Celleprøve

Legen min sa at man ikke trenger å ta det før man er 25, hvis ikke det ligger noe i familien eller noe sånt [8|]

Man tar hvert tredje år etter man er 25. Jeg tok i fjor, og trenger derfor ikke ta i år igjen.

ORIGINAL: Emilie3

1-2 ganger i året

Hvorfor det?

ORIGINAL: Pastell

1-2 ganger i året

Hvorfor det?

Er vel det som er anbefalt.

ORIGINAL: BlessItBe

ORIGINAL: Pastell

1-2 ganger i året

Hvorfor det?

Er vel det som er anbefalt.

Det tar 3 år før det utvikler seg, så trenger ikke ta mer enn hvert 3.år fikk jeg beskjed om fra legen. Synes 1-2 ganger hørtes mye ut.

Prøver å ta en gang i året....

Men vil bare påpeke at det er kjempeviktig at dere tar den jenter, jeg fikk påvist aggressive celleforandringer etter at jeg tok for noen år siden, hadde da hatt litt menslignende smerter en stund og blødde litt under samleie...
Jeg hadde kjempeflaks med at det ble oppdaget tidlig hos meg, ble operert på riksen litt under tre uker etter første celleprøve, og har hatt fine prøver siden, hadde jeg ventet litt lengre kan det være de hadde måtte ta vekk mer enn en del av livmorhalsen:)

Jeg tok på etterkontrollen, så JA[:D]

ja har tatt det, men det er en stund siden nå..er ikke vanlig å ta det før etter man er 25 år sa legen min..men jeg tok det fordi jeg hadde mellomblødninger en liten periode så da var det greit å utelukke litt ting:)

Skal alle ta det?
Har ikke hørt noe om det :([&:][&:]

Fikk beskjed på etterkontrollen at det ikke var nødvendig før jeg var 25..Altså ikke før om 2 år..

Okei, om man ikke skal før man er 25 så har jeg god tid .

Hmm, kan man ringe og bare komme og ta en sånn prøve =)?

Jeg tok i fjor. Tar hvert tredje år. Jeg får beskjed pr. brev om at det er på tide jeg bestiller time og tar ny prøve, så jeg trenger ikke tenke selv..[8|]

ORIGINAL: tuppsideisi

Prøver å ta en gang i året....

Men vil bare påpeke at det er kjempeviktig at dere tar den jenter, jeg fikk påvist aggressive celleforandringer etter at jeg tok for noen år siden, hadde da hatt litt menslignende smerter en stund og blødde litt under samleie...
Jeg hadde kjempeflaks med at det ble oppdaget tidlig hos meg, ble operert på riksen litt under tre uker etter første celleprøve, og har hatt fine prøver siden, hadde jeg ventet litt lengre kan det være de hadde måtte ta vekk mer enn en del av livmorhalsen:)

signerer denne jeg !! har gjort det samme [&:] og nå må jeg ta celleprøver 2 ganger i året de neste 5 årene !

Back
Topp