Cerazette

dstrea

Forelsket i forumet
Er det fleire her som brukar de?

Eg må ærleg innrømme at eg har store problem med å hugse å ta de.
Har rett og slett lagt inn dagleg alarm på mobilen til samma klokkeslett kvar dag,
men lurar litt.. kor "farleg" er det om ein ikkje tek de akkurat til det samma klokkeslettet kvar dag?

jeg begynte på de, men de var ikke noe for meg[&:] fikk mye blødninger og syyyyyyke humørsvingninger..mistet også ekstra hår... så ga de opp[&:]

men vet det er en pille du skal ta ganske nøyaktig på samme klokkeslett hver dag.. har vertfall hørt at det er veldig viktig for at de skal funke... en alarm er nok en god idé[:D]

Jeg går på de. Skal innrømme at jeg glemmer pilla en gang i blandt. Det kan fort gå 7-8t over tiden. Men mener at jeg leste at hvis man tar de innen 12t så har det ingen innvirkning på sikkerheten. Kan hende jeg husker feil.

Uansett har jeg aldri blitt gravid på de, selv om jeg har glemt de litt en gang i blant. GJorde det med førstemann også[8D] Men kan hende jeg bare har hatt flaks

ORIGINAL: dstrea

Er det fleire her som brukar de?

Eg må ærleg innrømme at eg har store problem med å hugse å ta de.
Har rett og slett lagt inn dagleg alarm på mobilen til samma klokkeslett kvar dag,
men lurar litt.. kor "farleg" er det om ein ikkje tek de akkurat til det samma klokkeslettet kvar dag?

Hehe.. Eg òg![8D]

ORIGINAL: Vero87

Jeg går på de. Skal innrømme at jeg glemmer pilla en gang i blandt. Det kan fort gå 7-8t over tiden. Men mener at jeg leste at hvis man tar de innen 12t så har det ingen innvirkning på sikkerheten. Kan hende jeg husker feil.

Uansett har jeg aldri blitt gravid på de, selv om jeg har glemt de litt en gang i blant. GJorde det med førstemann også[8D] Men kan hende jeg bare har hatt flaks

Det fikk jeg å vite av legen når jeg fikk de, for jeg ville IKKE ha noen piller jeg måtte nødt til å ta akkurat samme tidspunkt hver dag.
Har gått på de siden 3 uker etter fødsel, hadde en del små blødninger de første mnd men nå er de vekk[:)]

Du har 12 timers slingringstid på dem, trenger ikke å ta dem til nøyaktig samme tidspunkt hver dag [;)]

Jeg hadde mine liggende rett ved tannbørsten, da husket jeg å ta dem hver kveld før jeg la meg [;)]

ORIGINAL: tippetue

Det fikk jeg å vite av legen når jeg fikk de, for jeg ville IKKE ha noen piller jeg måtte nødt til å ta akkurat samme tidspunkt hver dag.
Har gått på de siden 3 uker etter fødsel, hadde en del små blødninger de første mnd men nå er de vekk[:)]

ja, da stemmer det nok. Fant dette nå:

Dersom du har glemt å ta Cerazette.
  • Hvis du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett, opprettholdes likevel den preventive sikkerheten til Cerazette. Ta den glemte tabletten så snart du husker den og de neste tablettene til vanlig tid.

• Hvis du er mer enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett, kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk tilleggsprevensjon (barrieremetode) også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd.

• Hentet fra: http://felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/C/Cerazette...Organon_547398/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
  •  
    ahhh er det så mange timer... jeg har bare hørt fra hysteriske folk at enn MÅ ta til samme tidspunkt hver dag[;)] men da så..!!![;)] 12 timer er jo en god stund...[;)]

Jeg går på den men jeg er veldig plaget med småblødninger og uregelmessigheter så jeg skal bytte så snart det blir tomt... [X(]

Jeg går på den å tar den sånn ca samme tidspunktet hver kveld. Tar den allti rett før jeg pusser tenner. [:)] Hadde en del småblødninger de første mnd på de, men nå er det helt borte. Har ikke blødd på iallefall 2 mnd. [:D] Kjempe fornøyd med dem. [:)] Eneste jeg ikke likte med de er utbrudd med kviser i ny og ne!

Oi, såpass. Jammen det var jo gledelig nytt!

Eg trudde at sidan Cerazette er minipille, så måtte det skje til samma tidspunkt.
    P-pilla veit eg har litt meir slingringsmonn..
    Men da e det jo veldig greit!!

Takk for info :D :D :D

ORIGINAL: tippetue

sign, bare at jeg blødde som bare f..en i 5 uker, så da sluttet jeg på de

ORIGINAL: dstrea

Oi, såpass. Jammen det var jo gledelig nytt!

Eg trudde at sidan Cerazette er minipille, så måtte det skje til samma tidspunkt.
    P-pilla veit eg har litt meir slingringsmonn..
    Men da e det jo veldig greit!!

Takk for info :D :D :D

Cerazette er en mellomting mellom minipillen og p pillen.. den inneholder myyyyye mindre hormoner enn pp, men er likevel likere pp enn mp.

bruker den selv, og måtte ha alarm på første gangen jeg startet på de, men denne gangen tar jeg de når jeg legger lillemann :) liker veldig dårlig den urene huden jeg får av de da, så jeg kommer til å kutte de ut ganske snart

det er rett og slett en skikkelig drittpille [8|] jeg skal ringe legen og få en annen type. jeg sliter med pittesmå blødninger, som egentlig ikke kan kalles det, som holder på i to uker, masse kviser, vekta har stoppet helt opp, og jeg er oppblåst og ser gravid ut. [8|]

ORIGINAL: Gedine87

ahhh er det så mange timer... jeg har bare hørt fra hysteriske folk at enn MÅ ta til samme tidspunkt hver dag[;)] men da så..!!![;)] 12 timer er jo en god stund...[;)]

jeg trodde også jeg måtte ta de til samme tidspunkt men legen min bare lo og sa at det var i gamle dager. hehe

Back
    Topp