city cross vs edge duo

vårmamma89

Flørter med forumet
Sett på vogn i dag og valget står mellom emmaljunga sin 2015 modell av city cross og edge duo. Noen som har/ har sett på desse og kan dele erfaringer? City cross fåes nå med lufthjul. Hva er best av lufthjul og punkteringsfrie hjul? Vil ha fire faste hjul og ikke svingbare da jeg skal gå mye på tur på grus og skogsveier.
Bestemt meg for gråfargen dallas♥

Anbefaler edge duo :) har edge duo combi fra 2013 :) super fornøyd :)

På city cross følger lufthjul fargen på vognen fikk vi beskjed om.. Så viss du ser på nettsiden på den fargen du vil ha ser du helt sikkert om det er lufthjul eller ikke.. Bare noen få med lufthjul så vidt jeg forstod.. Vi tenker vel uansett city cross, men har ikke klart å bestemme oss for farge.. Er ingen spesiell grunn til at vi foretrekker den egentlig, men jeg har lenge likt den veldig godt, så det er kanskje mye en smakssak.. ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har hatt city cross til våre.. Liker godt at den blir mer kompakt å ha med seg enn edge. Og nå er det jo sommer mens vi bruker bagdel, så gjør jo ingenting at bagen er litt mindre enn edge sin.. :) Og den er lettere.... Men det går jo på hva dere ser etter!? Jeg ville ha city cros denne gangen også! men blir simo kombi her, kun fordi vi får en nesten ubrukt til billig peng av bekjente ;)

tussa137 skrev:
På city cross følger lufthjul fargen på vognen fikk vi beskjed om.. Så viss du ser på nettsiden på den fargen du vil ha ser du helt sikkert om det er lufthjul eller ikke.. Bare noen få med lufthjul så vidt jeg forstod.. Vi tenker vel uansett city cross, men har ikke klart å bestemme oss for farge.. Er ingen spesiell grunn til at vi foretrekker den egentlig, men jeg har lenge likt den veldig godt, så det er kanskje mye en smakssak.. ;-)

Ja man kan bare velge mellom to sorte versjoner og marineblå sportsdel med lufthjul, men vi kunne få gråfargen på bagdelen så då blir jo det egentlig to vogner i en siden det er to forskjellige kalesjer til de to delene. Og det kan jo vere litt stas med ny farge når man går over til sportsdelen! :)

Vi har har hatt city cross til våre.. Liker godt at den blir mer kompakt å ha med seg enn edge. Og nå er det jo sommer mens vi bruker bagdel, så gjør jo ingenting at bagen er litt mindre enn edge sin.. :) Og den er lettere.... Men det går jo på hva dere ser etter!? Jeg ville ha city cros denne gangen også! men blir simo kombi her, kun fordi vi får en nesten ubrukt til billig peng av bekjente ;)
Har også tenkt på det at det er sommer mesteparten av tiden bagdelen er i bruk. Men størrelsen nede i bagen var faktisk omtrent den samme. Tok ut madrassene og sammenlignet i butikken. Men er sportsdelen lav viss du skjønner hva jeg mener? Synes at noen vogner ser så lave ut når man bytter til sportsdelen.

Vi har citycross. Den er jeg super fornøyd med. Lettere enn Edge duo. Og jeg har ikke luftdekk. Venninna mi har det og var veldig fornøyd med det de første mnd, men så begynte hun å punktere og det ble veldig upraktisk og travelt sa hun.
Noe jeg liker med sportsdelen er at den er litt dyp i forhold til mange andre vogner, noe som gjør at jeg følte sønnen min satt mye tryggere i den når han var i en litt makkete alder ;)

Vi har citycross. Den er jeg super fornøyd med. Lettere enn Edge duo. Og jeg har ikke luftdekk. Venninna mi har det og var veldig fornøyd med det de første mnd, men så begynte hun å punktere og det ble veldig upraktisk og travelt sa hun.
Noe jeg liker med sportsdelen er at den er litt dyp i forhold til mange andre vogner, noe som gjør at jeg følte sønnen min satt mye tryggere i den når han var i en litt makkete alder ;)
Føles vognen grei når du triller på grus? Redd den skal riste mer uten lufthjul, men kjente jo på dekkene at de var litt myke de uten luft i også så bør jo vere en viss demping i de? Hun på butikken sa city crossen var lunere i sportsdelen enn edgeduo samt at kalasjen passer finere siden det er egen kalesje.. syntes sportsdelen var pen å se på, men fikk ikke sett edgeduo sin sportsdel og sammenlignet. er så vanskelig å velge! Hvilken farge har du da? To forskjellige eller?

Husker ikke hva fargen heter. Sort med noen felt med sånn burburry mønster? Det er en 2012modell da. Har samme farge på bag og sport (angrer litt på det da, hadde vært gøy m litt forandring ;) )
Den rister litt på grus, men ikke sånn plagsomt. Nok til at babyen sovner lett! Hehe ;)

Har også tenkt på det at det er sommer mesteparten av tiden bagdelen er i bruk. Men størrelsen nede i bagen var faktisk omtrent den samme. Tok ut madrassene og sammenlignet i butikken. Men er sportsdelen lav viss du skjønner hva jeg mener? Synes at noen vogner ser så lave ut når man bytter til sportsdelen.
Ja, den blir vel en av de laveste... Men EG synes det var helt supert, siden jeg ikke er noe høy selv :P

Ja man kan bare velge mellom to sorte versjoner og marineblå sportsdel med lufthjul, men vi kunne få gråfargen på bagdelen så då blir jo det egentlig to vogner i en siden det er to forskjellige kalesjer til de to delene. Og det kan jo vere litt stas med ny farge når man går over til sportsdelen! :)
Aha, ja det var jo egentlig ganske lurt! :-)

Har city cross fra 2009 som nå står klar til nr tre :) både bag og sportsdelen i marineblå. Både storesøster og lillebror har brukt den, og nå snart en lillesøster At det ikke er lufthjul har jeg aldri tenkt over, den er super å trille på alle forhold, og relativt lett å lempe på. Og kjempepraktisk at den ikke punkterer. Kan klikke av hjulene så den går i takboksen. Det eneste minuset er at sportsdelen ikke er av de største, så har hatt en tfk joggster i bhg som sovevogn (fra de var ca to år- frem til det var den helt passe :)

Den er så fin i marine! Tror jeg vil ha sportdelen i marine, passer jo flott både til gutter og jenter :) blir nok citycrossen vi går for etter de mange anbefalingene her inne:) er så deilig med litt hjelp når man vandrer i ukjent farvann ;-) går nok for punkteringsfrie jeg også, orker ikke tanken på å stå der med punktert dekk!

Vi har lufthjul, og ville ikke hatt noe annet. Synes det er enklere å kjøre på enn plasthjul. Ihvertfall på vinterføre.

Noen som vet om det er en liten rygg man kan ta opp på bagdelen til city cross slik at babyen kan sitte litt oppreist? De hadde fått nye punkteringsfrie hjul på 2015 modellen som var bedre spor i og dermed egnet seg like bra på vinterføre som lufthjulene sa de på butikken :)

Jeg har city cross, men liker ikke at bagen/sportsdelen blir så langt nede, og jeg syns heller ikke understelle er fint. Så jeg har undersøkt med forhandlere og vi har kommet frem til at jeg kjøper classic chrome understell, for city cross baggen passer til den, og når sportsdel er satt på, så blir det som en valig emmaljunga mondial :)

Vi har hatt begge de to vognene.
Edgen ble solgt etter 4 mnd, city crossen har vi brukt til to barn :-)
Edgen er blytung og tar stooor plass, er tung og uhamslig å kjøre og ser så kolossal ut liksom.
Vity cross er en liten stor vogn, og vi har vært kjempe fornøyd med den :-)

LykkeligMammaTilTo post: 18457625 skrev:
Jeg har city cross, men liker ikke at bagen/sportsdelen blir så langt nede, og jeg syns heller ikke understelle er fint. Så jeg har undersøkt med forhandlere og vi har kommet frem til at jeg kjøper classic chrome understell, for city cross baggen passer til den, og når sportsdel er satt på, så blir det som en valig emmaljunga mondial :)
Det var jo lurt da! jeg har ikke tenkt så mye over understellet enda, men ser at spesielt sportsdelen blir lav. Er det egen kalesje på mondialdelen?

Vi har bestilt edge duo i fargen dallas:) men med understellet duo s air, altså svingbare lufthjul. Hsr hatt svingbare hjul på alle tvillingvognene vi har hatt, null problem i skog og mark altså. Sto mellom edge og city cross til oss også, og det ble edge pga det nye understellet. Men tror de nye hjulene på city crossen er gode også.

Back
Topp