Celleprøve av livmor hals

Ungmammatil2

Andre møte med forumet
Fikk svar på min igår å det står det at jeg har høye celleforandringer men at de også fant HPV virus... flere som har fått denne beskjeden? Hvordan er forløpet videre? Har hatt fast partner de 2 siste årene.. å jeg har ikke kjønnsvorter eller vorter andre steder på kroppen.. kjenner jeg er bekymra.. å på nettet står det at det er smittsomt??

Fikk svar på min igår å det står det at jeg har høye celleforandringer men at de også fant HPV virus... flere som har fått denne beskjeden? Hvordan er forløpet videre? Har hatt fast partner de 2 siste årene.. å jeg har ikke kjønnsvorter eller vorter andre steder på kroppen.. kjenner jeg er bekymra.. å på nettet står det at det er smittsomt??
Jeg har kun hatt grove celleforandringer i livmorhalsen, måtte inn til biopsi først, også måtte jeg bli konisert :) Alt er bra nå. Det med HPV virus vet jeg desverre ikke.

Hvis du googler HPV, så er det mange 1000 virus som går under HPV, så med mindre legen spesifikk har skrevet at det er kjønnsvorter er det nok et annet HPV virus du har :) I forhold til høye celleforandringer blir det vell konsignering om en ny prøve også viser det samme. Lykke til :)

Det finnes mange forskjellige hpv virus. Men det er kun to typer hpv virus som kan føre til forløpet til livmorhalskreft. Husker ikle helt om det er hpv 11 og 33 mulig jeg tar litt feil nå. Jeg hadde kraftig celleforandring. Og hpv virus. Og jeg hadde en av de som kunne føre til kreft. Men det trenger ikke å bety at du har en av de to typene hpv virus. Det mener jeg de fant ut på biopsien. Etter biopsien. Fikk jeg beskjed om at jeg måtte koniseres. Noe jeg nektet å gjøre. Hun sa da at i de aller fleste tilfeller ville celleforandringene trekke seg tilbake av seg selv, selv de med cin3 men pga jeg hadde den type hpv virus som jeg hadde. Fikk jeg beskjed om at det kun ville gå en vei. Og innen 5 år ville det ha utviklet seg til kreft hos meg. Dette var fordi hos meg gikk det utrolig raskt fra å ha CIN1 til CIN3 på under en måned. Så fra første celleprøve til jeg var konisert gikk det 5-6 uker.

Back
Topp