Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pappa skal begynne på cellegift til uka, håpet er at det har god effekt slik at han kan leve lengre.
Da må jeg spørre dere som har vært nært til noen på cellegift, hva kan jeg forvente fremover?
Hvordan fungerte cellegift for den/de dere kjenner?
Nyrekreft med noe lokal spredning. Visst veldig aggresiv og respons på cellegift har alt å si nå for hvordan det går. De fikk fjernet endel masse under operasjon, men det er en masse rundt aorta de ikke våger å røre.Du vil nok få mange svar, for cellegift er visst bare cellegift. Det er ulike typer og doser. Og hvordan man reagerer er veldig varierende.
Hva skal pappaen din få cellegift for, hvis du vil dele? Kan jo være noen har erfaring med den type sykdom her. Og husk at du alltid kan ringe krefttelefonen som pårørende dersom du vil![]()
Her fikk svigerfar behandling for kreft for noen år siden. Han ble dårlig/slapp, men det varierte etter dosen. Hadde noen lave doser og en behandling med høy dose. Da var formen dårligere, kvalm, sensitiv på lukt, smak, utmattet osv.
Min svigerfar ble frisk etter endt behandling, morfaren min levde godt i 5 år med diverse former for behandling. De var nesten like gamle. Så alt dette kommer an på hvilken sykdom man har, grad av agressitivitet og hvor fremskreden den er når sykdommen oppdages.
Stor klem til deg
https://kreftforeningen.no/tilbud/kreftforeningens-radgivningstjeneste/

Nyrekreft med noe lokal spredning. Visst veldig aggresiv og respons på cellegift har alt å si nå for hvordan det går. De fikk fjernet endel masse under operasjon, men det er en masse rundt aorta de ikke våger å røre.
De har hatt svulsten til analyse og dermed ordnet til cellegift beregnet til den diagnosen/typen kreft.
Jeg har tankene alle veier akkurat nå, og tenker bare å få samlet dem litt. Vite litt hva vi kanskje kan forvente ila tiden fremover
Så han har dårlige prognoser, hadde legene sagt. Men han er nødt til å klare seg. Jeg er jo 31, men ikke klar for å miste ham![]()

Nyrekreft med noe lokal spredning. Visst veldig aggresiv og respons på cellegift har alt å si nå for hvordan det går. De fikk fjernet endel masse under operasjon, men det er en masse rundt aorta de ikke våger å røre.
De har hatt svulsten til analyse og dermed ordnet til cellegift beregnet til den diagnosen/typen kreft.
Jeg har tankene alle veier akkurat nå, og tenker bare å få samlet dem litt. Vite litt hva vi kanskje kan forvente ila tiden fremover
Så han har dårlige prognoser, hadde legene sagt. Men han er nødt til å klare seg. Jeg er jo 31, men ikke klar for å miste ham![]()
Gjerne detDette var trist å lese. Men når du forteller de har sendt prøven til analysen og han får "skreddersyd" kur, tenker jeg at da jobbet det på den beste måten.
Jeg ønsker å dele en del ting med deg om det er greit for deg, så kan jeg sende deg pm innen få dager? Om du orker selvfølgelig. Skjønner at det er litt vanskelig tid dere er inne i nå <3

Slike historier gir meg håpPappa responderte godt på cellegift, svært lite bivirkninger. Svigerfar fungerer svært dårlig på det, men det har reddet han mange ganger. Kun hormonbehandling nå. Svigerfar har spredning til skjelettet. Levd med det på 11 året nå![]()