chipping av barna...???

¤Ida

Gift med forumet
jeg har spekulert veldig mye på det der, å diskutert med sambo...
det går jo utover personværn loven osv osv...men jeg har jo rett til å "overvåke" martin frem til han er 18 år har jeg ikke det???
det jeg tenker på er hvis han skulle bli kidnappet en gang, hvis han hadde hatt en chipp så hadde vi lett funnet han...
kostnaden på å få et slikt system hadde jo vært enorm, men tenk at bare i 2006 så forsvant 46 000 barn bare i frankrike...tro kostandene det blir med bare en forsvinning!!!???!! å med 46 000 på et år i bare 1 land...så tror jeg nok verden kunne tatt på seg en slik kostnad...å evt at foreldrene som velger en slik løsning betaler på en måte som en forsikring på barna[8|]
en satelitt utviklet for å holde styr på disse chippene og alt arbeidet rundt tror jeg hadde blidd innspart på alle lete aksjonene som er i verden i løpet av et år, pluss måntlige innteker fra di foresatte til chippede barn...
ville du chippet ditt barn?? hvorfor eller hvorfor ikke??? tro hvis det var ditt barn som forsvant, ikke vet du om det er i livet eller død, vet ikke om barnet har det vondt eller ikke...om det blir toturert og voldtatt eller hvordan det døde...hvem som gjorde det osv osv...jeg skulle gitt hva som helst for å få ungen min tilbake ved evt kidnapping...

har tenkt mye på det der selv... jeg kunne virkelig drept for å snuppa tilbake ved eventuellt kidnapping... eller lignende situasjoner.. det skulle vært noe man kunne gjort.. jeg hadde gladelig betalt for det![:)]

Jeg ville gjort det ja.. Men jeg ville aldri brukt det mot de.. Som for eksempel å sjekke om de sover hos Stine når de sier det, men heller er på fest.. Men jeg tror det er mange mødre der ute som ville misbrukt det, og dermed ødelagt sitt forhold til barna.. Vi eier de ikke, vi bare låner de..

hva med chip hvor kun politiet har søkeverktøy slik at man ikke kan kontrollere de om det ikke er en alvorlig situasjon?

ORIGINAL: TonjeJenta

hva med chip hvor kun politiet har søkeverktøy slik at man ikke kan kontrollere de om det ikke er en alvorlig situasjon?

Da hadde jeg gjort det uten tvil!

hva er en chipp??? og hvordan ser det ut og funker det????[8|]

ORIGINAL: Lillemor82

har tenkt mye på det der selv... jeg kunne virkelig drept for å snuppa tilbake ved eventuellt kidnapping... eller lignende situasjoner.. det skulle vært noe man kunne gjort.. jeg hadde gladelig betalt for det![:)]

ORIGINAL: Blue_Angel

ORIGINAL: Domenica

hva er en chipp??? og hvordan ser det ut og funker det????[8|]

tror dte er en sånn pitte liten databrikk du setter under huden eller no.

så kan man søke hvor den personen er

takk[:)]

ORIGINAL: ¤Ida

det går jo utover personværn loven osv osv...men jeg har jo rett til å "overvåke" martin frem til han er 18 år har jeg ikke det???
det jeg tenker på er hvis han skulle bli kidnappet en gang, hvis han hadde hatt en chipp så hadde vi lett funnet han...
kostnaden på å få et slikt system hadde jo vært enorm, men tenk at bare i 2006 så forsvant 46 000 barn bare i frankrike...tro kostandene det blir med bare en forsvinning!!!???!! å med 46 000 på et år i bare 1 land...så tror jeg nok verden kunne tatt på seg en slik kostnad...å evt at foreldrene som velger en slik løsning betaler på en måte som en forsikring på barna[8|]
en satelitt utviklet for å holde styr på disse chippene og alt arbeidet rundt tror jeg hadde blidd innspart på alle lete aksjonene som er i verden i løpet av et år, pluss måntlige innteker fra di foresatte til chippede barn...
ville du chippet ditt barn?? hvorfor eller hvorfor ikke??? tro hvis det var ditt barn som forsvant, ikke vet du om det er i livet eller død, vet ikke om barnet har det vondt eller ikke...om det blir toturert og voldtatt eller hvordan det døde...hvem som gjorde det osv osv...jeg skulle gitt hva som helst for å få ungen min tilbake ved evt kidnapping...

Unnskyld meg, men har du en kilde på det tallet på kidnappede barn i frankrike? Syns det hørtes helt sykt mye ut.

Jaja, dette er bare begynnelsen på en Big Brother-verden [8|][8|]

Jeg haqr også tenkt på det med å chippe barn[8D] Kanskje fordi jeg har hund og det kan være med å bevise at den er miiiiin hvis den blir tatt eller blir borte... men det holder at det er samme chipen som hunden har [8|] Overvåking via satelitt... hmmm...tenker stråling jeg da[8|]

ORIGINAL: Nussenasse

Unnskyld meg, men har du en kilde på det tallet på kidnappede barn i frankrike? Syns det hørtes helt sykt mye ut.

Så på ekstrem oppussing i USA om en familie som hadde en unge som ble kidnappet og da fortalte de at det var rundt 100.000 barn hvert år som ble kidnappet, helt sykt høye tall...[&o]

Skulle gladelig betalt for å ha en chip på mine barn[:)]

ORIGINAL: ActionPaction

finnes dette, eller er det bare en teoretisk mulighet?

ja det finnes, men jeg vet ikke om de har begynnt å bruke det offisielt enda.

Kunne gjerne fått meg selv også chippet.. I tilfelle noe skulle skje!

ORIGINAL: TonjeJenta

Da ville jeg også gjort det med barnet.
Det skjer alt for ofte synes jeg at barn forsvinner, så om politiet kunne brukt en slik mulighet til å finne igjen savnede barn, så ville det jo vært en trygghet.

Men ikke om vi hadde styrt overvåkingen selv, for da tror jeg det ville bli misbrukt av mange...

Hvis det var slik at kun politiet kunne gå inn og overvåke min sønn så hadde jeg nok gitt ham en
sånn chip, jeg er livredd for at noen skal ta ham, jeg hadde blitt knust om han ble borte [:(]

Det skulle dog ikke vært slik at man bare kan gå f.eks. inn på internett og overvåket barnet selv,
som noen skrev her oppe: vi eier ikke barna, vi bare låner dem. Vi er altså heldige som får ha dem
som våre og skal ikke mistro barna når de skal ut av huset.

ORIGINAL: Nussenasse

det var nettopp på tv2 nyhetskanalen

nej det jeg tenkte på var i en politidata base, ikke noe foreldrene rådet over, men hvis man skulle havne i en slik situasjon...så kansje man kan finne og evt redde barna som blir kidnappet...

men pga lover å slikt så er det jo ikke lov[&o]
skulle startet en aksjon slik at det ble lov, mulig er det jo....

ORIGINAL: Mammantjulie

Er jo i utgangspunktet en strålende idé!
Ville hatt det ja, uten tvil!

Jeg og[:)]

Back
Topp