Celleprøver og conisering ... HJELP!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg har da tatt celleprøve og biopsi av livmorhalstuppen, og jeg har moderate celleforandringer :-/ blir jo livredd, tenker kreft!!! Har blitt henvist til conisering.. (Kutte en liten kjegle av tuppen av livmorhalstuppen). Noen med erfaring her????
 
Har ikke erfaring selv, men har 2 venninner som har gjort det. Har gått bra med de, tar bare celleprøver litt oftere en oss andre damer:) lykke til, satser på at det ikke er noe alvorlig<3
 
De tar det før det evnt kan bli kreft. Jeg har gjort det,og selve inngrepet tar ca ti minutter. Du får bedøvelse, og kjenner ingenting,det er fort gjort,ingenting å grue seg til :)
 
De tar det før det evnt kan bli kreft. Jeg har gjort det,og selve inngrepet tar ca ti minutter. Du får bedøvelse, og kjenner ingenting,det er fort gjort,ingenting å grue seg til :)
Ok, takk! :) Men erdet ikke sånn at man kan få komplikasjoner ifh til evt graviditeter i etterkant? Tror ikkevi skal ha flere, men you never know! Må du nå sjekke det oftere enn hvert 3. år? De sender vel inn det de skjærer ut for å sjekke for kreft??
 
Det er en bitteliten sjans for at fødselen starter før termin,sa gynekologen til meg,men ellers skal det Være uproblematisk å bli gravid og å gå gravid.
De sender inn for sjekk ja,og så får du svar etter noen uker om hva de fant ut av.
Jeg gjorde det for over ett år siden,har ikke sjekket etterpå.
Min gynekolog sa at det er mange som tror det ene og det andre omkring konisering,og som går unødvendig redde. Bare Vær glad for at de oppdager celkeforandrknger, og at de fjerner litt om det er unormalt mye forandringer,for å Være sikre!
Lykke til,dette går så bra:)
 
Det er en bitteliten sjans for at fødselen starter før termin,sa gynekologen til meg,men ellers skal det Være uproblematisk å bli gravid og å gå gravid.
De sender inn for sjekk ja,og så får du svar etter noen uker om hva de fant ut av.
Jeg gjorde det for over ett år siden,har ikke sjekket etterpå.
Min gynekolog sa at det er mange som tror det ene og det andre omkring konisering,og som går unødvendig redde. Bare Vær glad for at de oppdager celkeforandrknger, og at de fjerner litt om det er unormalt mye forandringer,for å Være sikre!
Lykke til,dette går så bra:)
Tusen takk for info! Google er ikke veldig betryggende! Hehe
 
Jeg hadde også celleforandringer etter denne graviditeten. Var inne for ca 14 dager siden for konisering.
Jeg hadde en konisering i 2012 også.
Ikke noe å grue seg for. Du får paracet og Ibux og en veneflon i hånda. Selve inngrepet tar veldig kort tid.Så må du vente på prøvesvarene. Lykke til
 
Jeg hadde også celleforandringer etter denne graviditeten. Var inne for ca 14 dager siden for konisering.
Jeg hadde en konisering i 2012 også.
Ikke noe å grue seg for. Du får paracet og Ibux og en veneflon i hånda. Selve inngrepet tar veldig kort tid.Så må du vente på prøvesvarene. Lykke til
Så man risikerer at man må conisere flere ganger??? Blødde du lenge etter inngrepet? Vondt med sex etterpå? TAr det lang tid å få svar??
 
Jeg hadde også celleforandringer etter denne graviditeten. Var inne for ca 14 dager siden for konisering.
Jeg hadde en konisering i 2012 også.
Ikke noe å grue seg for. Du får paracet og Ibux og en veneflon i hånda. Selve inngrepet tar veldig kort tid.Så må du vente på prøvesvarene. Lykke til

Hvorfor veneflon?
 
Så man risikerer at man må conisere flere ganger??? Blødde du lenge etter inngrepet? Vondt med sex etterpå? TAr det lang tid å få svar??
Ja dersom man får celleforandringer senere også. Jeg blødde ganske lenge. Tror det var 4 uker. Ja litt vondt med sex, men det går seg til. Tok 14 dager for å få svar.
 
Jeg har da tatt celleprøve og biopsi av livmorhalstuppen, og jeg har moderate celleforandringer :-/ blir jo livredd, tenker kreft!!! Har blitt henvist til conisering.. (Kutte en liten kjegle av tuppen av livmorhalstuppen). Noen med erfaring her????
Håper det går bra med undersøkelsen din☺ og at det ikke er noe der som ikke Bør være der☺ Lykke til ☺
 
Jeg har hatt selleforandringer og er conisert. Ingenting og bekymre seg over. Jeg ble gravid 3 mnd itte og lillegutt kom akuratt på termin 10 juni. Jeg sporte også om d var fare for for tidlig fødsel, og fkk til svar at nå tar de så lite av tappen at det ikke skulle ha noe og si. Jeg fikk ekstra ultralyd i uke 30, noe som de ikke mente var nødvendig men hvis jeg ønsket dette så skulle jeg få. Ingen komplikasjoner verken under graviditet og fødsel.
Bare spør om du lure på noe mer :)
 
Back
Topp