Celleforandringer

Murre

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Er det noen som har erfaring med å få beskjed om dette etter celleprøve?
Var på tul 9+0 og tok celleprøve samtidig siden jeg er 25 og burde gjøre det uansett. I dag, 17+4, fikk jeg beskjed om at de hadde funnet celleforandringer og at jeg derfor skal inn i desember for ny prøve. Skulle ikke bekymre meg for det gikk som regel over av seg selv men blir jo litt ekstra bekymret siden jeg er gravid og neste test da ikke er før ganske rett før mulig termin.
Noen flere som har fått beskjed om dette før?

Jeg har fått beskjed om det (men var ikke gravid). Ved neste prøve var alt ok igjen! [emoji4]

Jeg fikk beskjed om det for noen år siden, når jeg ikke var gravid. De tok ny prøve og dessverre måtte jeg inn å fjerne deler av livmorhalsen når resultatene kom (hadde grad 3 av 4, så veldig glad de fant det da de gjorde).

Hvis du ikke skal inn igjen før desember er jo det bare en måned (+-) til du skal føde, så de finner noe og må fjerne noe får du nok ikke time til det før etter fødsel uansett (antar man ikke kan gjøre det når man er gravid).

Celleforandringer tar som regel lang tid før de utvikler seg til noe mer (snakk om år), og de fleste går over av seg selv. :)
Har du tatt celleprøve før?

Jeg fikk beskjed om det for noen år siden, når jeg ikke var gravid. De tok ny prøve og dessverre måtte jeg inn å fjerne deler av livmorhalsen når resultatene kom (hadde grad 3 av 4, så veldig glad de fant det da de gjorde).

Hvis du ikke skal inn igjen før desember er jo det bare en måned (+-) til du skal føde, så de finner noe og må fjerne noe får du nok ikke time til det før etter fødsel uansett (antar man ikke kan gjøre det når man er gravid).

Celleforandringer tar som regel lang tid før de utvikler seg til noe mer (snakk om år), og de fleste går over av seg selv. :)
Har du tatt celleprøve før?
Så bra at de fant det i tide! Viser bare igjen hvor viktig det er å følge opp celleprøver!
Er min første celleprøve. Hvis noe må fjernes så blir det vel etter fødsel i så fall ja. Tenker på om det kan ha noe å si for svangerskapet hvis det ikke er godartet? og hvis det da allerede er kommet et stykke på vei i desember så virker det så utrygt for lille i magen men er ikke sikkert det påvirker hverandre heller. jeg har ikke aning. Håper og tror det er helt ufarlig og at det vil gå over av seg selv, men har endel historie i familien også så da blir man litt ekstra obs :oops: Tenker kanskje jeg kan lufte noen tanker om det på oul hvis jeg får muligheten.

Jeg fikk beskjed om at jeg egentlig ikke burde ta celleprøve nå mens jeg er gravid- nettopp fordi det under svangerskap skjer celleforandringer uansett, så det er stor sjanse for at man får det resultatet.
Jeg valgte å ta prøven uansett, siden jeg likevel var der. Men er forberedt på et slikt svar når det kommer, og skal prøve å ikke bekymre meg for mye da :)

Jeg fikk beskjed om at jeg egentlig ikke burde ta celleprøve nå mens jeg er gravid- nettopp fordi det under svangerskap skjer celleforandringer uansett, så det er stor sjanse for at man får det resultatet.
Jeg valgte å ta prøven uansett, siden jeg likevel var der. Men er forberedt på et slikt svar når det kommer, og skal prøve å ikke bekymre meg for mye da :)
Ja ikke sant, var innom den tanken også :-) men var gynekologen som ville ta det samtidig så tenkte ikke på det da.

Jeg fikk beskjed om celleforandringer rundt den tid sist svangerskap jeg også. Det ble verre hos meg, og jeg måtte ta konisering etter svangerskapet. Som regel ingen fare med noe celleforandringer, og de følger jo godt med :D

Jeg har forresten tatt nye noen ganger etter det, og må ta på nytt etter denne fødselen også. Foreløpig har jeg ikke fått celleforandringer på nytt heldigvis :happy:

På mitt legekontor tar de ikke celleprøve før etter fødsel. Rettogslett siden så mange har celleforandring under svangerskapet:)
Hadde jeg vert deg så hadde jeg prøvd å ikke tenke noe mer på det før neste prøve:) Er helt garantert ikke noe farlig.

Back
Topp