Champagne?

Hamasita

Gift med forumet
Oktoberskattene 2015
Marsboerne2017
Aprillykke 2017
Jeg skal gifte meg i dag (!). Ville dere tatt et halv glass champagne, eller et par slurker eller over hode ingen ting? Jeg liker ikke champagne, men tenkte kanskje å ta en slurk eller to når vi har skrevet under... Shall I?????

Oi wow gratulerer så mye!

Tror ikke jeg hadde drukket, men mest pga matlysten :p om du tar en sup eller to så tror jeg ikke det skader :)

1 eller 2 slurker kan ikke skade :happy: men det finnes champagne i alkoholfrie varianter om du bekymrer deg. Fikk det at svigers til bursdag som skal spares til nyttårsaften:joyful: Gratulerer så mye med den store dagen! :cool05:love7

Jeg skal gifte meg i dag (!). Ville dere tatt et halv glass champagne, eller et par slurker eller over hode ingen ting? Jeg liker ikke champagne, men tenkte kanskje å ta en slurk eller to når vi har skrevet under... Shall I?????[/QUO
Jeg skal gifte meg i dag (!). Ville dere tatt et halv glass champagne, eller et par slurker eller over hode ingen ting? Jeg liker ikke champagne, men tenkte kanskje å ta en slurk eller to når vi har skrevet under... Shall I?????

Jeg liker heller ikk3 champagne, og ikke særlig glad i hvitvin. Men av og til vil jeg ha "følelsen" da blir det mozell i champagneglass:-)

Viktigste for meg da er at det ser likt ut, men faktisk smaker godt :-p

Til lykke med bryllupsdag!
Nei, jeg ville ikke skålet i alkoholbobler mens jeg er gravid, ikke engang en slurk.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen! Hadde aldri smakt på noe alkohol, spesielt ikke hvis jeg ikke liker det i tillegg.

Giftet meg selv nylig da jeg var i uke 5. Avstod fra all alkohol og koste meg med andre ting.

Gratulerer!! ❤❤❤
Jeg giftet meg i uke 20 og tanken om å drikke falt meg ikke inn ;) Jeg har nulltolleranse for alkohol under graviditet men jeg tviler på at en slurk eller to har noe å si :) Kos dere masse i dag❤

Nulltoleranse her også! Jeg ville ikke drukket champagne, eller noe annet med prosenter. Hva er poenget lissom, uansett hva man drikker den dagen er det en fantastisk dag, og hvorfor risikere noe. Man vet ikke hva alkohol gjør, i store eller små mengder, mamma drakk øl hver dag når hun gikk gravid med meg, og det har gått bra så vidt vi vet, men som jordmor sier: hvert svangerskap er forskjellig, hvordan kroppen vår og barnet reagerer på alkohol i en viktig utviklingsprosess er vanskelig å si på forhånd.

Jeg tenker, det kan gå bra, og mest sannsynlig er det ikke farlig. Men hvorfor ta sjansen?

Jeg har også nulltoleranse for alkohol i svangerskapet, men folkens..
"Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger."

To små slurker med champagne inneholder ikke mer alkohol enn en halvliter alkoholfritt øl, og dette anses som trygt. Ingen grunn til å gi TS dårlig samvittighet for to symbolske slurker med champagne på bryllupsdagen, (sålenge det blir med de to små slurkene.)

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_drikke_alkoholfritt_ol

(Om ølen inneholder 0.5% alkohol, så får man i seg like mye alkohol fra en halvliter som fra 2 cl champagne(ca 1/2 shot) med 12.5% alkohol.)

Last edited:
Gratulerer med den store dagen!!!
Håper den blir fantastisk:)

Jeg ville droppet champagnen.

Gratulera så mye med dagen :) et par slurker champagne hadde jeg tatt, men ikke et helt glass.

Gratulerer så mye♡
PERSONLIG har jeg nulltoleranse for alkohol og nikotin under svangerskapet, men andre må få gjøre hva dem vil:)

Back
Topp