Cellegift

anines

Elsker forumet
Vi hadde tenkt å dra på besøk til oldefaren til mini i dag, men fant ut her om dagen at han nettopp(?) har gått på cellegift. Det er ikke sånn at vi har lite kontakt med han til daglig eller ser han så sjeldent, men han har bare unngått å fortelle til noen at han er dårlig. Fant det ut ved en "glipp" på lørdag.

Det som er, er at lille har hostet og vært litt hes siden søndag, men ingen feber, snørr eller andre symptomer. Så det jeg lurer på er om vi burde bli med på besøk eller bli hjemme? Vet ikke når han fikk sist behandling eller noe.

Vi hadde tenkt å dra på besøk til oldefaren til mini i dag, men fant ut her om dagen at han nettopp(?) har gått på cellegift. Det er ikke sånn at vi har lite kontakt med han til daglig eller ser han så sjeldent, men han har bare unngått å fortelle til noen at han er dårlig. Fant det ut ved en "glipp" på lørdag.

Det som er, er at lille har hostet og vært litt hes siden søndag, men ingen feber, snørr eller andre symptomer. Så det jeg lurer på er om vi burde bli med på besøk eller bli hjemme? Vet ikke når han fikk sist behandling eller noe.
Tror jeg ville ringt helsestasjonen å spurt!

Jeg ville holdt meg hjemme. De har som regel dårlig immunforsvar etter cellegift

Jeg ville også holdt meg hjemme til jeg var helt sikkert. Bestefaren min hadde veldig dårlig immunforsvaretter cellegift..

Ville snakket med han. Og spurt ka han selv følte for. Hvis du har mulighet å komme en uke senere så slipper du å smitte eller være bekymret. (ungen din altså).
Når man hoster så sprer man smitte. Ikke så greit da å ha dårlig immunforsvar. :)

Litt vesentlig å vite når han fikk cellegift sist, da immunforsvaret etter kur er dårligst mellom 7-14 dager etter kuren. Og de fleste tar blodprøve kontroll for å følge med i tilfelle de må isoleres på sykehus.

Back
Topp