celleprøve

Finnsikkemer

Forumet er livet
noen som ikke har tatt? eller ikke skal ta?
jeg tok på første kontroll..

De sa at jeg skulle ta... men det ble det ikke noe av. Vet ikke om de glemte det, eller hva... Men jeg kan jo fortsatt ta i uke 12 når jeg skal dit...Men vet ikke om jeg kommer til å mase akkurat :P hehe...

De sa at jeg skulle ta... men det ble det ikke noe av. Vet ikke om de glemte det, eller hva... Men jeg kan jo fortsatt ta i uke 12 når jeg skal dit...Men vet ikke om jeg kommer til å mase akkurat :p hehe...

ække no stas :P men heldigvis fort gjort ;)

Har aldri tatt celleprøve, så det må jeg ta på første undersøkelse.

En liten update på hva det er, hvordan man tar det - og hvorfor? :p

Tatt det før ja, ikke noe farlig. De bruker bare en børste, enkelt kjenner ingen ting mens andre føler pittelitt ubehag. Fort gjort! :)

En liten update på hva det er, hvordan man tar det - og hvorfor? :p

da tar man en prøve a livmortappen eller noe oppi der?! sjekker om evt celleforandringer som kan føre til livmorkreft.. når man er gravid kan slike celler vokse og utvikle seg mer enn normalt pga av alle endringene i kroppen

Fikk ikke med at jeg tok det sist grav. pga celleforandringer, men sist prøve som vle tatt for et år siden var fin så da behøver jeg ikke nå ..

da tar man en prøve a livmortappen eller noe oppi der?! sjekker om evt celleforandringer som kan føre til livmorkreft.. når man er gravid kan slike celler vokse og utvikle seg mer enn normalt pga av alle endringene i kroppen

ah, ok! Hørte ikke noe om dette på kontrollen. Så jeg har nok ikke tatt noe celleprøver. :p

Æ tok det for ca. 2 år sia te fastlegen. Dæm tok da cella fra livmorhalsen me ei mjuk børste. Fikk brev tilbake om at æ hadd lettere celleforandringer, og at æ mått kom på sykehuset å ta en biopsi (nåkkå som va støggvondt btw... Kløpt av en bit da). Fikk beskjed at d va lite endringer da, men æ mått husk å ta ny celleprøve te fastlegen innen 6-12mnd... Det har æ sjølvsagt glæmt, så æ ska ta ny celleprøve i uke 12. Tru itj dæm tar biopsi når main e gravid. Håpe det har gått tebake helt, fordi det kain d gjør :-)

samma om man ikke er 25. jeg tok første kontroll med vesla og.. og da var jeg 21

Celle prøve blir anbefalt til alle når man begynner å gå vil GU. Jeg tar hver gang, ikke noe ubehagelig. Men fint å sjekke:) Får også brev i posten annethvert åfosfor å påminnes

Tok for 2,5 år siden da jeg satte inn spiral. Har ikke tatt før da. Var på min første gu 2 dager før jenta mi kom.

Jeg tenker å spørre om legen min kan ta en celleprøve på min første kontroll i uke 12. Syns det er greit å få det overstått for noen år, også er det veldig kjekt å følge med på sånnt.

Back
Topp