Cipralex

Esmada

Betatt av forumet
fått det for angst og depresjon,men leste pakkningsvedlegget og fikk hetta.Noen som har erfaring med cipralex,og kan si meg noe om den hadde jeg blitt litt klokere.
 
Hva fikk du hetta av? Bivirkningene?
 
Om du får bivirkninger varierer fra person til person. Jeg merka ikke så mye av det, annet enn litt skallebank om kvelden og at jeg ble trøtt. Du kan jo høre med legen din om du kan få noe annet, men det vil være bivirkninger på de og[;)]
 
Intense: Leste i en annen tråd at du har fødselsdepresjon..får du noe annen hjelp i og med at du ikke vil ta medisin?
 
*Klemmepå*
 
Ja det var de ordene suicidaletanker og selvskading som var ekkelt. Ringte legen i går og han sa det samme som deg om hodepine og trøtthet.Så jeg får prøve da. Men jeg har dårlig erfaring med antidepresiva og angst.De tabbisene har aldri hjulpet mot angst lissom.Men de fortsetter å pakke de på meg og overtaler meg til å spise de. Det liksom som om de ikke skjønner noen ting.Nå har jeg attpåtil fått vondt i magen av å gå å spenne meg hele tiden.Er tross alt snart 30 år og har bestandig hatt det som jeg har det. Har adhd oppå det hele ogso. Jeg trenger liksom noe som funker der og da...ikke noe som kanskje funker om en måned eller to.....som aldri funker på meg...Tror legene får penger av legemiddelfirmaene for å få meg til å spise dritten....Irritert nå....sorry for det da....
 
ORIGINAL: Esmada

Ja det var de ordene suicidaletanker og selvskading som var ekkelt. Ringte legen i går og han sa det samme som deg om hodepine og trøtthet.Så jeg får prøve da. Men jeg har dårlig erfaring med antidepresiva og angst.De tabbisene har aldri hjulpet mot angst lissom.Men de fortsetter å pakke de på meg og overtaler meg til å spise de. Det liksom som om de ikke skjønner noen ting.Nå har jeg attpåtil fått vondt i magen av å gå å spenne meg hele tiden.Er tross alt snart 30 år og har bestandig hatt det som jeg har det. Har adhd oppå det hele ogso. Jeg trenger liksom noe som funker der og da...ikke noe som kanskje funker om en måned eller to.....som aldri funker på meg...Tror legene får penger av legemiddelfirmaene for å få meg til å spise dritten....Irritert nå....sorry for det da....

 
Har du hørt om ECT-behandling...?
 
Har ikke hørt om ECT behndling nei. Skal begynne på Lamictal nu da.....mot epelepsi og bipolare....Går vist som stemnings stabilisator og er ikke et antidepresiva så nå tror jeg legene begynner å komme inn på noe.... Men da jeg leste om diagnosen Bipolar II så følte jeg meg fali hjemme der liksom. Har ikke den vanlige formen for depresjon liksom.
 
ORIGINAL: Esmada

Har ikke hørt om ECT behndling nei. Skal begynne på Lamictal nu da.....mot epelepsi og bipolare....Går vist som stemnings stabilisator og er ikke et antidepresiva så nå tror jeg legene begynner å komme inn på noe.... Men da jeg leste om diagnosen Bipolar II så følte jeg meg fali hjemme der liksom. Har ikke den vanlige formen for depresjon liksom.

 
Ok, håper de funker for deg da[:)] Ect-behandling høres ganske ekstremt ut, men er blitt veldig vanlig. Det er rett og slett elektrosjokk i hjernen..man har selvsagt narkose, så man kjenner ingenting. Jeg vet at det høres voldsomt ut, men det utrolig effektivt!
 
Jeg har gitt beskjed flere ganger at jeg ikke er for antidepresiva.Da jeg har prøvd flere typer innenfor er bredt spekter og har bestandig blitt flat,sluttet å ta medesinen og endt opp på bynelsen igjen.Og jeg har en sykdomshistorie helt fra barneårene og begynner å bli en voksen dame nå,så nå skal jeg prøve lamictal og se hvor det bærer henn.Jeg mener og at det å blande/innta flere forskjellige medesiner på en gang er uheldig for kroppens kjemi.Den skal jo tross alt kvitte seg med alle kemikaliene ogso.
 
Jeg er kanskje litt kresen[:)]
 
Har såpass med erfaring med leger,psykologer og medesiner at jeg tørr si nei[;)]
 
Gjekk på cipralex i en god stund for noen år tilbake, funka kjempe bra, og dem hjelper litt på adhd også:) men eg tok meg en sobril og når det var på det verste, og det funka kjempe fint. det som har hjulpet meg mest med angsten er sobrilene.
 
Jeg måtte slutte på di pga jeg ble mer suicidal enn hva jeg var...
Men har heldigvis blitt mye bedre nå og er ikke suicidal lenger[:)]
Men det klarte jeg på egen hånd.. og jeg ble friskere psykisk da jeg ble gravid[:D]
 
Jeg går på cipramil, tror det er noe av det samme. Jeg har gått på dette i mange år nå.
All type antidepresiva må testes ut, og fungerer forskjelig fra menneske til menneske.
For meg har det fungert veldig bra. men det er absolutt ikke alle de fungerer på.
Nå har jeg  ikke sett på bivirkningene, men merker at det går litt utover sexualiteten, og hvis jeg glemmer å ta de en kveld, og ihvertfall 2 kvelder, merker jeg det at jeg blir litt "rar" i hode, ikke vondt men en litt rar, eller merkelig og litt ubehagelig følelse, det forsvinner litt etter at jeg har tatt tabeletten igjen.
Har sluttet et par ganger, da må jeg trappe ned over en periode for å ungå å de merkelig følelse i hode. Det jeg merker da er at jeg takler ikke så lett vanskelige perioder, og når angsten kommer snikende på takler jeg ikke det så bra når jeg ikke går på antidepresiva.
Jeg tror ikke det er lurt lese om bivirkningene. Du må heller se hvordan medisinen fulgerer på deg, og samråde det med legen. Men opplever du at negavtive bivirkninger på humøret, psyken, er det nok ikke noe lurt å fortsette.
 
Jeg har gått på Cipralex i 5 måneder nå, og jeg er kjempefornøyd med de! Bivirkningene jeg fikk var litt sløvhet i perioder, og gjesping (!) [:)] Så for meg var det null problem. Tar heller de små bivirkningen i motsetning til å ha et liv som rett og slett ikke fungerte.. Jeg hadde prøvd om jeg var deg!
 
Hei.

Jeg begynte på cipralex får snart 4 mnd siden pga fødsel deprisjon.
De funka bra helt til jeg øket til 15 ml. da forandret jeg meg drastig, og endte med sykehus besøk og innlegelse på psykriatisk i et par dager.
Jeg sier ikke at det samma skjer deg osv, får alle reagerer ikke likt, MEN har du tvil og er redd for de, så ville jeg ha begynt på noe anet vis du absolutt må ha "Lykkepiller"

send gjerne pm vis det er noe [;)]
 
jeg gikk på cipralexx i ca 8 mnd ifjord å di fungerte helt fint på meg .. Fikk ingen bivirkninger som jeg kan huske..
Men jeg leste også pakningsvedlegget og fikk sjokk, derfor fortalte jeg di jeg var mest sammen med på den tiden om medisinene og hvordan di uheldigvis kunne virke i noen tilfeller slik at di kunne se tegna om jeg ikke gjorde det selv.. er jo di første 4 ukene som isåfall er verst ;)
 
Back
Topp