Cerazette eller conludag? Erfaringer?

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg må begynne på prevensjon igjen.. Er det noen her som har erfaringer med minipiller? Har gått på de tidligere, og husker at jeg fikk en del bivirkninger i form av humørsvingninger, kviser og mellomblødninger..

Hvordan er deres erfaringer med disse? Hvilken av minipillene gir minst sjanse for store bivirkninger?

Last edited:
Like jævlige begge to spør du meg. Småblødninger konstant, dritsur basically hele tiden, og null og niks sexlyst.

Jeg ble et troll på cerazette.. moren min måtte faktisk få meg til å bytte fordi jeg var så grinete mot henne. Blødde hele tiden også.

Jeg blødde ingen ting på cerazette. For meg funka de bra.

Blødde konstant på cerazette, begge gangene.
Ganske sikker på at det var den eneste bivirkningen jeg hadde, men det var jo mer enn nok. :)

Jeg mista mensen, men det var det eneste positive. Jeg ble hormonell uten like og skikkelig sur og sint for ingenting. Også gikk jeg opp 4kg på en uke, totalt 10kg på kort tid. Så da bytte jeg ut den ned kobberspiral.

Blødde i 6 mnd på cerazette, men etter blødningsperioden gikk jeg på de i 7 år uten blødninger i det hele tatt. Og hadde det egentlig helt fantstisk på de frem til syvende året, som jeg måtte slutte fordi jeg fikk magekramper og små blødninger tilbake. Og etter det har jeg ikke tålt noen mini eller p-piller. Ulempen på de for meg var også at jeg fikk mange pigmentflekker etter en stund på de.

Her foretrekker jeg cerazette! Eneste bivirkningen er at jeg mista mensen [emoji38] men for å unngå småblødninger MÅ du ta pillen til ca samme tid hver dag. Tok jeg på kvelden istede, så kom d en mellomblødning:)

Brukte conludag mellom de to første og var veldig fornøyd.
Mellom de to eldste brukte jeg den carzette og småblødde konstant og var et hormontroll.

Blødde lite av cerazette, men trodde seriøst at jeg var gravid hele tiden da jeg fikk så mye bivirkninger :wacky: Sluttet på dem etter 6 mnd..

Tror det er veldig inviduelt. For meg var Cerazette helt supert frem til jeg sluttet å amme, da kom det masse små blødninger. Men da kunne jeg jo gå over til vanlige p piller uansett :-)

Jeg gikk på cerazette ca en måned. Fikk en del småblødninger og hadde syke humørsvinginger. Sluttet for noen uker siden og nå blør jeg ikke og er «meg selv» igjen. Gynekologen min sa at noen blør litt, noen mye, noen får blødninger innimellom mens andre ikke blør i det hele tatt.

Jeg bruker Cerazette, men slutter nå til uka. Har ikke hatt en eneste blødning, men mistet absolutt all sexlyst.. Så det er vel ganske god prevansjon, haha :p

Cerazette var grusomt.. Gikk mye opp i vekt og hadde ingen syklus.. Kunne ha mensen alt fra 2-10 ganger i året.

Jeg brukte Cerazette i 9 år. Blødde konstant de første månedene etter oppstart, men så forsvant mensen nesten fullstendig. Hadde 2-3 dager med blødning, kanskje én gang i året. Aner ikke om de endret meg som person, men jeg var i hvert fall ikke i nærheten av like hormonell som jeg var i svangerskapet. Mistet heller ikke sexlysten på de.

Men jeg ble gravid på Cerazette da. Hehe

Gikk på conludag etter fødselen og i 6 mnd ca, funket fint de :)

Back
Topp