Cerazette

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Erfaringer , anyone? Her blør jeg to uker etter sist mens og det kom mye og brått. Lite hyggelig.
 
Cerazette i et nøtteskall :) Noen blør ingenting, andre småblør hele tiden. Mange variasjoner.
 
Jeg blødde hele tiden! Gikk på de sikkert i et halvt år i håp om at det skulle stabilisere seg, det gjorde det ikke....
 
Jeg har ikke blødd noe med cerazette. Går på dem for andre gang nå.
 
Mistet mens etter noen mnd. Tok 8 mnd før jeg fikk den tilbake da jeg sluttet. Likte de ikke. Gikk også opp i vekt. Gikk ned da jeg sluttet
 
Måtte slutte etter 1,5 mnd, humøret mitt ble helt jævlig. :eek:
 
Blei veldig tullete syklus her. Kom flere blødninger i 1 syklus og var aldri 28 dager var alltid + - 1 uke når eg fikk mens. Men ingen typer p piller hjelper på min syklus. Den eneste tiden syklusen min er normal er uten prevensjon.
 
Cerazette i et nøtteskall :) Noen blør ingenting, andre småblør hele tiden. Mange variasjoner.

Her kom det mye :-O
Legen mente at jeg kunne småblø litt i starten men at det ville forsvinne helt i de fleste tilfeller. Første mnd på den , to uker siden mens og blør helt rødt blod . Mye. Æsj. Sorry detaljene.
 
Mistet mens etter noen mnd. Tok 8 mnd før jeg fikk den tilbake da jeg sluttet. Likte de ikke. Gikk også opp i vekt. Gikk ned da jeg sluttet

Føler meg allerede mer oppblåst. Tenkt over det siste uken , og det har ikke med høytiden å gjøre for jeg har løpt hver dag.
 
Her kom det mye :-O
Legen mente at jeg kunne småblø litt i starten men at det ville forsvinne helt i de fleste tilfeller. Første mnd på den , to uker siden mens og blør helt rødt blod . Mye. Æsj. Sorry detaljene.
Inntrykket mitt er at hos halvparten går det helt fint, mens resten går over til annen prevensjon pga blødninger. Men det er bare fra forum selvsagt.
 
Jeg var ganske fornøyd, helt til jeg ble gravid :p det tok en stund før ting stabiliserte seg ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har gått det det et halvår nå og er rimelig fornøyd. Hadde en "vanlig mensperiode" etter dag 3 ved oppstart. Etter det har jeg ikke hatt blødning /mensen.
 
Jeg gikk på dem og hadde ikke mensen i det hele tatt. En bieffekt jeg merket var munntørrhet og generelt tørre slimhinner.
 
Bløtte/spottet hele tiden. Måtte slutte.
 
Et bra halvår i vente jeg nå da sikkert. Hva bruker du nå? Fornøyd ?

Nå bruker jeg Yasmin (p-piller), som jeg er veldig fornøyd med :)
 
Jeg mistet mensen på cerazette, husker ikke hvordan det var med blødninger. Men det tok lang tid før ting stabiliserte seg da jeg sluttet på de. Tok vel 2-3 mnd før jeg fikk tilbake mensen, og nesten 1.5 år før jeg ble gravid. Men det kan jo være fler grunner til at det tok tid med graviditeten. Trodde ikke jeg mistet sexlysten på de, inntil jeg sluttet på de :p Tror ikke jeg kan skylde på de på vektoppgang, heller "normale" kjærestekilo :D
Skal egentlig ha begynt på de nå, men har liksom ikke kommet igang enda.
 
Begynte på cerazette ca 8uker etter fødsel, så har gått på de i 6uker nå og fortsatt ikke fått noen blødning, så tror det varierer veldig. Fullammer å, så kan være derfor mensen ikke har kommet tilbake. Gikk også på Cerazette for ca 3år siden, men da fikk jeg veldig mye kviser etter et par måneders bruk, men nå er huden min helt fin. Men fikk ikke noe alternativ med legen min så var bare nødt å begynne med de! :rolleyes:
 
Måtte slutte med dem siden jeg blødde konstant.

Men du, er det bare 2 uker du har brukt den?
Er helt normalt med de fleste hormon prevensjonsmidler at man kan blø endel den første måneden.
Kan ta litt tid før kroppen blir vandt med dem.

Når jeg kuttet dem ut hadde jeg brukt dem i 6 måneder
 
Back
Topp