Celleprøve under graviditeten

SMI

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Kan man ta celleprøve når man er gravid? Fikk påminnelse nå..

Du kan det. Men det er vanlig med celleforandringer under graviditet, så du må uansett ta ny senere for å få et riktig svar :-)

Jeg har tatt på 6 ukerskontrollen etter fødsel hver gang selv om det har vært kortere enn 3 år mellom. Som legen min sier så skal de jo oppi der allikevel :P hehe

Tok i uke 8-9 i første svangerskap, viktig å ta celleprøve. Må selv ta hvert år nå siden de fant litt unormale verdier.

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal på første kontroll 10 mai, så tenker jeg tar det med legen da..

Jeg har gjort det de 2 siste gangene :)

Bare sniker litt her...Fastlegen min ville at jeg skulle ta celleprøve da jeg var gravid.Jeg tok det ikke da min gynekolog (privat) som er spesialist med lang erfaring på sykdommer i underlivet frarådet det på det sterkeste pga fare for abort...

OK, da må jeg gjøre mer research. Har jobbet hardt for dette ønskede barnet, så vil ikke risikere noe

Min gynekolog som hadde kontrollene i forbindelse med ivf frarådet også å ta celleprøve nå, så ikke forsøket ble mislykket. Fastlegen og en annen gynekolog ville tatt prøven, "før så var det jo standard på 1. Svangerskapskontroll.". Jeg venter til etter fødselen hvertfall. Skulle tatt prøven i fjor da vi startet med ivf da.

• Liker
Reactions: SMI
Jeg skulle egentlig tatt da jeg ble gravid med frøkna, men legen min ville ikke fikle for mye oppi der da og lot det være. Har egentlig fått time til å gjøre det i juni, så tenkte jeg skulle ringe når det nærmer seg for å høre om det bør utsettes. Dette er hos gynekolog, og skal egentlig sjekke eggstokker o.l og pga vi brukte så lang tid på å bli gravide med frøkna:p

• Liker
Reactions: SMI
Jeg skulle egentlig tatt da jeg ble gravid med frøkna, men legen min ville ikke fikle for mye oppi der da og lot det være. Har egentlig fått time til å gjøre det i juni, så tenkte jeg skulle ringe når det nærmer seg for å høre om det bør utsettes. Dette er hos gynekolog, og skal egentlig sjekke eggstokker o.l og pga vi brukte så lang tid på å bli gravide med frøkna:p
Hvor lang tid brukte dere? Jeg føler vi brukte laaaang tid, 10 mnd, men det er visst ingenting imot hva andre bruker :-P

Hvor lang tid brukte dere? Jeg føler vi brukte laaaang tid, 10 mnd, men det er visst ingenting imot hva andre bruker :-P

Brukte 1,5 år tilsammen, men en SA inni der. Så ikke veldig lenge, men siden jeg nå allikevel skulle inn så syns legen min at vi kunne sjekke alt:) føles som en evighet når man går og venter og venter på noe man har sååå lyst på:o
Så tok det brått veldig mye kortere å bli gravid igjen nå da, og vi hadde såvidt begynt prøvingen♡

Jeg var på tidlig ul i går, og han jeg var hos da ville ta celleprøve siden jeg akkurat har blitt 25 år og ikke tatt det enda :) han sa at det var helt ufarlig med tanke på fosteret, men at jeg ikke måtte la meg skremme av litt blod samme dag. Jeg blødde ingen ting, og det føles veldig bra å ha tatt prøven.

Back
Topp