Cerazette

Jeg blødde ikke i det hele tatt på de. Veldig fornøyd.
 
Blødde hele tiden, begynte med de rundt 6 uker etter fødsel og klarte ikke å bruke de spesielt lenge pga det, selvsagt fikk jeg også mensen igjen også! Antar de hadde en finger med i spillet der.

Men to uker er ikke lenge å teste ut, man burde teste ut i 3 mnd før man eventuelt prøver noe annet hvis man ikke er fornøyd
 
Dritt pille.. uregelmessig blødninger av og på hele tiden i 6 mnd. Hormonell som få. Monsterpille!
 
Jeg har gått det det et halvår nå og er rimelig fornøyd. Hadde en "vanlig mensperiode" etter dag 3 ved oppstart. Etter det har jeg ikke hatt blødning /mensen.

Uavhengig av når forrige mens var? Jeg gikk på mikrogynom eller hva den nå heter og begynte på cerazette 1 . Dag i mens etter siste brett på forrige merke . Begynte å blø igjen (ordentlig kraftig ) etter to uker. Håper det ikke blir regelen men unntaket
 
Måtte slutte med dem siden jeg blødde konstant.

Men du, er det bare 2 uker du har brukt den?
Er helt normalt med de fleste hormon prevensjonsmidler at man kan blø endel den første måneden.
Kan ta litt tid før kroppen blir vandt med dem.

Når jeg kuttet dem ut hadde jeg brukt dem i 6 måneder

Ja, fikk mens etter siste pille på brettet med mikrogynom (tror den het noe slik), og tok første Cerazette på 1.dag i mensperioden som legen sa jeg skulle. Så gikk den mensperioden som normalt og hadde to uker opphold med mens, så fikk jeg den igjen nå. Ble redd for at jeg skal blø kraftig hver andre uke :p kom brått og mye. Bare begynte å renne uten forvarsel.
 
Uavhengig av når forrige mens var? Jeg gikk på mikrogynom eller hva den nå heter og begynte på cerazette 1 . Dag i mens etter siste brett på forrige merke . Begynte å blø igjen (ordentlig kraftig ) etter to uker. Håper det ikke blir regelen men unntaket
Jeg begynte på de ca 5 måneder etter fødsel . Hadde ikke fått igjen mensen etter fødselen, så antar blødningen jeg hadde var ifbm oppstartet siden jeg ikke har blødd siden.
 
Første gangen blødde jeg konstant i 6 mnd. Andre gang likt i begynnelsen, og så mens ca hver tredje mnd etterpå.
 
Kjente du på kroppen hver gang den var på vei ? Nå merket jeg ingenting og det er litt skremmende
Niks. Like overraskende hver gang. Det var en av grunnene til at jeg sluttet på de. Det kunne gå alt fra 4 måneder til to uker mellom hver, og det ble litt slitsomt.
 
Niks. Like overraskende hver gang. Det var en av grunnene til at jeg sluttet på de. Det kunne gå alt fra 4 måneder til to uker mellom hver, og det ble litt slitsomt.

Skal gi det en 'periode' til. Blir det likedan da går jeg over på noe annet.
 
Blødde meg gjennom 5 brett, da gadd jeg ikke mer! Kommer til å takke nei til de etter fødsel denne gangen. Får begynne på mercilon igjen når jeg er ferdig med amming!
 
Fikk mens sånn 4 -5 ganger i året bare på de der, skikkelig uregelmessig! Og gikk mye opp i vekt.. Aldri mer :p
 
Cerazette var noe skikkelig herk på meg ..blødde heile tia,uren hud og oppblåst. Da eg sluttet å amme var d over på yasmin. Etter barn nr 2 ble d hormonspiral ;)
 
Mistet mensen nesten med en gang (tror jeg hadde et par blødninger de første tre månedene), har ikke noe problemer med masse uregelmessige blødninger som mange sier de har. Får mensen ca hvert 2,5 år eller noe sånt, og det kan jeg klare å leve med.
 
Back
Topp