Cellegift

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Pappa skal begynne på cellegift til uka, håpet er at det har god effekt slik at han kan leve lengre.

Da må jeg spørre dere som har vært nært til noen på cellegift, hva kan jeg forvente fremover?
Hvordan fungerte cellegift for den/de dere kjenner?

Pappa skal begynne på cellegift til uka, håpet er at det har god effekt slik at han kan leve lengre.

Da må jeg spørre dere som har vært nært til noen på cellegift, hva kan jeg forvente fremover?
Hvordan fungerte cellegift for den/de dere kjenner?

Du vil nok få mange svar, for cellegift er visst bare cellegift. Det er ulike typer og doser. Og hvordan man reagerer er veldig varierende.
Hva skal pappaen din få cellegift for, hvis du vil dele? Kan jo være noen har erfaring med den type sykdom her. Og husk at du alltid kan ringe krefttelefonen som pårørende dersom du vil ❤️ :)
Her fikk svigerfar behandling for kreft for noen år siden. Han ble dårlig/slapp, men det varierte etter dosen. Hadde noen lave doser og en behandling med høy dose. Da var formen dårligere, kvalm, sensitiv på lukt, smak, utmattet osv.
Min svigerfar ble frisk etter endt behandling, morfaren min levde godt i 5 år med diverse former for behandling. De var nesten like gamle. Så alt dette kommer an på hvilken sykdom man har, grad av agressitivitet og hvor fremskreden den er når sykdommen oppdages.

Stor klem til deg ❤️
https://kreftforeningen.no/tilbud/kreftforeningens-radgivningstjeneste/

Du vil nok få mange svar, for cellegift er visst bare cellegift. Det er ulike typer og doser. Og hvordan man reagerer er veldig varierende.
Hva skal pappaen din få cellegift for, hvis du vil dele? Kan jo være noen har erfaring med den type sykdom her. Og husk at du alltid kan ringe krefttelefonen som pårørende dersom du vil ❤️ :)
Her fikk svigerfar behandling for kreft for noen år siden. Han ble dårlig/slapp, men det varierte etter dosen. Hadde noen lave doser og en behandling med høy dose. Da var formen dårligere, kvalm, sensitiv på lukt, smak, utmattet osv.
Min svigerfar ble frisk etter endt behandling, morfaren min levde godt i 5 år med diverse former for behandling. De var nesten like gamle. Så alt dette kommer an på hvilken sykdom man har, grad av agressitivitet og hvor fremskreden den er når sykdommen oppdages.

Stor klem til deg ❤️
https://kreftforeningen.no/tilbud/kreftforeningens-radgivningstjeneste/
Nyrekreft med noe lokal spredning. Visst veldig aggresiv og respons på cellegift har alt å si nå for hvordan det går. De fikk fjernet endel masse under operasjon, men det er en masse rundt aorta de ikke våger å røre.

De har hatt svulsten til analyse og dermed ordnet til cellegift beregnet til den diagnosen/typen kreft.
Jeg har tankene alle veier akkurat nå, og tenker bare å få samlet dem litt. Vite litt hva vi kanskje kan forvente ila tiden fremover:shy:

Så han har dårlige prognoser, hadde legene sagt. Men han er nødt til å klare seg. Jeg er jo 31, men ikke klar for å miste ham :sorry:

Nyrekreft med noe lokal spredning. Visst veldig aggresiv og respons på cellegift har alt å si nå for hvordan det går. De fikk fjernet endel masse under operasjon, men det er en masse rundt aorta de ikke våger å røre.

De har hatt svulsten til analyse og dermed ordnet til cellegift beregnet til den diagnosen/typen kreft.
Jeg har tankene alle veier akkurat nå, og tenker bare å få samlet dem litt. Vite litt hva vi kanskje kan forvente ila tiden fremover:shy:

Så han har dårlige prognoser, hadde legene sagt. Men han er nødt til å klare seg. Jeg er jo 31, men ikke klar for å miste ham :sorry:

Huff det var ikke hyggelig å høre. Har dessverre ingen erfaringer med cellegift, men sender deg en stor klem :Heartred

Cellegift fungerte bra på min mamma. Hun tålte det så godt at hun fikk veldig kraftige doser, som de hadde forventet mange bivirkninger på. Men hun ble bare litt kvalm i et par dager så var alt greit igjen. Ei jeg jobbet med som fikk mindre doser tålte det veldig dårlig, så det er så forskjellig.
Håper det går bra med pappaen din :Heartred

Det høres tøft ut ❤️ er veldig vanskelig både for den syke og de nærmeste når man ikke har anelse om hvilken retning sykdommen er iferd med å ta, og jeg skjønner godt at du synes det er for tidlig å miste han nå.
Rådgiverne på kreftlinja kan gi deg faglig baserte svar på hvilken behandling en sannsynligvis får med denne kreften og vanlige bivirkninger etter behandlingen - selv om det såklart vil være individuelle forskjeller. De er hvertfall både dyktige og omsorgsfulle de som jobber der, hvis du vil ha mer konkret info. De kan også hjelpe deg med hvilke spørsmål dere kan stille legene.

Har ingenting annet å bidra med enn en klem. En kollega fikk cellegift i vinter og vår, men hun er ganske privat av seg så jeg vet ikke hvor dårlig hun ble. Hun er så smått tilbake på jobb nå, men det var en helt annen type kreft.

Ingen solskinnhistorie her, da venninna mi ble dårlig av cellegift mot kreft i lever og bukspyttkjertel og valgte å avslutte behandlingen men igjen, hun kom ikkje til å bli frisk igjen uansett.

Gikk ikke bra her, rakk vel tre ganger før de måtte avbryte og etter det var det ikke mer å gjøre. Men det er jo forskjell på krefttyper, behandling og prognoser. Pappa hadde trossalt flere krefttyper og ble jo ikke tatt seriøst før det var for sent, så det gikk jo bare ti uker fra diagnose til hal var død. Jeg var heller ikke klar dor å muste min fantastiske pappa, men de hører visst ikke på det de forferdelige kreftcellene

Sånn ellers så fikk vi ekstremt mye info de få dagene han var på kreftavdelingen , de var fantastiske. Hadde egne møter med oss voksne, så med barna og de var alltid tilgjengelige ❤️

Kjenner folk som omtrent følte seg som normalt, å folk som ble skikkelig dårlig av det, som de andre sier, det varierer veldig :) når jeg var gravid sist så fikk min mormor cellegift, hun fikk beskjed av sykehuset at jeg ikke kunne klemme henne og burde unngå å bruke hennes toalett. Dette var sikkert en ganske heftig kur, hun ble veldig dårlig av den de første dagene - uka etter hver dose

Dette var trist å lese. Men når du forteller de har sendt prøven til analysen og han får "skreddersyd" kur, tenker jeg at da jobbet det på den beste måten.

Jeg ønsker å dele en del ting med deg om det er greit for deg, så kan jeg sende deg pm innen få dager? Om du orker selvfølgelig. Skjønner at det er litt vanskelig tid dere er inne i nå <3

Dette var trist å lese. Men når du forteller de har sendt prøven til analysen og han får "skreddersyd" kur, tenker jeg at da jobbet det på den beste måten.

Jeg ønsker å dele en del ting med deg om det er greit for deg, så kan jeg sende deg pm innen få dager? Om du orker selvfølgelig. Skjønner at det er litt vanskelig tid dere er inne i nå <3
Gjerne det :Heartred

Klem til deg ❤️

Gikk ikke så bra med min mamma dessverre. Hun var igjennom en kur, som gikk greit, men neste kur fikk de ikke startet på fordi hun var for syk til at de kunne starte den.
Hun hadde lungekreft, som ble oppdaget altfor sent, så prognosene hennes var veldig dårlig.
Så som nevnt over, så kommer det nok veldig an på.

Håper pappaen din tåler det godt, så han kan ha noen år til sammen med sine barn og barnebarn ❤️

Pappa responderte godt på cellegift, svært lite bivirkninger. Svigerfar fungerer svært dårlig på det, men det har reddet han mange ganger. Kun hormonbehandling nå. Svigerfar har spredning til skjelettet. Levd med det på 11 året nå❤️

Pappa responderte godt på cellegift, svært lite bivirkninger. Svigerfar fungerer svært dårlig på det, men det har reddet han mange ganger. Kun hormonbehandling nå. Svigerfar har spredning til skjelettet. Levd med det på 11 året nå❤️
Slike historier gir meg håp:Heartred

Pappaen min hadde uhelbredelig kreft. Men han fikk cellegift som holdt kreften i sjakk, og ga oss tre fine «bonus-år» sammen med han ❤️ Han ble kvalm og uggen, men ikke nevneverdig dårlig av cellegiften. Men han fikk da cellegift med formål å sinke utviklingen av kreften, ikke cellegift for å ta knekken på kreften, så kan tenkes det hadde noe å si for at han ikke ble så veldig dårlig ved behandling. Det er seks år siden han døde nå, savner han fortsatt daglig. Tror aldri man blir klar for å miste foreldrene sine, uansett hvor voksen man enn er. Stor klem til deg ❤️

Sender deg mange gode klemmer. Mistet mormoren min til kreft i april, hun fikk noen år etter diagnosen, vi fikk opplevd mye fint sammen med hun og hele familien.
Hun var mye sliten og orket ikke alltid besøk, men alikevel prioriterte hun besøk av familien.

Jeg skal ikke lyve og si at det ikke blir tøft fremover. Det å se en av sine nærmeste ha vondt og være syk er noe noe av det vondeste man opplever i livet.. Sender deg mange gode klemmer og krysser alt for at faren din får leve godt i mange år fremover. :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Back
Topp