chipping av barna...???

Om det var vanlig å chippe alle barn - tror dere ikke at kidnappere hadde vært smarte nok til å finne en måte å ødelegge eller fjerne chippene også?? [8D] 

Tanken har streifet meg også, har så vondt av de som aldri finner barna sine[:(]

Men det hadde vel blitt til at politiet misbrukte det etterhvert, overvåket barna våre ved div tilfeller osv. Hadde ikke forundret meg!

ORIGINAL: lindaen

ORIGINAL: TonjeJenta

hva med chip hvor kun politiet har søkeverktøy slik at man ikke kan kontrollere de om det ikke er en alvorlig situasjon?

Da hadde jeg gjort det uten tvil!

meg også...

ORIGINAL: Oline

Chippie barna ja...

Så i tillegg til at de blir kidnappa, så skal altså kidnapperen begynne å lete etter chipen med tapetkniv...[8|]

Tror heller jeg prøver å passe på barnet mitt, jeg...

Jeg ville aldri gjort det. Ikke ofte barn blir kidnappet. De gangene de gjør det er det somregel av bekjente eller familie. Trist de gangene det skjer men uansett ville jeg aldri gjort det med mine jenter. Det å ha en søker i mobilen er litt mindre harmløst om en av de er jenter som liker å stikke av når de blir eldre er nok heller det en mindre harmløs ting å gjøre.

Chippie barna ja...

Så i tillegg til at de blir kidnappa, så skal altså kidnapperen begynne å lete etter chipen med tapetkniv...[8|]

Bra fantasi du[8D]

Den chippen jeg hadde på første hunden min var 1mm*1mm[8D] Umulig å "finne" selv. Den jeg har på hunden jeg har nå er som en blyantspiss for at den ikke skal bli med i blodet, noe den gamle modellen kunne gjøre. Såååå... tror ingen gidder begynne å lete under huden til noen... ikke vil det stå stemplet i panna at barnet er chippet heller[8D]

Om noe slikt skulle vært mulig hadde det vært viktig at ikke foreldre hadde tilgang på chippen når de ville, altså, det skal være mulig å spore barnet men bare ved forsvinning og igjennom en tredje person. Ellers kunne det fort bli problemer.

Vi chipper jo dyr, men de kan jo ikke spores via chippen uten at dyret er funnet og chippen blir avlest. Tror ikke det er muligheter for en slik storstilt måte å spore opp og holde styr på alle barn via satelitt ...dessuten kan det føre til mye problemer, ståling, defekt, allergi osv...

Jeg må tenke litt mer på hva jeg egentlig føler og mener om dette...

Chippie barna ja...

Tenkte jeg også på, når jeg som ikke er mentalt ustabil kom så fort til den konklusjonen, tror jeg en kidnapper har kniven klar[&:] Og de mer proffe behøver jo bare kunnskap nok til å vite hva som blokker signalene..

Vi har jo ikke forutsetning for å vite hvor stor en så avansert chip vil være, ei heller hvor lett den vil bli å fjerne.

uff ja.. hadde noe sånt bare vært mulig så.. Så en film om barneforsvinning i går.. Gone baby gone..

ORIGINAL: Blondy*

hadde jo vært greit å fått de chippet[:D]

Ja jeg hadde gjerne chippet barna mine, regner med at det koster en del å få sporet de også da? Hadde aldri brukt det i mot de i hvertfall.

Kunne drept for å fått tilbake barna mine vis de hadde blitt bortført/kidnappet. Hadde ikke vært fornøyd med straff heller jeg, de skulle blitt henrettet på VERSTE måte!

ORIGINAL: TonjeTøsa

ORIGINAL: chantonet

jeg kunne godt tenke meg å chippe snuppa.

-ja det er sikkert å mulig å blokke signalene på et vis, men det vil uansett vere mulig å finne ut når det var signalisert sist

- om de skulle rote med en kniv for å finne den, hvor skal de rote ? den kan jo ligge hvor som helst. så tror ikke de kutter opp hele ungen for å finne den. de kan sikkert søke etter den, men det må da vere mulig å ha en chip som ikke kan søkes opp eksakt i kroppen. da får den heller vere der resten av livet men at barnet selv bestemmer når den skal " slås av" når de er myndige til å bestemme det. dessuten kan godt snuppa bli litt oppkutta i et raskt fjerne-chip inngrep enn at jeg aldri får ho tilbake.

- og det må vere på de vilkår dere andre nevner, at det er kun politiet som kan søke osv osv....

sant det... så liksom for meg at den MÅTTE ligge i nakken først jeg...[:D]
hehe... sikkert sett for mye X-files eller no...

Det er jo der den ligger hos dyrene.. [:D] Var første tanke her også.

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: TonjeTøsa

jeg kunne godt tenke meg å chippe snuppa.

-ja det er sikkert å mulig å blokke signalene på et vis, men det vil uansett vere mulig å finne ut når det var signalisert sist

- om de skulle rote med en kniv for å finne den, hvor skal de rote ? den kan jo ligge hvor som helst. så tror ikke de kutter opp hele ungen for å finne den. de kan sikkert søke etter den, men det må da vere mulig å ha en chip som ikke kan søkes opp eksakt i kroppen. da får den heller vere der resten av livet men at barnet selv bestemmer når den skal " slås av" når de er myndige til å bestemme det. dessuten kan godt snuppa bli litt oppkutta i et raskt fjerne-chip inngrep enn at jeg aldri får ho tilbake.

- og det må vere på de vilkår dere andre nevner, at det er kun politiet som kan søke osv osv....

sant det... så liksom for meg at den MÅTTE ligge i nakken først jeg...[:D]
hehe... sikkert sett for mye X-files eller no...

Det er jo der den ligger hos dyrene.. [:D] Var første tanke her også.

Må vel kanskje ikke ligge akkurat der, men du kan ikke bare putte den hvor som helst heller. Skal jo kunne kontrolleres ved feil evt byttes ut..og slikt kan begynne å vandre rundt i kroppen om du ikke plaserer den et sted hvor den blir sittende ganske "fast". Denne typen chip tror jeg ligger ganske langt opp og frem i tid, må jo veldig mye godkjenninger til og en hel MASSE sikkerhetstiltak vi ikke har mulighet å sette oss inn i engang. Uff...usikker..

ORIGINAL: Mammantjulie

Er jo i utgangspunktet en strålende idé!
Ville hatt det ja, uten tvil!

Back
Topp