Celleprøve

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Tok celleprøve for 1,5 uke siden. I dag tidlig ringer legen og sier at svaret er uklart så jeg får innkalling til ny test på sykehuset. Jeg ble litt forfjamsa og fikk ikke spurt om noe! Flere som har fått dette svaret??? Tenker kreft med en gang jeg.. Også det å skulle gå å vente på ny innkalling og prøvesvar!
 
Har ikke vært ute for det samme, skjønner du blir litt stressa, men det trenger ikke bety noe som helst. Ammer du? Jeg skulle ta celleprøve forrige uke, men jeg hadde veldig såre slimhimner pga amminga, itillegg ble det veldig vondt så jeg fikk ny time slutten av september da det hadde normalisert seg enda mer. Begynte på minipilla som også skulle hjelpe litt på dette, men tenker at hvis hormonene spiller så stor rolle inn at det blir sårt inni der fordi jeg ammer, kanskje det kangi utslag på en evt celleprøve? Eller så var prøven bare rett og slett for dårlig :-)
 
Legen min sa at de ikke vil ha prøver som er tatt nærme fødsel fordi de mye oftere blir usikre, jeg skal ta nå på fredag litt over 14 uker etter fødsel.
 
Kan være at de ikke har fått nok celler til å se resultatet skikkelig bare :) jeg har tatt mange prøver, får stort sett alltid svar at jeg har litt celleforandringer, har til og med måtte ta vevsprøver også. Men så kan de være fin neste gang. Ikke bekymre deg:) skulle det være at du har for mye forandring så vil de gjøre et lite inngrep å ta bort det evt området, og du kan høyst sannsynlig få flere barn etterpå :)
 
Jeg har tidligere hatt celleforandringer men gikk helt fint.ta en tlf til legen om du er bekymret.det gjorde jeg
 
Har ikke vært ute for det samme, skjønner du blir litt stressa, men det trenger ikke bety noe som helst. Ammer du? Jeg skulle ta celleprøve forrige uke, men jeg hadde veldig såre slimhimner pga amminga, itillegg ble det veldig vondt så jeg fikk ny time slutten av september da det hadde normalisert seg enda mer. Begynte på minipilla som også skulle hjelpe litt på dette, men tenker at hvis hormonene spiller så stor rolle inn at det blir sårt inni der fordi jeg ammer, kanskje det kangi utslag på en evt celleprøve? Eller så var prøven bare rett og slett for dårlig :-)
Det kan jo være at det gir utslag! Minipille og amming her også! Var bare SÅ forberedt på at ikke det var noe der, så ble så overrasket! (Og sikkert unødvendig bekymret)
 
Hmm.. Okei, håper det er derfor jeg har slått ut da! Rart legen min ikke visste det i såfall :-/
Det jeg husker fra jeg så på sånne utstryk på skolen var at man ser etter celler som skal være lengre ned i hudlagene, disse er tegn på tidlige celleforandringer(før kreft), men det er jo ikke så rart å finne sånne celler kort tid etter en fødsel liksom.
Hvis de hadde funnet kreftceller hadde du nok fått beskjed om det med en gang.
 
Det jeg husker fra jeg så på sånne utstryk på skolen var at man ser etter celler som skal være lengre ned i hudlagene, disse er tegn på tidlige celleforandringer(før kreft), men det er jo ikke så rart å finne sånne celler kort tid etter en fødsel liksom.
Hvis de hadde funnet kreftceller hadde du nok fått beskjed om det med en gang.
Okei, kan jo være de ligger lengre oppe etter fødsel ja.. Håper ikke jeg må vente så lenge med innkalling, er ikke veldig bekymret, men ligger litt i bakhodet..
 
Legen min informerte meg om at jeg kunne få ny innkallelse, og at det ikke trengte å være negativt. Det forekom noen ganger at prøvematerialer ikke lot seg analysere..
 
Back
Topp