Cerazette-bivirkning...

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
De hersens pillene irriterer vettet av meg allerede.

Er det noen som har vært borti å få bekkenløsning som en bivirkning av faenskapet?
Bekkenet ble bra igjen nesten så fort ungen var ute, men nå blir det bare verre og verre. Tidligere i dag vurderte jeg å hente frem krykkene igjen - helt til jeg kom på at de ble jo levert tilbake siden de ikke skulle være nødvendige lengre.

Gikk jo på de i 6mnd etter at A ble født, men merket ikke noe da.
Det er ikke fysisk mulig at det er bolle i ovnen igjen, så det må være de dumme pillene som gjør det..

* æpp'n *

Har aldri hørt om b.l. som en bivirkning... Går også på de nå, men kutter de ut så snart jeg begynner med småblødningene som jeg forventer dukker opp om to - tre mnd.. men ang bekkenet, hos meg kommer og går smerter alt etter hva jeg gjør på og hvor flink jeg har vært til å trene, gå tur osv.. ved forrige unge var jeg bra i bekkenet helt til ungen var åtte måneder, og da ble det, uten noen spesiell anledning, så ille at jeg måtte til med hjelp for å fikse det...

Jeg har helt gitt opp piller, reagerer på alle sammen - så for meg er det ingenting som overrasker. Av de ørten jeg har prøvd (har prøvd C og men husker ikke hvilken bivirkning de gav meg...) har jeg hatt konstant hodepine, regelmessig oppkast (noe legen ikke forstod da jeg kastet opp fem ganger i uken her uke i fire mnd før de hadde testet for alt og sa jeg burde prøve å slutte med pillen) vondt i nakke, vondt i rygg, vondt i bekken, svingende humør (så mye at det nesten var å regne som bipolar) mm... Og hver gang jeg har sluttet har det gitt seg. Håper for din del at det ikke er pillen, men det er ikke usansynlig.

Uff og æsj, tror jeg gir opp hele pillestyret og heller kjøper en sånn liten datamaskin-sak. Det er vel det eneste uten bivirkninger.. Er kvalm også (ikke oppkast, heldigvis), men det står i det minste på lista over kjente bivirkninger.
Blødde jo i seks måneder i strekk sist, og ser ut til å bli det samme nå. Sånn sett funker de jo fin-fint som prevensjon, ettersom man aldri får mulighet til å ha sex :p

* æpp'n *

Er vist heldig jeg! Ikke merka noe til bivirkninger. Ikke hatt mensen enda etter fødsel enda... Det er jo en bivirkning ;) men positiv sådan!

Hva med hormonspiral? De har vist veldig lite bivirkninger siden de virker lokalt. Kommer jo litt Ann på hvor lenge man tenker bruke prevensjon og da..

*mobil app*

Er vist heldig jeg! Ikke merka noe til bivirkninger. Ikke hatt mensen enda etter fødsel enda... Det er jo en bivirkning ;) men positiv sådan!

Hva med hormonspiral? De har vist veldig lite bivirkninger siden de virker lokalt. Kommer jo litt Ann på hvor lenge man tenker bruke prevensjon og da..

*mobil app*
Vet ikke om jeg vil bruke så mye på en sånn dings når den antakeligvis må tas ut igjen ganske fort. Tåler hverken cerazette eller p-stav særlig godt, og er vel samme type hormoner i spiralen også?

* æpp'n *

Nei! Er jo ganske dyrt hvis man reagerer. Mener den koster ca 2000. (Tjenes inn på ca 2år)

Hovedforskjellen på hormonspiral og andre hornonpreparater er at spiralen virker lokalt på livmor. De andre går jo først i blodet ditt og blir så fraktet rundt, noe som kan gi uønskede bivirkninger. Litt som feks smertestillende tab og gele. Er samme hormon som i minipille ja. Du kan jo snakke med legen din om det? Evet få henvisning til gynekolog som ofte kan mer.

Noen opplever jo uregelmessige blødninger første tiden, men etter hvert vil det stoppe opp. Men kjedelig ja :/

Har selv prøvd psprøyte, og DA hadde jeg bivirkninger deluxe!!!

*mobil app*

Hmm, æsj. Jeg tenkte jeg skulle gå å få meg cerazette selv, men leser jo om så utrolig mange negative bivirkninger. Aldri hørt at de kan gi bekkenløsning, gjør de det orker jeg hvertfall ikke begynne på de. Hvordan går det? Er det like ille hele tiden?

Hmm, æsj. Jeg tenkte jeg skulle gå å få meg cerazette selv, men leser jo om så utrolig mange negative bivirkninger. Aldri hørt at de kan gi bekkenløsning, gjør de det orker jeg hvertfall ikke begynne på de. Hvordan går det? Er det like ille hele tiden?

Ikke hele tiden, er sånn som i svangerskapet. Blir verre av bevegelse. Vaska gulvet her om dagen og kunne ikke gå dagen etter.. :(
Tror jeg kutter de ut for en stund og ser om det blir noe bedring. Kan ikke gå rundt og være kvalm og ha bekkenløsning hele tida, det er jo nesten sånn at jeg venter at magen skal begynne å vokse igjen.

Ikke hele tiden, er sånn som i svangerskapet. Blir verre av bevegelse. Vaska gulvet her om dagen og kunne ikke gå dagen etter.. :(
Tror jeg kutter de ut for en stund og ser om det blir noe bedring. Kan ikke gå rundt og være kvalm og ha bekkenløsning hele tida, det er jo nesten sånn at jeg venter at magen skal begynne å vokse igjen.
Huff stakkars :( må ikke vaske så mye gulv ;-)
Ja, er nok best å slutte en stund da. Håper det gir seg fort! :)

Back
Topp