Cetrotide -hjelp!

Truddelutt'n

Gift med forumet
Hei!

Jeg er litt i beit her, ang to ting ved bruk av Cetrotide, håper noen her har erfaring med den og kan evt hjelpe??

Jeg har nå tatt den to ganger, og begge gangene har jeg i etterkant rundt stikkstedet blitt litt rød og det klør endel varer rundt ti til femten minutter, jeg bør nok si ifra, men vil dette kunne bety at jeg må stoppe forsøket??

Og en ting til, jeg har funnet ut i kveld ved at mannen leste instruksene for cetrotide (!) for jeg har bare sett en video om dette hvor ikke dette ble fortalt: nemlig at når man har satt sprøyten skal man trekke litt tilbake for å se om det kommer blod, hvis det gjør det må man ta ut sprøyten og lage til en ny... Jeg har nemlig ikke trukket tilbake og sett om det kom blod... har bare satt sprøyten og injisert innholdet...! Har det stor betydning?? :/ hjelpes, er så nervøs for at ivf sier at da må vi bare avbryte forsøket... ufffff, håper jeg får sove litt inatt da!! :(

Krise avverget haahha :D Alt var i sin skjønneste orden ifølge ivf! :)

Ser du har fått svar fra klinikken, men kan si likevel at det ikke er noe problem overhodet. Hverken det at du klør litt etter innstikk eller at du ikke har sjekket om du har truffet en blodåre ved injisering. Medisinen kommer inn uansett og påvirker der den skal ;). Kløe etter innstikk er i hvert fall ikke farlig og kan f.eks. komme av en lett irritasjon som følge av at man tross alt stikker en syltynn kanyle inn i huden (og injiserer medisin). Helt ufarlig og temmelig normalt. Lykke til videre!

Ser du har fått svar fra klinikken, men kan si likevel at det ikke er noe problem overhodet. Hverken det at du klør litt etter innstikk eller at du ikke har sjekket om du har truffet en blodåre ved injisering. Medisinen kommer inn uansett og påvirker der den skal ;). Kløe etter innstikk er i hvert fall ikke farlig og kan f.eks. komme av en lett irritasjon som følge av at man tross alt stikker en syltynn kanyle inn i huden (og injiserer medisin). Helt ufarlig og temmelig normalt. Lykke til videre!

Takker likevel for svar! :D

SÅ kjekt å lese at du er kommet i gang! :)

:thumleft Spennende tider!!!
Herlighet, lurer på hvordan det blir når jeg skal starte på "sprøyteregimet" om en mnd...Jeg som ikke klarer å vokse leggene mine selv engang...:laughing8

:thumleft Spennende tider!!!
Herlighet, lurer på hvordan det blir når jeg skal starte på "sprøyteregimet" om en mnd...Jeg som ikke klarer å vokse leggene mine selv engang...:laughing8

Hehehe, vet du, det kommer til å gå lekende lett, hvilke medisiner skal du bruke? Jeg satt leeenge med første sprøyte i hånden turde ikke, men så måtte jeg jo gjøre det, og jeg lo ræven av meg selv for jeg kjente INGENTING, og da mener jeg ingenting!! hadde jeg sett vekk hadde jeg faktisk ikke visst når stikket kom!! :) :) :)

Hehehe, vet du, det kommer til å gå lekende lett, hvilke medisiner skal du bruke? Jeg satt leeenge med første sprøyte i hånden turde ikke, men så måtte jeg jo gjøre det, og jeg lo ræven av meg selv for jeg kjente INGENTING, og da mener jeg ingenting!! hadde jeg sett vekk hadde jeg faktisk ikke visst når stikket kom!! :) :) :)

Hehehehe, såpass ja! vel, jeg aner ikke hva jeg skal bruke enda, da jeg ikke får info før førsk. mens er innringt. Vet bare at det blir kort regime. Men de sprøytegreiene altså...er alvorlig skeptisk lell, jeg :rolleyes:
Det er liksom ikke noen mellomting i denne "lagebarnverden"; enten så har man seg en fortreffelig hyrdestund til glede for alle og enhver som er involvert (forhåpentligvis bare to), og vips; et barn er på veg. ELLER så må man gjennom et hælvetes til liv som inkluderer selvskading, hormonherjing, inngrep her og der og i hytt og kav!

"Det er liksom ikke noen mellomting i denne "lagebarnverden"; enten så har man seg en fortreffelig hyrdestund til glede for alle og enhver som er involvert (forhåpentligvis bare to), og vips; et barn er på veg. ELLER så må man gjennom et hælvetes til liv som inkluderer selvskading, hormonherjing, inngrep her og der og i hytt og kav!"

Hahahahah, jeg ler!!!
Fantastisk oppsumert!

*ler så eg griner!!* heheheh, nei det er nok ingen mellomting ;D :D :D

hvordan har det gått på uttaket i dag snuppa? :)

Heeeeia!! :D :D Uttaket gikk bra, ett egg ut, men de sa at det så veldig fint ut! :D Meeeen, det gjorde veeeldig vondt da, men men pustet meg godt gjennom det, overlevde ;) hehe :)

Menne, hvordan går det med deg da snuppedupp?? :D

Heeeeia!! :D :D Uttaket gikk bra, ett egg ut, men de sa at det så veldig fint ut! :D Meeeen, det gjorde veeeldig vondt da, men men pustet meg godt gjennom det, overlevde ;) hehe :)

Menne, hvordan går det med deg da snuppedupp?? :D
hurra.
nei nå har vi pause. dvs vi må få vekk sykdommen fra heimen før vi starter opp igjen med nye pille runder. ;-)
ellers har jeg søkt stilling på bkb. ;-)

hurra.
nei nå har vi pause. dvs vi må få vekk sykdommen fra heimen før vi starter opp igjen med nye pille runder. ;-)
ellers har jeg søkt stilling på bkb. ;-)
Ååå, hihiii enda nærmere meg ;D HÅPER du får den da!! *krysse fingre*!! Når får du svar da?? aaah, godt å bli kvitt litt sykdom i heimen før ny giv, håper SÅNN det kan klaffe for dere asap ;) :) :)

Back
Topp