Cherrox?

*trinemor*

Gift med forumet
Kommer dere til å kjøpe det til barnet deres denne vinteren?

Har ikke kjøpt det tidligere til Amelia. Hun har hatt gummistøvler med tynt fleecefor og vinterstøvler :)

Men nå som hun går på storbarnsavdeling og hun ikke sover på dagtid lenger, er hun vel kanskje enda mere ute....

Lurer på om dette er noe hun trenger da?

Jeg vet ikke, hadde ikke tenkt på det før du spurte. De vinterskoene han hadde i fjor viste seg å være helt vanntette. Hvis årets vintersko blir like gode, så tror jeg kanskje ikke han har behov for cherrox? Han kan vel bare ta tykke ullsokker støvlene når det er skikkelig plaskevær? Jeg har virkelig ikke peiling, har cherrox noen fordeler framfor støvler med ullsokker / for?

jeg er egenlig ikke så glad i cherrox jeg.. De tåler egentlig ikke minusgrader selvom noen bruker de på barna hele vinteren, og så lenge vi har vanntette vintersko og støvler til overgangssesongen har vi ikke sett behovet heller :)

Har veldig god erfaring med Viking thermo som ligner på cherrox av utseende men de er ikke så stive.

Fru H skrev:
jeg er egenlig ikke så glad i cherrox jeg.. De tåler egentlig ikke minusgrader selvom noen bruker de på barna hele vinteren, og så lenge vi har vanntette vintersko og støvler til overgangssesongen har vi ikke sett behovet heller :)

Nå må jeg ta meg selv i å faktisk lyve

Vi kjøpte Cherrox i fjor... Barnehagen ville ha noe å bytte med om de andre ble våte..
Så om de passer i år også bruker vi de sikkert litt før det blir minusgrader =)

siggen skrev:
Har veldig god erfaring med Viking thermo som ligner på cherrox av utseende men de er ikke så stive.

Den kan jeg jo sjekke ut :) takk!

Fru H skrev:

Fru H skrev:

Nå må jeg ta meg selv i å faktisk lyve

Vi kjøpte Cherrox i fjor... Barnehagen ville ha noe å bytte med om de andre ble våte..
Så om de passer i år også bruker vi de sikkert litt før det blir minusgrader =)

Hehe :) ikke godt å huske alt....Vi får se om det blir et par i år, ellers klarer vi oss fint med vinterstøvler og gummistøvler :)

cherrox skal helst ikke brukes i minusgrader, da de ikke isolerer eller holder på varmen (har jeg lært).. vi kjøpte dock boots eller noe sånt. det er litt tjukke gummistøvler, tåler mye kulde og mye vann. ikke dyre heller. brukte de aldri på veldig kalde dager, har jo vinterstøvler i tillegg. anbefaler hvertfall disse :)

her blir det nok et par med vintersko/støvel, så vil vi gjerne kjøpe ankelsko (ala fjellsko) i goretex, de kan hun bruke i høst og vår/sommer, evt. til fjells. veldig gode i overgangsperioder og til/fra bhg på vinteren :O) så vanlige gummistøvler i tillegg!

Har kjøpt cherrox med tanke på slapsevær til vinteren, pleier å være en del av det her.. Men til kaldere dager blir det andre vintersko. Hadde dock boots i fjor, de vil jeg ikke anbefale, stadig våte føtter når han brukte dem...

Jeg trodde ikke jeg skulle kjøpe cherrox, men så endte jeg med å kjøpe Viking cherrox i dag likevel. Var på Sandvika storsenter og møtte *Carine* (superkoselig!) og da var vi innom Barnas hus, som hadde dem på tilbud (halv pris) til 199. De ser veldig ok ut, og faktisk står det på lista fra bhg over ting barna må ha der om høsten og våren. De hadde også noen fra Reflex til 150 kr som også så helt ok ut. 

Hadde cherrox i fjor, men syns de er litt stive.. Så ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe i år. Han har noen Viking Gore Tex som er veldig gode, så jeg tror det holder med de i tillegg til støvler.

Back
Topp