Celleprøve

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ja da har jeg endelig fått tatt celleprøve da. På tide siden jeg er 29 år og har fått "oppfordring" på brev to ganger... Jeg grudde meg litt siden jeg har hørt det gjør vondt, men jeg kjente det ikke engang... :) jeg som er følelsesløs eller gjør det ikke så vondt egentlig?

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Bra! Det er jo slik at man på den måten kan få tidlig beskjed om noe er galt.

Jeg har tatt celleprøve 2 ganger nå, og tilogmed på gang 2 fikk jeg brev om at det var på tide. Storebror følger med :P

Jeg koniserte etter celleprøver i 2005. Da fant de celleforandringer. Før jeg fikk barn synes jeg prøvene var skikkelig vonde, men ikke etter å ha født. :) Folk opplever det forskjellig. :) Du er ikke unormal. :)

Har tatt tre stk på 1,5år, men like vonde hver gang. Så sinnsykt vondt i det prøven blir tatt.
MEN veldig respekt for prøvene, så skal passe på å ta dem slik jeg skal. Tok før fylte 25år, og på første var det lette celleforandringer. De andre har vært fine, så nå er jeg friskmeldt.

Synes ikke det gjør vondt i det hele tatt. Aner ikke hvor mange jeg har tatt, men liker å ta dem årlig, for sikkerhets skyld. Synes hvert 3. År er for skjelden. Ka skje mye på tre år. Nå har der kommet en ny måte å ta prøver på, i stedet for å bruke en liten trepinneog en børste å ta prøvene med, tas de nå med en rart formet silikonpensel... Kanskje den er mindre ubehagelig for de som synes det er vondt? Den nye kalles væskebasert cytologi... Tror den er ny av året;)

synes ikke det er direkte vondt, men ganske ubehagelig.. ekkel følelse liksom. Men er jo bare noe man må få gjort og ikke utsette :)

Synes ikke det gjør vondt i det hele tatt. Aner ikke hvor mange jeg har tatt, men liker å ta dem årlig, for sikkerhets skyld. Synes hvert 3. År er for skjelden. Ka skje mye på tre år. Nå har der kommet en ny måte å ta prøver på, i stedet for å bruke en liten trepinneog en børste å ta prøvene med, tas de nå med en rart formet silikonpensel... Kanskje den er mindre ubehagelig for de som synes det er vondt? Den nye kalles væskebasert cytologi... Tror den er ny av året;)
Hun stakk inn en trepinne, resten fikk jeg ikke med meg. Var på privat gynekologklinikk så mulig de er oppdatert på det siste :)

Ja da har jeg endelig fått tatt celleprøve da. På tide siden jeg er 29 år og har fått "oppfordring" på brev to ganger... Jeg grudde meg litt siden jeg har hørt det gjør vondt, men jeg kjente det ikke engang... :) jeg som er følelsesløs eller gjør det ikke så vondt egentlig?

Tuller du? Jeg syns celleprøver er verre enn å føde!!!

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Synes ikke det gjør vondt. Stikker litt bare.

Men nå skal det sies at forrige gang jeg gjorde det så klarte jeg å prompe legen i trynet, så jeg var mer opptatt av å lete etter et svart hull jeg kunne hoppe i enn å tenke over om det gjorde vondt :D

[Hun stakk inn en trepinne, resten fikk jeg ikke med meg. Var på privat gynekologklinikk så mulig de er oppdatert på det siste :)/QUOTE]
Hvis hun brukte trepinne brukte hun det ordinære utstyret med trespatel og børste, ikke det nye;)

Hm.. Gjorde visst litt feil i siteringen, ja ja... Fikk må skrevet budskapet;)

Back
Topp