Beklager sen oppdatering, har vært på farten i hele dag, endelig fikk jeg noen minutter til å sette meg ned!
Alt er vel, ihvertfall foreløbig. Den lille ligger på plass inne i livmoren! :-) Fikk litt hetta mens jeg lå der, fordi han brukte kjempelang tid på å finne noe som helst. Jeg har vært på sikkert hundre ultralyder opp gjennom årene, så jeg vet godt hvordan det skal se ut og hva de ser etter. Det tok mange minutter før han fant noe fosteranlegg i det hele tatt, og han sa ikke noe, bare lette og lette og så alvorlig ut. Til slutt begynte jeg å skjelve, og så kom tårene, så ble jeg sikker på at det hadde gått galt...og så endelig dukket et lite flimmer opp på skjermen. Så var det JEG som fortalte legen at "Se, der er den jo!" :-)) En bitte liten flekk, med et bittelite flimmer av et hjertebank! Jeg ble SÅÅÅ lettet og glad!
Den var litt liten i forhold til alderen (siden det var IVF vet vi jo nøyaktig når befruktningen skjedde), så de vil ha meg tilbake om en uke for en ny kontroll. Men pr idag ser ihvertfall alt bra ut, og HELDIGVIS var det ikke utenfor livmoren. Legen var også glad for det, siden jeg går på blodfortynnende kunne indre blødninger pga en sprukket eggleder vært katastrofalt akkurat nå. Men nå er det utelukket! :-)
Han trodde smertene kommer av enten endometriosen eller at eggstokkene fremdeles er overstimulerte etter behandlingen, og har vridd seg litt slik at det stopper blodstrømmen. Forhåpentligvis gir det seg snart ettersom de kommer tilbake til normal størrelse.
Ny UL blir 8 mars, gleder meg veldig, er helt forelsket i den lille prikken på skjermen! Fikk med bilde, og sitter og ser på det og smiler, selv om man nesten ikke ser noe som helst! :-)