Celleprøve

Bkno7661892

Andre møte med forumet
Noen som har tatt celleprøve under graviditet? Tre år siden jeg tok sist, og legen sier det er opp til meg om jeg vil ta nå eller vente til etter fødsel. Skal ikke utgjøre noen risiko før uke 12.
 
Jeg er konisert for halvannet år siden, så jeg måtte ta celleprøven nå til tross for at det var en liten risiko ved dette mtp svakheter etter operasjon. Det gikk så vidt jeg vet helt fint, ingen blødning etterpå og føler meg fin resultatet gruer jeg meg til derimot..
 
Sniker: Jeg tok i uke 11+ ett eller annet. Det gikk helt fint med meg ihvertfall, blødde heller ikke noe etterpå
 
Jeg skulle ta celleprøve men fikk beskjed att de ikke gjorde det under en graviditet..Usikker på hvorfor:)
 
Jeg måtte bare ta to-tre uker etter fødsel. Jeg var sikker på at jeg skulle dø. Alle stingene mine gikk også. Fikk et stort arr jeg ikke kunne sitte på i flere år. Fikk det operert senere. Håper ikke på det samme igjen. Det var grusomt.
 
Jeg måtte ta flere ganger i forje svangerskap pga grove celleforandringer, det skulle ikke ha noe å si for fosteret og det hadde det heller ikke for min del, tok en gang i mnd fra uke 8 til uke 30.
 
Tok utvidet celleprøve (biopsi) på onsdag og da var jeg 5+1 og det gikk fint siden han hadde nye typer tenger som han tok biopsi med for da måtte han ikke la grunnlaget inn.. fosteret lå 9 cm unna . Men dette var jo som sakt en biopsi så trur vanlig Celle prøve er enda mindre stress, men hør med gynekologen hva den mener
 
Fikk beskjed av min fastlege at det var like greit å vente til etter fødsel for en opplevde ofte celleforandringer i løpet av et svangerskap og 9 uker etter fødsel anbefalte hun meg å ta celleprøve. Om dette er riktig svar vet jeg ikke.
 
Var på TUL idag og fikk se bankende hjerte. Så det gikk bra med fosteret selv om jeg tok biopsi
 
Back
Topp