cerazette spm

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Hei, fikk utskrevet en resept på cerazette til meg selv. Disse kunne jeg begynne på idag og bare følge videre. Glemte å spørre legen om en ting som jeg plutselig begynte å lure på.
Om jeg begynner på pillen nå, vil det framskynde mensen, eller vil den utebli som den muligens kommer til å gjøre om jeg ikke begynner? :)
 
Har aldri hatt mens når eg har gått på cerazette, de fleste mister mensen på disse pillene :)
 
Jeg begynte å fossblø! Aldri blødd så mye, så slutta å ta dem etter 10 dager. Blei kvalm og fikk sansynligvis blodtrykksfall. Har jo ikke noe sexliv uansett :p blødningsforstyrrelser er den vanligste bivirkningen.. mener å ha lest at 30% mister mensen..
 
Jeg spurte om akkurat det samme på en Facebook-gruppe for en stund tilbake.. Det virker som at det er litt enten/eller. Enten får du blødninger og sliter med det, eller så får du ikke blødninger og slipper fra mensen i det hele tatt.

Jeg tør ikke begynne på de selv fordi jeg er så redd for å få blødninger, så ingen prevensjon her foreløpig (til samboers store fortvilelse)
Er så deilig å kanskje få noen mnd uten mensen i og med at jeg ammer, så tør ikke klusse med noe...
 
Har aldri hatt mens når eg har gått på cerazette, de fleste mister mensen på disse pillene :)
Jeg begynte å fossblø! Aldri blødd så mye, så slutta å ta dem etter 10 dager. Blei kvalm og fikk sansynligvis blodtrykksfall. Har jo ikke noe sexliv uansett :p blødningsforstyrrelser er den vanligste bivirkningen.. mener å ha lest at 30% mister mensen..
Jeg spurte om akkurat det samme på en Facebook-gruppe for en stund tilbake.. Det virker som at det er litt enten/eller. Enten får du blødninger og sliter med det, eller så får du ikke blødninger og slipper fra mensen i det hele tatt.

Jeg tør ikke begynne på de selv fordi jeg er så redd for å få blødninger, så ingen prevensjon her foreløpig (til samboers store fortvilelse)
Er så deilig å kanskje få noen mnd uten mensen i og med at jeg ammer, så tør ikke klusse med noe...
Huff, da tror jeg nok at jeg også vil utsette det til hvertfall sex er aktuelt her igjen. Synes også det er deilig å slippe mens en periode framover :)
 
Hadde en blødning noen dager etter jeg startet på dem, som varte som en vanlig mens, men ikke hatt noen blødning etterpå heldigvis :) Var samme etter jeg fikk første frøkna
 
Mange som føler de går opp i vekt av pillene?
Dette lurer jeg også på. Skal til legen i slutten av uka å få skrevet ut prevensjon, mest sannsynlig minipillen, men har ikke så lyst til at vekta skal gå opp igjen :(
 
Dette lurer jeg også på. Skal til legen i slutten av uka å få skrevet ut prevensjon, mest sannsynlig minipillen, men har ikke så lyst til at vekta skal gå opp igjen :(

Enig! Føler også humøret svinger sånn.. Har bare hatt litt småblødning helt i starten så det er ikke det verste for min del. Er aller mest redd for å gå opp i vekt
 
Enig! Føler også humøret svinger sånn.. Har bare hatt litt småblødning helt i starten så det er ikke det verste for min del. Er aller mest redd for å gå opp i vekt
:( får høre med legen hva hun anbefaler også må man vel bare prøve seg frem.. fins vel flere merker av minipillen også, men blir jo et stress å drive å bytte så mye..
 
ja :( Men hvor mye er det snakk om liksom? 2-3 kg eller mer?
Jeg vet ikke, men vil tro det er litt hva du selv gjør det til. Om du passer på kostholdet ditt og holder deg i normal aktivitet vil jeg tro at det ikke er så mye, men jeg skal ikke si for sikkert! :)
 
Jeg ble gravid på de pillene [emoji14] men har ei venninne som gikk på de lenge uten noe problem :)
 
Jeg har alltid tenkt at om jeg blir gravid på prevansjon så er det meningen at jeg skal bli gravid med det/ de barna :p
Tenkte litt sånn jeg også :) og anger ikke et sekund selvom vi kun hadde vært sammen i kun 2 uker [emoji14]
 
Hadde uregelmessige blødninger og ble gravid på de pillene:p
Hvor ofte blødde du da når det var uregelmessig? Har begynt på pillene for snart fjorten dager siden og akkurat fått første blødning. Den er som en vanlig mens hos meg, med andre ord ganske mye blod. Håper bare den varer som en mens også og ikke mye utover det, men er vel mye å håpe...
 
Hvor ofte blødde du da når det var uregelmessig? Har begynt på pillene for snart fjorten dager siden og akkurat fått første blødning. Den er som en vanlig mens hos meg, med andre ord ganske mye blod. Håper bare den varer som en mens også og ikke mye utover det, men er vel mye å håpe...
Kunne gå ei uka mellom hver blødning, så plutselig to uker. Endte opp med 21 dagers syklus før jeg ble gravid:)
 
Back
Topp