celleprøve

Hmm.. Gyn som jeg går til sa iallefall at han ikke tok celleprøve før jeg var 25 år.. Er mitt 3 barn og har aldri tatt celleprøve:/ blir litt bekymra nå da viss deer vanli å ta før?

Jeg har ikke tatt celleprøver enda, er 26 år. men jeg har time hos gynekolog 7 mars, min egentlige 6 uker kontroll etter jeg fødte Aron... lang ventetid? jepp, i know!!
Men vet ikke om jeg burde ringt inn å sagt at jeg er gravid igjen eller om jeg bare skal møte opp til timen???

Jeg har ikke tatt celleprøver enda, er 26 år. men jeg har time hos gynekolog 7 mars, min egentlige 6 uker kontroll etter jeg fødte Aron... lang ventetid? jepp, i know!!
Men vet ikke om jeg burde ringt inn å sagt at jeg er gravid igjen eller om jeg bare skal møte opp til timen???

om du føler det er viktig for deg at dem vet det på forhånd er det jo bare og ta en tlf og si det. Om ikke,så går det nok helt fin og møte opp uten og ha sagt noe på forhånd. Jeg tror jeg selv hadde kanskje ønsket og sagt ifra,men ikke gjort det ;) hehe...

om du føler det er viktig for deg at dem vet det på forhånd er det jo bare og ta en tlf og si det. Om ikke,så går det nok helt fin og møte opp uten og ha sagt noe på forhånd. Jeg tror jeg selv hadde kanskje ønsket og sagt ifra,men ikke gjort det ;) hehe...
Jeg tror også jeg bare møter opp og tar det der ifra... jeg regner med dem har alt av utstyr dem trenger uansett hvilken udersøkelse det blir ;)

Det er noe man får info om i posten når man fyller 25 hvertfall (jeg fikk hvertfall det for 4 år siden, og min søster fikk for 3 år siden),
jeg dro første gang året etter.. Da sa fastlegen min at så ung som jeg er anbefaler de å få tatt testen hvert 3. år.
Husker ikke når det trappes opp til årlig. Nå er det tre år ca siden sist jeg fikk tatt testen, så jeg må prøve å huske på det ved første kontroll ;)

Back
Topp