celleprøve

puzecath

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Var hos legen i går å tok celleprøve, da sa han at om jeg begynte å blø litt skulle jeg ikke bekymre meg, da de var helt vanlig.. jeg blødde ingenting i går, men nå i dag var der rosa på papiret..
Noen andre så har opplevd å først begynne å blø et døgn etter celleprøve?
uff, lei av å konstant være bekymra....
er 11+3 i dag..

Har ikkje opplevd da nei. Trudde ikkje ein sku ta celleprøve når ein e gravid....

Jeg tok celleprøve i uke 7 :-) blødde bittebittelitt rosa rett etter prøven, men ikke noe etter det. Jeg hadde ringt legen var jeg deg bare for å være sikker. Da roer du deg sikkert ned selv, ikke godt å gå å være bekymret

Har ikkje opplevd da nei. Trudde ikkje ein sku ta celleprøve når ein e gravid....
Uproblematisk å ta celleprøve under graviditeten, men sannsynligheten for celleforandringer er større under graviditet, og ofte forsvinner de av seg selv etter endt graviditet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra september.

Jeg var inne på sykehuset i uke 14 pga en blødning.

Alt så bra ut :) men da sa gynekologen at vi like så greit kunne ta en celleprøve når jeg allerede lå der :p så helt ufarlig :)

Kom litt rosa dagen etterpå :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits å ta en slik test når man er gravid, da det er større sjanse for at den blir falsk positiv.
Husker at jeg tok en slik test og hadde grundig gu første gang jeg var gravid, men det er jo nesten 20 år siden. Rart hvordan ting endrer seg..

inaVis kun

Hei,er gravid i uke 4,jg var hos legen å fylte inn papirer og tok blodprøver.Tilslutt spurte legn om dt var lenge siden jg hadde tatt celleprøve.Jg sa,ja. Derfor så tok vi en på første svangerskapskontroll. Hun sa at det ikke vondt.Men jg synes det var ubehagelig. og hun sa det er vanlig å blø,så kom det litt under prøven.Så jg fikk tatt på meg et bind. Men det jeg lurer på hvor lenge blø man?Og hvor mye kan man event.blø?Og er det vanlig å har så kraftige mensensmerter?Har hørt og lest på nette at det er vanlig å blø litt etterpå man har hatt celleprøving.. Og noen kan blø i noen dager. Men jeg har kraftig mensensmerter og har vondt. Ikke hele tiden.Har en del blødninger,jg er kjempe bekymret og redd jg har hatt tidlig spontan abort. Jg ringte legevakta i går tidlig lørdag morgen.Hun sa "det er vanlig å blø etter celleprøve. Men om det ikke gi seg over helga så må du ringe igjen.Hun sa at ikke bekymere deg. Jg sa jeg skulle til legen min på mandagen for de hadde kasta urinprøven min ved feil. Så de ville at jg skulle komme tilbake og ta en ny urinprøve.Da tenkte jeg skulle ta de opp med dem om smertene og blødningene. Så jg gruer meg å få svart fordi jeg er så redd for å bli skuffet. Vennlighilsen en bekymret jente

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tok celleprøve uke 16+6 pga. tidligere avvik på resultatene. Jeg fikk høre at litt blod/farget utflod var vanlig, men opplevde ikke noe selv.

Ang. menssmerter Sweety85 så har man ofte det i starten fordi livmoren jobber og utvider seg. Jeg hadde mye vondt i perioder.

Forstår.For jeg kjenner smertene i magen av og til.Og av til så smertene kraftigere at jg må ligger lenge på sofaen.Er det normalt å kjenne så mye smerte?:oops::eek: Og jg går å bekymrer meg mye. :(:(Og er litt spent i morgen hva legen komme til å si.

Nå ringte jeg legevakta.Men hun jg ringte til var,veldig usikker når jeg fortalte om dette.Så hun til meg at hun vil be en lege ringe meg om 1-2 timer.

Back
Topp