cheese cloth "link"

sas

Gift med forumet
http://cgi.ebay.co.uk/Cheese-Cloth-60cm-24-in-square-with-oversewn-edges_W0QQitemZ350215974624QQcmdZViewItemQQptZUK_Kitchen_Accessories?hash=item518a7faee0

Hvor kan jeg få tak i dette i Norge? Hva heter det på norsk?

Det skal brukes til en indisk rett, lage indisk youghert.

her er oppskriften for den kluten

(er på engelsk da men)

1. Line a sieve (sil) with several layers of cheesecloth. Place the youghert in the sieve and suspend over a bowl.
2. Let any liquid drain into the bowl, then discard the liquid. Tie the ends of the cheesecloth to form a pouch.. Weigh it down using a few cans in a plastic bag as a weight. Let it sit for about 2 hours to allow any remaining drain out.
3. remove the cheesecloth. Transfer the youghert to a cointainer. Cover and refrigerate up to 2 weeks.

Hmm.. Hva bruker du den til da?

Vet at man bruker gasklut eller linklut til å sile yoghurt feks.
Det der så mer ut som en linklut..

ORIGINAL: fairy

Hmm.. Hva bruker du den til da?

Vet at man bruker gasklut eller linklut til å sile yoghurt feks.
Det der så mer ut som en linklut..

Det er en klut du lager ost med,
Den skal i denne situasjonen brukes til en indisk rett, lage en indisk youghert..Man tømmer naturell i kluten og lar kluten henge og lar all youghrten renne ut og igjen har du væsken for å si det sånn.
Jeg vet ikke selv, min mann her som skal ha det og som forklarer meg (på engelsk) hva det skal brukes til.

Oste-klede?!? Lenge siden jeg har sett det til salgs noe sted, så husker desverre ikke hvor...

Jeg lager ost noen ganger, eller, ja, sånn "ost" hehe, og siler det enten i to kaffefiltre, eller sånne gulpekluter i gas fra SparKjøp. Funker like bra, det.

Da tror jeg at du kan bruke et linhåndkle/linklut. Vil gjøre samme nytten leste jeg i en oppskrift på Raita.

Når jeg har laget ost har jeg brukt vanlig glasshåndkler,
fungerer bra å sile med de [:)]

Tusen takk for svar.

Back
Topp