chrichri

vi har praksis en gang i mnd i 2.trinn[;)] altså ved lærerskola ja[8D]

der a? hvordan gjør dere d i Drammen?

Vi har 7 uker praksis, 3 på høstsemesteret og 4 på vårsemesteret. Og de ukene kommer i strekk. 1. året på mellomtrinnet, 2. året på småtrinnet og 3. året på ungdomsskolen.
Jeg er ferdig med 2 uker i 2. nå, og starter på den 3. uka i morgen. Så skal jeg tilbake til samme klassen 4 uker etter jul.
Hvordan trives du?

slik hadde vi d også i fjor, men de har starta med noe nytt her. Slik at vi følger klassen et helt år. har akkurat samme antall uker som dere, bare godt fordelt...

slik at vi er med på elevsamtale, foreldresamtale, årsplanlegging, foreldremøte osv... skal få med oss alt som skjer i løpet av et år! Jeg ser fordeler og ulemper med det. For føler at vi er i praksis konstant, blir liksom ikke ferdig m d. Liker å få gjort unna noe. Men samtidig er d jo slik det er å vre i jobb...

jeg må si at jeg trodde jeg skulle trives bedre m 2 trinn enn hva jeg gjør. jeg syns de er kjempekoslige, meeeeen dette m TYDELIGE beskjeder og hele tiden fortelle de at de får ikke gjøre noe før hele beskjeden har kommet... Trivedes nok bedre i 5 trinn i fjor. Har vel noe med at jeg ikke har kommet helt inn i d enda også da!

Du a? trives?

Ja, jeg kan se fordelen med den ordningen dere har, men på en annen side så jeg liker meg best med flere uker sammenhengende.
Vi får forresten være med på ulike ting for det, foreldresamtaler og planlegging, men ikke sånn jevnt over et helt år da.
Men hvor ofte, og hvor mye praksis av gangen har dere? Har dere mye undervisning selv når dere er i praksis?

Vi har en uke av gangen, der vi er en gruppe på 4 stk! Vi møter praksislærern 14 dager før vi går ut i praksis og planlegger uka, grovt...

denne uke har har vi fordelt mellom oss. slik at vi tar timene alene. dvs jeg får 1 t RLE, 2 t matematikk, 2t delaktiv i RLE, 2 tstasjonsarbeid (med andre) og deler 1t tema (siste på fredag)... men er opp til oss hvordan vi deler timene. sist uke var vi to og to som hadde undv sammen!

men skal også gjøre undersøkelser i matematikk denen gang, så når jeg har undv skal to andre ta med seg noen elever ut og "teste". så blir d motsatt når jeg ikke har undv i matematikk...

Back
Topp