Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I dag kom en liten jente i litt høyere fart enn forventet!
Vannet gikk kl.01.30 i natt, og 10 min senere så kom det regelmessige kynnere, rundt 5 tiden så begynte de å gjøre vondt, pratet med sykehuset hele veien og vi ble enige om at jeg kunne komme inn på en kontroll litt tidligere, så jeg var på sykehuset kl.9 ble undersøkt kl.10 og da hadde jeg allerede 3-4 cm åpning uten at riene egentlig gjorde så vondt, selvom de kom regelmessig
Så jeg gikk meg en tur, fikk tilogmed valget om å dra hjem eller ikke, men jeg valgte heldigvis å bli, så jeg gikk å spiste jeg litt før kampen skulle starte for fullt. Følte ting tok seg opp litt så jeg gikk opp på føden igjen, da var kl.11 og jeg hadde 5 cm åpning.
Men herfra gikk ting virkelig unna! På bare en time med konstante rier så var jeg på 10 cm og klar for å presse! Og etter litt over en time med pressing kom det er liten jente til verden Charlotta, 3000g og 46 cm lang født 15 dager før termin. Jeg rakk ikke engang få smertestillende! Prøvde med lystgass på to rier, men ble bare kvalm og orket ikke mer.
Samboer var i Sverige, og han stresset ikke da vi trodde at ting skulle gå litt saktere, men der tok vi feil! Han kjørte av E6 kl 13.06, og kl 13.16 ble vår datter født han kom løpende inn på rommet og fikk med seg de absolutt siste pressveene og fikk heldigvis se henne bli født!
Charlotta Helen 14.08.2016
Vis vedlegget 191517
Vis vedlegget 191518