Cerazette

Høstglede88

Blir kjent med forumet
Hei jenter!

Jeg har alltid brukt microgynon som p-pille. Etter en migrene med aura anfall og sykehusinnleggelse ble jeg nødt til å bytte over til cerazette. Jeg holder på nå i min tredje uke, og egentlig ganske fornøyd. Ingen mens, eller noe annet rart. Men hvor nøye er det med å ta pillen til samme tid hver dag? Jeg er nokså såpass glemsk at det ikke blir tatt til samme tid hver dag. Og her om dagen glemte jeg en pille, fant ut etter 27 timer...
Er graviditet en stor sjangs? Jeg blir nok ikke veldig lei meg dersom det er en liten spire på gang altså ;-), men vil bare ha litt mer info!

:)

Du må ta pillen innen 12 t etter glemt pille, så må du har ca samme tid hver dag, så tar du neste pille til normal tid :p

Sa vertfall min lege nå sist fredag :)

Du må ta pillen innen 12 t etter glemt pille, så må du har ca samme tid hver dag, så tar du neste pille til normal tid :p

Sa vertfall min lege nå sist fredag :)

Det gjorde jeg ikke, tok neste "vanlige" p-pille, og hopte over den ene, som jeg også har gjort med pillen jeg hadde før cerazette. Ups
Jaj, som sagt.. Ingen krise :-)

Er ikke cerazette en minipille?
I såfall så har ikke den 12 timers "regelen", da er det snakk om noen få timer bare. Det er lettere å bli gravid ved glemt minipille, enn ved glemt p-pille dersom det er rundt eggløsningsdag.

Tror den har 12 timers regelen selv om den er minipille. Mener jeg leste det en plass i går da jeg leste litt rundt (egentlig om Loette jeg leste) men glemmer du en pille så skal den neste tas så raskt som mulig. Er det mer en 12 timer forsinket (og bare 2-3 timer på vanlige minipiller) så er dei ikke like sikre lengre og kondom bør brukes i 1 uke.

Back
Topp