CIPRALEX - erfaringer?

MammaGutten

Glad i forumet
Begynte på det i dag, men noen som har merket til noen negative bivirkninger?

Største frykten her er vektøkning :s
 
Sexlysten døde fullstendig, husker jeg. Men det går igjen i alle antidepressivaer jeg har prøvd.
 
dresden skrev:
Sexlysten døde fullstendig, husker jeg. Men det går igjen i alle antidepressivaer jeg har prøvd.


Okej, men hvordan var matlysten? Økende? Mindre?
 
MammaGutten skrev:
dresden skrev:
Sexlysten døde fullstendig, husker jeg. Men det går igjen i alle antidepressivaer jeg har prøvd.


Okej, men hvordan var matlysten? Økende? Mindre?

Økende. Men gikk på andre medisiner også, så vet ikke om Cipralex hadde så mye å si på ulvehungeren. Vil du sikre deg, så få heller resept på Fontex. Den skal ikke ha vektøkning som bivirkning.
 
dresden skrev:
MammaGutten skrev:
dresden skrev:
Sexlysten døde fullstendig, husker jeg. Men det går igjen i alle antidepressivaer jeg har prøvd.


Okej, men hvordan var matlysten? Økende? Mindre?

Økende. Men gikk på andre medisiner også, så vet ikke om Cipralex hadde så mye å si på ulvehungeren. Vil du sikre deg, så få heller resept på Fontex. Den skal ikke ha vektøkning som bivirkning.


Er ikke helt inne på det her, men er det selve tabletten som gjør at vekta øker eller er det at matlysta øker så en spiser mer mat??
Er det mtlysta så kan man vel være obs på det og begrense matinntaket ...... ??
 
Jeg gikk på det i 3 år og la på meg 20 kg... Selve tabletten gjør ingenting med kroppen slik at man lettere legger på seg, men matlysten min økte enormt. Klarte ikke la være å spise... For noen dritt... Før var jeg alltid slank, nå sliter jeg med de kiloene fortsatt...

Men på den andre siden var jeg så glad og lykkelig og fornøyd og harmonisk som aldri før og aldri etter...
 
Jeg går ikke på de selv, men mannen gjør det.. I begynnelsen ble problemene hans værre, og han måtte supplere med Sobril. Men det gikk over etter ca 4 uker. Han fikk enormt økt appetitt, han har like mye sexlyst som før, men det er ikke hver gang han klarer å få utløsning.Han kan også se ringer av lys, rundt et lys (om du skjønner, om du ser på en gatelampe, så er det en ring rundt av lys)

Han har hvertfall et veldig positivt syn på de i dag, og jeg ser de hjelper han veldig. (men nå går han til psykriater også da)
 
Jeg går på og har bivirkningen trøtt og gjesper enormt mye (noen ganger er munnen min bare konstant åpen).

Men har ikke gått opp i vekt eller merket annen økt matlyst!
 
Jeg tok det for noen år tilbake, og hadde ingen økt matlyst eller vektøkning.

Libidoen ble redusert, og det å oppnå orgasme var problematisk (og i en periode umulig) for meg. Det tok noen måneder før det ble som før etter endt bruk, men alt i alt var jeg fornøyd med hvordan preparatet virket for meg.
Mistet ikke mitt gode humør i hvert fall, og fungerte godt både på jobb og sosialt. Traff til og med kjæresten min det året :-)
 
Hei jeg merket ikke noe bivirkninger. Men er forskjellig fra person til person.
Jeg sluttet på den på dagen fordi leste på bruksanvisningen at medisinen kan skade barnet, så vart så redd at jeg tør ikke å ta den.
 
Ikke nok med at den kan skade barnet, men babyen blir født med abstinens om du tar den! 

Rart legen ikke har rådet deg til det før.. Håper du klarer deg fint uten nå :) 
Håper og at du får til amming.. Det hjalp meg veldig ! =) Myye lykkerus i amming ;) 
 
Ikke nok med at den kan skade barnet, men babyen blir født med abstinens om du tar den! 

Rart legen ikke har rådet deg til det før.. Håper du klarer deg fint uten nå :) 
Håper og at du får til amming.. Det hjalp meg veldig ! =) Myye lykkerus i amming ;) 
 

Begynte på dem for 10 dager siden, så har ikke all verdens erfaring. Brukte cipramil for ca 10 år siden, og det gikk ikke så bra. Alt ble bare verre så jeg kuttet ut etter 1 mnd (har i ettertid hørt at den første mnd er verst).

Men tror jeg har begynt å merke effekt allerede... Trodde egentlig ikke det var mulig, men googlet i dag og leste at man kunne merke det etter 1-2 uker. Jeg er iallfall kvitt alt av angst og panikkanfall. Iallfall så godt som. Sitter litt igjen, men det kan ikke sammenlignes med hvordan det har vært. Har hatt pause fra selvmordstanker også de siste dagene. Skal til legen for oppfølging på fredag, så tenkte høre med han. Føler meg liksom frisk nå, men vet ikke om jeg kan takke medisinene eller om det er andre grunner.

 
Svarte vel egentlig ikke på spørsmålet ditt ser jeg... Jeg føler selv jeg har litt redusert apetitt og har gått ned en kilo-halvannen. Aner ikke om det er pga medisinene eller hva. Men etter hva jeg har lest, så er det ikke så mange som får utslag på vekten av de.
 
hei,

jeg går også på Cipralex. eneste bivirkningen jeg har hatt var nedsatt sexlyst. den har kommet seg litt nå (etter en del måneder)

noen som har erfaring med om det går ann å starte prøvingen selv om jeg går på disse medisinene og evt. vist jeg blir gravid kan stoppe med medisinene. aner jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid så er invrig på å starte med litt prøving.
synes det er litt frustrerende å sitte å "vente" på å få slutte.
skal inn til psykolog nå i januar og håper denne behandligen gjør at jeg ikke trenger å gå på disse medisinene så alt for lenge.

 
Har gått på Cipralex i tilsammen 3 år. Har ikke gått opp noenting. Eneste bibirkning jeg fikk var nattesvette ved dose på 20 mg. Har gått ned til10 mg. nå og har ikke en eneste bivirkning.
Om du ikke begynner å spise mer enn du gjør nå vil du trolig ikke gå opp på Cipralex. Det er maten du stapper i deg som gir vektøkning ikke selve medisinen. Mange har kanskje mistet matlysten pga. depresjonen og begynner å spise "vanlig" igjen da depresjonen letter. De tror da at det har med Cipralex å gjøre....
 
Alle reagerer forskjellig på disse typer medikamenter. Jeg har bekjente som har fått mye sterkere angst ved å bruke dette. Andre har gått med selvmordtanker osv uten å bli bedre. Fikk selv tilbud om dette etter samlivsbrudd, men takket nei.

Håper den passer for deg og at bivirkningene blir minimale :)
 


Live2Learn skrev:
Ikke nok med at den kan skade barnet, men babyen blir født med abstinens om du tar den! 

Rart legen ikke har rådet deg til det før.. Håper du klarer deg fint uten nå :) 
Håper og at du får til amming.. Det hjalp meg veldig ! =) Myye lykkerus i amming ;) 


Kjenner at jeg må kommentere dette innlegget! Babyen MÅ ikke bli født med abstinens selv om du går på Cipralex. Cipralex er brukt i så mange år nå at ekspertene mener det er trygt å bruke lav dose i svangerskapet. Så lenge man bruker lavest mulig dose kan det være bedre å bruke cipralex en å gå dypt deprimert gjennom svangerskapet. Det du soer at amming gir lykkerus er bull.... for veldig mange. Selv om det gav deg en stor lykke er det slettes ikke sikkert det gjør det for andre, særlig ikke dersom de er i en depresjon. 


 
Jeg spiste mye. Begynte å sove kjempetungt også, og hadde store vansker med å våkne.
La ikke på meg noe mens jeg gikk på de. Sexlysten ble borte.
Også følte jeg meg flat, og ikke glad. (Flat som i at følelsene bare holdt seg på ett sted) Ble på en måte litt likegyldig.
 
Åh, ja, jeg drømte MASSE. Syke drømmer hver eneste natt :p
 
Back
Topp