Celleprøve

Zaya

Glad i forumet
Har time til legen i morgne for å ta en celleprøve. Bestilte den for flere uker siden, men nå er jeg jo gravid. Tenker å ordne med papirer og ta en test der også. Spm er; kan man ta celleprøve når man er gravid? Synes jeg leser så mye forskjellig når jeg googler

Som jeg har skjønt det, så ja.. Men, fortell legen at du er gravid så avgjør h*n om du skal ta eller ikke? :)

Tror man kan det ja.
Men har ei venninne som gjorde det, å hun ble litt plaget med blødning etter det. Men informer bare om at du er gravid, så vurderer vel legen det:)

Jeg skal også ta celleprøve. Hadde legetime tidligere denne uken og trodde derfor at celleprøven skulle utgå, men legen mente det ville ikke være noe problem. Siden jeg hadde med meg sønnen min på 1 år, -var jeg ikke komfortabel med å ta den da. Jeg må derfor tilbake om 2 uker (vil da være nesten 8 uker). Men er litt skeptisk til å ta den :P

Tror det er litt delte meninger om det. Jeg tok celleprøve på første svangerskapskontroll med førstemann, hadde ingen blødninger eller ubehag i ettertid. Men har hørt andre si at de måtte vente på grunn av svangerskap.

Tror det er litt delte meninger om det. Jeg tok celleprøve på første svangerskapskontroll med førstemann, hadde ingen blødninger eller ubehag i ettertid. Men har hørt andre si at de måtte vente på grunn av svangerskap.

Samme har jeg hørt.
Men det ble tatt på meg da jeg skulle ha førstemann.

Legen min tok ikke på meg når jeg venta førstemann.. tok den på 6 ukerskontrollen etter fødsel istedet :) men det kan jo være andre grunner for det hos meg da. Vi prøvde jo veldig lenge før spira satt med førstemann.. type godt over 2 år.. så tror hun var litt redd for at vi kom til å miste :)

Jeg hadde første kontroll i dag, 5 +5. Siden det er lenge siden jeg har tatt celleprøve ønsker legen å gjøre det,men skal ta den på neste kontroll om ca 1.mnd :)

Jeg leste et sted på nettet at legen overveier det om det er lenge siden sist celleprøve ble tatt mot det at man er gravid. Når det er lenge siden (over 2 eller 3 år siden) sist celleprøve tenker de at det er viktig å få tatt den.

Men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å ta den :P

Jeg tok celleprøve på mandag, og i følge min lege som er indremedisiner og har 20 års erfaring (hvis det veier opp da) så er det absolutt ingen problem å ta celleprøve selv om man er gravid.
Om man skal vente med det når man er et stykke ut i svangerskapet, vet jeg ikke noe om- men per i dag kan du bare gjøre det :-)

Jeg tok celleprøve i dag på 6-ukers dagen. Legen sa at man fint kunne gjøre det tidlig, og at jeg kunne blø litt, men at det var kun på grunn av prøven. Jeg er ikke bekymret...

Har forresten ikke blødd.

Legen sa det var helt ufarlig men at det kunne komme blødninger av det. I tilegg vet hun hvor redd jeg er for å miste så fikk anbefalt å vente til 6 ukers kontrollen etter svangerskapet

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har time til legen i morgne for å ta en celleprøve. Bestilte den for flere uker siden, men nå er jeg jo gravid. Tenker å ordne med papirer og ta en test der også. Spm er; kan man ta celleprøve når man er gravid? Synes jeg leser så mye forskjellig når jeg googler

Ja jeg tok det når jeg var gravid sist...

Back
Topp