Champ

Nemi73

Elsker forumet
Hvor store har tvillingene dine vært på ultralyd ? Mine var 680 og 740 g da jeg var 25+1.. Bekymrer meg for at de er små jeg  nå. Siden twinbabes tvillinger var 980 g i samme uke !!!

oida, nei jeg vet ikke vekta på dem - fikk bare lengde 20,5 og 21,5 cm i uke 24.... skal på ul igjen 18 april - må høre med dem da hvordan vekta er. magemålet mitt var 30 cm uke 24.

hvilken uke er twin i?

jeg ville nok ikke vært bekymra for vekta dems, de har fortsatt flere uker å vokse på - sies jo at det er fra uke 30 dem raser av gårde.. er det ikke?

hvor store er du og pappaen? tror ikke mine er så kraftige egentlig, men må huske å spørre når jeg skal på ul igjen.
har du målt livmorhalsen foressten?

Mannen min var stor når han ble født ( 4400 g ), og de to barna han har fra før er også store.. Jeg er vel helt vanlig, og var ca 3000 g når jeg ble født.. Livmorhalsen min er 3.7 cm.. Vært stabil hele veien..

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: Nemi73

Hvor store har tvillingene dine vært på ultralyd ? Mine var 680 og 740 g da jeg var 25+1.. Bekymrer meg for at de er små jeg  nå. Siden twinbabes tvillinger var 980 g i samme uke !!!

Nå har jeg bare en, men hun var da bare 711 gram i uke 25... så trur nokk dine små er helt normale...

Ja, gutten min var 800gr i uke 27(10% under normalen). Så tvillingene dine er nok ganske normale Nemi! [:D] 

Ok.. puh.. Ble brått bekymret når jeg leste hvor store twinbabes tvillinger var.. Slapper litt mer av nå. Skal på kontroll igjen til uka da med enda en ultralyd som gjøres av en lege. Så da får jeg spurt en  gang til [:D]
Er ikke så mye som skal til for å bekymre en gravid get..  ( hehe )

ORIGINAL: Nemi73

Ok.. puh.. Ble brått bekymret når jeg leste hvor store twinbabes tvillinger var.. Slapper litt mer av nå. Skal på kontroll igjen til uka da med enda en ultralyd som gjøres av en lege. Så da får jeg spurt en  gang til [:D]
Er ikke så mye som skal til for å bekymre en gravid get..  ( hehe )

Kjenner til det der.... [&:] Da vi var på 3D ultralyd og jordmora sa at han veide ca.10% under gjennomsnittet hvis terminen stemte, så tenkte jeg bare YES da får jeg ikke en kjempe-unge denne gangen [:)] 

Men i dagene som har vært nå etterpå, så har det plutselig slått meg "Er han for liten??" "Vokser han ikke som han skal?"  [&:] [8|] [8D]

Bare teit egentlig, men nå sitter jeg å har lyst på enda en ul om 2 uker, sånn at jeg kan fp bekreftet at han har vokst......

Hormoner........ [&:] 

ORIGINAL: Nikki!

stakkars deg bobler-han vokser nok normalt! men be legen om en henvisning på dette grunnlaget da-så du slipper ut med flere egne penger=)

Jeg kom til å tenke på at jeg har jo fått en henvisning til UL den 21 mai pga at morkaka lå foran åpningen da vi var på rutine-ul.

Nå har jeg jo vært både på Volvat og på 3D etter den gangen å fått vite at morkaka har flytta seg da. Men jeg trenger jo ikke å si fra meg den timen jeg har fått fordet..... [8|] 

Så kan jeg sjekke det da. Si til ho at jeg gjerne vil vite vekta på ungen pga at den var litt liten på 3D...... For man KAN få vite vekta på VANLIG UL også, ikke sant? Mener noen har skrevet det her... Var det Lykkeligemeg, tro?

Back
Topp