senere. Så de er ikke helt til å stole på de testene:shifty: Lykke til ❤️
Tusen takk for gode ord :Heartred lykke til med fødsel snart! :love7

Back
Topp