Celleprøve

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Hvor ofte bør man ta det? er det hvert 2.år?

Jeg har lært hvert 3 år! [;)]

Ok[;)] Da trenger jeg ikke stresse[8D]

jeg tar hvert halvår, (ikke når jeg er gravid), men det er fordi jeg har hatt celleforandring og er konisert i desember 07.

Ok. har tenkt på det. tatt en skikkelig GU hos gyn.. ! Før ett nytt svangerskap.

Bare tatt det en gang -på 6 ukers kontrollen! Det er anbefalt etter fylte 25 år og i forbindelse med svangerskap.

Det er hvert tredje år ja. Du får brev om det hvis du "glemmer" det, så det er ikke så viktig å følge med. Hvis neste prøve skulle vært tatt mens du er gravid, så skal du få tilbud om GU og celleprøve på første svangerskapskontroll, så det er ikke nødvendig å stresse med det før du blir gravid.

ORIGINAL: *Isabel og June*

Jeg har lært hvert 3 år! [;)]

sign

ORIGINAL: Sukkertopp

Det er hvert tredje år ja. Du får brev om det hvis du "glemmer" det, så det er ikke så viktig å følge med. Hvis neste prøve skulle vært tatt mens du er gravid, så skal du få tilbud om GU og celleprøve på første svangerskapskontroll, så det er ikke nødvendig å stresse med det før du blir gravid.

Jeg syns det er så deilig at man får brev. Har alltid gjort det etter å ha fått disse brevene... Selv tok jeg celleprøve en stund etter fødsel, for den forrige legen min fikk det ikke til da jeg var gravid.

Det er hvert 3. år det anbefales å ta det, ja. [:)]
Selv tar jeg det vanligvis en gang i året, siden vi har hatt livmorkreft i familien. Da jeg tok celleprøven nå i mai, hadde jeg ikke tatt det på 3 år pga svangerskap osv, og nå var det dessverre celleforandring. Så jeg skal tilbake om en måneds tid nå og ta ny prøve for å se om det har utviklet seg. [&o] Men jeg er selvfølgelig blant de 95% hvor det ikke er noe spesielt (har jeg bestemt meg for). [:-][8D]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Det er hvert 3. år det anbefales å ta det, ja. [:)]
Selv tar jeg det vanligvis en gang i året, siden vi har hatt livmorkreft i familien. Da jeg tok celleprøven nå i mai, hadde jeg ikke tatt det på 3 år pga svangerskap osv, og nå var det dessverre celleforandring. Så jeg skal tilbake om en måneds tid nå og ta ny prøve for å se om det har utviklet seg. [&o] Men jeg er selvfølgelig blant de 95% hvor det ikke er noe spesielt (har jeg bestemt meg for). [:-][8D]

krysser fingra for at det ikke er noe spesielt, og om at de evt får det bort med konisering!

Tar hvert 3. år, blir kalt inn om jeg skulle "glemme" det [:-]

Back
Topp