Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jepp, fikk brev om det da jeg var 25Jeg har fått beskjed om å ta celleprøve, er det andre under 25 som har fått beskjed om dette? Er det normalt? Vurderer å bestille privat å ta ul i samme slengen..
*første spire i månedskifte februar/mars*
Jeg har ingen historie bakover i familien med livmorhalskreft, men likevell så hadde jeg endringer. Humant papilomavirus (kjønsvorter) kan også føre til kreft på livmor. Det er ikke arvelig men sexuelt overførbart. Tror det er rundt 90% av befolkningen som har det viruset uten å vite det selv.Jeg fikk ikke siste var hos gynokolog. Han sa at han ikke så noen grunn til det Før 25. Men kanskje det har med historikk osv om de ser behov for å ta?
Jeg er 23, og jordmoren lirte på hvorfor jeg skulle ta det når jeg var under 25.. Men stoler på legen og Har bestillt privat på mandag med ul og celleprøve.. Gruuuuer meg
*første spire i månedskifte februar/mars*
Vet ikke om du mener at du gruer deg til ul eller celleprøven, men celleprøver gjør ikke vondt i det hele tatt.
Det som isåfall gjør vondt er når de setter inn den saken som ligner på et skojernMen selve celleprøven er ikke vond.
Tatt det 5 ganger tror jeg og jeg er ikke 25 enda en gang. Tok første etter jeg var gravid med sønnen min for ca 5 år siden. Også har det vært litt celleforandringer og noen de ikke har fått noe ordentlig resultat av da jeg har begynt å blø. Så har tatt ca årlig. Denne gangen gruer jeg meg litt, skal ta 9 september, fordi jeg hadde forandring sist….
22 år og venter nr 4?Jeg fikk plutselig vondt under samleie når jeg var 17 år gammel, og ble da henvist til gynekolog. Det er da rutine for dem å ta celleprøve og bakterieprøve. Jeg hadde ørlite utslag på denne, og tar ny nå hver 9 mnd. Blir 22 i høst.Er jo ikke noe å engste seg for? vær heller glad for t de følger deg opp, og har mulighet til å være føre'var
Jeg har født tre tette barn nå, så de mener at det er derfor jeg har hatt ørlite utslag på testene jeg har tatt..
![]()
22 år og venter nr 4?da har du enten begynt tidlig eller veldig tette? Er selv 27 og venter første. Har virkelig ikke vært klar før
♡Overgangen feb/mars♡