cherroxene stinker

pupple

Forumet er livet
finnes der non måte å få vaska de skikkelig på innvendig[:-]

ja si det[8|]
i cherroxa til Jørgen står det at de kan vaskes på 40 grader i vaskemaskinen.... men så står det ett kryss over ett merke som nesten ser ut som ett @...det er kanskje sentrifuga[8|] så da kan de kanskje ikke sentrfugeres???[8|]
da vil de jo bli veldig våte inni............
går kanskje ann å sette de inn med avispapir så det trekker til seg mye av vannet og så la de stå i en skotørke??????

fnis, ser Glad70 lurte på det samme, men jeg må nok ha mer enn 40 gr for å drepe stinke-basseluskene...........

kanskje jeg må håndvaske de m glo-varmt vann[8|]

går kanskje ann å sette de inn med avispapir så det trekker til seg mye av vannet og så la de stå i en skotørke??????

jepp sikkert og vi har sko-tørke.. detta blir nok bra[:D]

Du kan jo prøve..kanskje la de ligge litt i vannet[8|]

eller du kan kanskje ta de på forvask i maskinen og la den stoppe med litt vann i og la de ligge litt der[8|][8|]

er bare litt forslag her for jeg har faktisk ikke peiling[;)][8D]

ORIGINAL: pupple

fnis, ser Glad70 lurte på det samme, men jeg må nok ha mer enn 40 gr for å drepe stinke-basseluskene...........

kanskje jeg må håndvaske de m glo-varmt vann[8|]

Jeg ville forsøkt på 40 grader i vaskemaskin først. Det kommer jo an på hva det er, men mye forsvinner på 40 grader.

Det var akkurat et innslag på GMN denne uka om miljø og vasking osv, og som de sa, man kan vaske rent med kaldt vann også, bare man bruker nok kjemikalier... Ville nok ikke brukt sinnsykt mye vaskepulver til Cherroxene altså, for det skal jo skylles ut igjen også.

Og det nevnte de faktisk som et tips for å få renere klær i det innslaget, at man kan bruke en ekstra skylling, for ofte blir ikke klærne skikkelig rene fordi dagens vaskemaskiner er så miljøvennlige at de nesten ikke bruker vann, og da blir ikke det skitne såpevannet skyllet skikkelig ut.

Jeg har faktisk testet ut dette nå på klærne til Isabelle, for jeg synes de har sett rene ut etter vask, men de har luktet "barnehage" likevel etter vask. Og jeg synes det har blitt mindre lukt med en ekstra skylling.[;)]

er d som er  vettu..[&o] enten må man bruke kjemikalier, eller varme.. begge deler knerter bakterier.. tar man vekk litt a den ene, må man øke på den andre.

og jeg skal ikke ha såperester i skoene hans. skulle gjerne satt de i klor om d var mulig å få ut men d er det ikke...

og cherrox blir jo stadig fuktig i ny og ne.. det holder liv i bakteriene ja[:'(] maaaat sier de da[8D]

men sånn miljøgreier... driver de nå å anbefaler å vaske kaldt[:-][8|]

hva slags miljø hensyn er det.. bruke mindre strøm... de fossene renner bestandig og det er da ikke forurensende... syns jeg. sukk[8D]

her går ALT unntatt ull på 60, og hvitvasken på 90

har den forresten alltid på "kort vask" men ekstra skylling.. ANGST for såperester...[8|]

Kjør de i maskeinen på 40 grader. Det knerter sikkert bakeriene[:)]

ORIGINAL: pupple

er d som er  vettu..[&o] enten må man bruke kjemikalier, eller varme.. begge deler knerter bakterier.. tar man vekk litt a den ene, må man øke på den andre.

og jeg skal ikke ha såperester i skoene hans. skulle gjerne satt de i klor om d var mulig å få ut men d er det ikke...

og cherrox blir jo stadig fuktig i ny og ne.. det holder liv i bakteriene ja[:'(] maaaat sier de da[8D]

men sånn miljøgreier... driver de nå å anbefaler å vaske kaldt[:-][8|]

hva slags miljø hensyn er det.. bruke mindre strøm... de fossene renner bestandig og det er da ikke forurensende... syns jeg. sukk[8D]

her går ALT unntatt ull på 60, og hvitvasken på 90

Neida, det var ikke det de sa i dette programmet, i hvertfall. Det handlet mer om at man skulle tenke seg om, vaske på den temperaturen som trengtes i forhold til plagget og hvor skittent det var, og nettopp at det IKKE var noe poeng i å senke temperaturen hvis man samtidig pøste på med mer vaskemiddel.

De snakket jo selvsagt om at i dag vasker man ofte klærne uten at de egentlig er møkkete, og da trenger man ikke nødvendigvis 60 grader hver gang.

De snakket jo selvsagt om at i dag vasker man ofte klærne uten at de egentlig er møkkete, og da trenger man ikke nødvendigvis 60 grader hver gang.

er nok mye sant og men jeg bare MÅ vaske alt på 60 jeg[8D]
før gikk alt på 40.. men nå får jeg sånn æsj-følelse hvis ikke jeg kan ha d på varmt nok...[8|]
maskinen bruker heller ikke no lengre tid på det.. jeg får spare miljøet på andre måter heller[8D]

Back
Topp